قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۵

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۵

امروز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ قیمت بیت کوین با افزایش ۴.۹۱ درصد ۶۳,۲۲۹ دلار معادل ۱,۶۲۳,۳۲۹,۶۹۰ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۶۳۱
بازدید : ۵۲۱۸
بیت کوین
فرادید | بیت کوین رکورد زد. قیمت بیت کوین امروز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ برای اولین بار با ثبت رشد ۴.۹۱ درصدی به ۶۳,۲۲۹ دلار معادل ۱,۶۲۳,۳۲۹,۶۹۰ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱۸ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۲.۴۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۷۰.۶۳ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۳,۷۴۲.۲۸ دلار بوده که همینک %۰.۷۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۸ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ قیمت بیت کوین برای اولین بار در مارس (فروردین و اسفند) از مرز ۶۰ هزار دلار و در فوریه (بهمن و اسفند) از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد. خوش‌بینی نسبت به عرضه بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا در بورس آمریکا باعث شده قیمت بیت کوین به بالاترین رقم نزدیک شود.

سایمون پیترز (Simon Peters)، تحلیلگر شرکت کارگزاری و معامله گری اجتماعی ایتورو (eToro)، می‌گوید که روند و قدرت ایجاد شده در قیمت بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد. "یکی از این عوامل، تقاضای ایجاد شده از طرف موسسات حقوقی و مدیران سرمایه می‌باشد که استفاده از دارایی دیجیتال توسط مشتریانشان را پشتیبانی و پیشنهاد می‌کنند. "

روز به روز شرکت‌های بیشتری در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند که نتیجه تقاضای مشتریان، افزایش قیمت و این عقیده است که بیت کوین می‌تواند سرمایه ایمن‌تری در برابر تورم باشد.

عده‌ای دیگر از کارشناسان معتقدند که تعداد سرمایه‌گذارانی که به بازدهی‌های بزرگ ارز‌های دیجیتال در مدت زمان کم علاقه‌مند می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است و این امر رشد قیمت ارز‌های دیجیتال را موجب می‌شود، اما در بین این افراد همیشه عده‌ای وجود دارند که بعد از کسب سود قصد خارج کردن سرمایه سود خود از بازار را دارند و بر این اساس پس از رشد سریع باید انتظار کاهش قیمت را داشت.

نشانه‌هایی وجود دارد که فعالان بورس وال استریت بالاخره پس از حدود یک دهه از راه اندازی ارز‌های دیجیتالی در حال قبول آن‌ها هستند. برای نخستین بار قرار است تا سهام صرافی ارز‌های دیجیتالی کوین بیس در بورس وال استریت عرضه اولیه شود.
ارزش اولیه سهام این صرافی چیزی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. دو بانک بزرگ آمریکایی گلد من ساکس و جی پی مورگان نیز اعلام کرده اند به زودی امکان دسترسی به ارز‌های دیجیتالی را در اختیار مشتریانشان خواهند گذاشت.

ارزش سایر ارز‌های مجازی از جمله اتر، دومین ارز مجازی بزرگ دنیا از نظر سرمایه بازار، رو به افزایش بوده است. ارزش بازار بیش از ۶۶۰۰ سکه دیجیتالی که توسط موسسه کوین گکو ردیابی می‌شوند، اخیراً از دو تریلیون دلار گذشته است.
قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید