با این خط حمله باید بحرین و عراق را ببریم

با این خط حمله باید بحرین و عراق را ببریم

روز یکشنبه و در لیگ برتر روسیه سردار آزمون در بازی تیمش مقابل سوچی موفق به دبل شد. آزمون در حالی که تیمش یک -صفر عقب بود در دقایق ۶۳ و ۸۰ با دو ضربه سر دروازه حریف را گشود و زنیت بازی را دو بر یک برد.

کد خبر : ۹۲۶۲۱
بازدید : ۴۱۳۸
تیم ملی
علی ولی‌اللهی | در حالی که کمتر از دو ماه به از سرگیری رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا باقی مانده وضعیت لژیونر‌های فوتبال ایران بسیار مساعد است.

ستاره‌هایی که قرار است کمک کنند از برزخی که فوتبال ملی ما در آن گرفتار شده عبور کنیم، به‌طور مرتب در باشگاه‌های خود یا گلزنی می‌کنند یا با ارایه بازی‌های تاثیرگذار نشان می‌دهند در شرایط خوبی به سر می‌برند. این یک خبر خوب برای همه هواداران تیم ملی است که بیم و امید صعود به جام جهانی ذهن‌شان را به هم ریخته.

روز یکشنبه و در لیگ برتر روسیه سردار آزمون در بازی تیمش مقابل سوچی موفق به دبل شد. آزمون در حالی که تیمش یک -صفر عقب بود در دقایق ۶۳ و ۸۰ با دو ضربه سر دروازه حریف را گشود و زنیت بازی را دو بر یک برد.
زنیت با این برد اختلافش را در صدر جدول با اسپارتاک مسکو به ۷ امتیاز رساند و در آستانه سومین قهرمانی پیاپی قرار گرفت. آزمون با این دو گل همچنین در جدول رده‌بندی بهترین گلزنان لیگ روسیه خودش را از هم‌تیمی‌اش آرتم زیوبا جدا کرد و حالا با ۱۵ گل بهترین گلزن لیگ روسیه است.
آزمون فصل پیش هم به‌طور مشترک با زبویا کفش طلای لیگ برتر روسیه را به دست آورد. علاوه بر آزمون، زوج او در خط حمله تیم ملی یعنی مهدی طارمی هم توانست روند چند بازی گل نزدن خود برای پورتو را در بازی با توندلا بشکند و خودش را در لیگ برتر پرتغال ۱۰ گله کند.
طارمی بعد از اینکه در هشت بازی اخیر پورتو گل نزده بود در این بازی هم از دقیقه ۷۴ وارد زمین شد و دقیقه ۸۳ موفق شد دروازه حریف را باز کند.

سرجیو کنسسائو، سرمربی پورتو در این بازی به صورت فیکس از طارمی استفاده نکرد تا تنها امید هواداران پورتو برای برگرداندن شکست بازی رفت مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا با تمام توان به آن بازی برسد. با این حال همان چند دقیقه‌ای که به طارمی بازی رسید برای او کافی بود تا طلسم گل نزدنش را بشکند.
مهاجم بوشهری فوتبال ایران در بازی رفت تیمش در یوسی‌ال به دلیل محرومیت غایب بود و هواداران پورتو نبود او را یکی از عوامل اصلی شکست تیم‌شان عنوان کردند و حالا امیدوارند مهدی در بازی سه‌شنبه شب در استمفورد بریج شهر لندن کار را برای‌شان در بیاورد. پورتور بازی رفت را دو-صفر باخته است.
سومین مهاجم تیم ملی ایران که ما حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌ایم هم هفته خوبی در سوپر لیگ یونان پشت سر گذاشت. کریم انصاری‌فرد در بازی تیمش آ. ا. ک یونان برابر تیم رده دومی آریس بعد از دو بازی نیمکت‌نشینی و شایعاتی مبنی بر درگیری او با سرمربی تیم از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و موفق شد گل سوم تیمش را در برد سه بر یک آ. ا. ک از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کند.
کریم با این گل تعداد گل‌هایش را در لیگ برتر یونان به عدد ۱۲ رساند و در رده دوم بهترین گلزنان این لیگ قرار گرفت. او بعد از بازی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های یونان نشان داد علاقه‌ای به موضع‌گیری در مورد اخبار جعلی و حواشی ندارد و فقط روی بازی‌های باقی‌مانده تیمش تمرکز کرده است.
آن‌ها فعلا در رده چهارم دور پلی‌آف لیگ یونان قرار دارند و گرچه شانسی برای رسیدن به المپیاکوس صدرنشین ندارند، اما می‌توانند برای جایگاه دومی که سه امتیاز با آن فاصله دارند تلاش کنند. دیگر موفقیت لژیونر‌های ایرانی ملی‌پوش، قرار گرفتن نام امید ابراهیمی کاپیتان تیم الاهلی قطر در فهرست تیم منتخب فصل لیگ ستارگان قطر بود.
ابراهیمی که در این فصل در تمام بازی‌های الاهلی به میدان رفت و باعث شد تیمش تا هفته آخر شانس رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشد از سوی سایت استاد الدوحه قطر در ترکیب یازده بازیکن برتر فصل و در کنار بازیکنانی نظیر بغداد بونجاح، سانتی کازورلا و اکرم عفیف قرار گرفت.
ابراهیمی در آخرین بازی تیم ملی مقابل سوریه به اردو دعوت شد و در نیمه دوم به بازی گرفته شد. این نشان می‌دهد اسکوچیچ هنوز روی ابراهیمی برای خط میانی حساب ویژه‌ای باز کرده است. ابراهیمی هم ثابت کرده است هنوز بازیکنی با کیفیت فنی بالاست. در کنار این موفقیت‌ها می‌توان به کلین‌شیت امیر عابدزاده در تیم ماریتیمو که البته با ثبت اولین گل علی علیپور دیگر ایرانی این تیم همراه بود اشاره کرد.
به هر حال بعید است کادر فنی تیم ملی می‌توانست شرایطی بهتر از این برای ستاره‌های فوتبال ایران متصور باشد؛ بازیکنانی که در لیگ‌های خوب فوتبال دنیا کیفیت چشمگیری از خودشان نشان می‌دهند و از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند. این شرایط فارغ از اینکه شکایت ما در دادگاه حکمیت ورزش برای دریافت میزبانی مسابقات مقدماتی با موفقیت همراه شود یا نه، می‌تواند ما را به ثبت نتایج دلخواه در خرداد ماه امیدوار کند.
به نظر می‌رسد سلاح‌های فوتبال ایران برای پیروزی در خاک حریف کافی به نظر می‌رسد و اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد ما می‌توانیم به نتایج دلخواه‌مان برسیم. واقعیت این است که نه تیم عراق و نه بحرین به هیچ عنوان بازیکنانی در سطح ملی‌پوشان حال حاضر کشورمان ندارند و این یعنی در شرایط نرمال شانس بیشتر روی کاغذ همراه تیم ملی ایران خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید