تصاویر/ جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

تصاویر/ جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

کریگ ایستون به دلیل ارائه مجموعه‌ای که ارائه کننده جوامع شمال انگلستان بود، جایزه عکاس سال را از آن خود کرد. آقای ایستون که یک عکاس مستند از بریتانیاست، جایزه اول را در بخش پرتره دریافت کرد.

کد خبر : ۹۲۷۰۷
بازدید : ۱۳۶۷۶

برندگان بخش حرفه‌ای جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۱ معرفی شدند.

کریگ ایستون به دلیل ارائه مجموعه‌ای که ارائه کننده جوامع شمال انگلستان بود، جایزه عکاس سال را از آن خود کرد. آقای ایستون که یک عکاس مستند از بریتانیاست، جایزه اول را در بخش پرتره دریافت کرد.

کریگ ایستون
او این پروژه را با همکاری عبدالعزیز حافظ، نویسنده و استاد دانشگاه انجام داد. هدف از این پروژه بررسی نمایندگی و نمایش نادرست جوامع درشمال انگلستان با تمرکز بر محله‌ای در بلکبرن در ناحیه لانکشایر بود.

این پروژه به موضوعات محرومیت اجتماعی، مسکن، بیکاری و مهاجرت و همچنین تاثیر سیاست خارجی گذشته و حال پرداخته است.

عکس از مجید حجتی
مجید حجتی از ایران جایزه بخش چشم انداز را به خاطر ارائه مجموعه کار‌هایی به نام " محله‌های خاموش" بدست آورد.

برندگان مسابقات آزاد، دانشجویی و جوانان به همراه سایر برندگان در بخش‌های حرفه‌ای هم معرفی شدند.

عکساز تاماری کودیتا
در بخش آزاد برنده امسال تاماری کودیتا از زیمبابوه بود. او پرتره‌ای از یک زن جوان در پوششی از دوره ویکتوریا را به این مسابقات ارائه کرده بود که یکی از ظروف سنتی آشپزی را در دست دارد. خانم کودیتا گفته: "این ادای احترام به موجود معاصر است که ریشه در تاریخ نیز دارد. "

اثر هاینس تورلیگ
کنراد هاینس تورلیگ از آکادمی طراحی و عکاسی استالنباش در آفریقای جنوبی برنده بخش دانشجویی این دوره از مسابقات به خاطر ارائه مجموعه "کشاورزان جوان" شد. این پروژه کنکاشی در چالش‌های مربوط به خشکسالی و ایمنی و بحث‌ها در مورد مالکیت زمین است که نسل بعدی کشاورزان آفریقای جنوبی با آن روبرو هستند.
پوبارون باسو
جایزه عکاس جوان به پوبارون باسو ۱۹ ساله از هند به خاطر ارائه تصویری به نام "از واقعیت فراری نیست" تعلق گرفت. او در این تصویر از سایه‌هایی قفس مانند در پشت پرده‌ها برای انتقال حس گرفتار شدن، استفاده کرده است.

عکس از توماس وسلکا
توماس وسلکا از جمهوری چک جایزه بخش معماری این دوره را بدست آورد. او عکس‌هایی از یک پایگاه نظامی سابق که به محل سوزاندن حیوانات خانگی تبدل شده، به این مسابقات ارائه کرده بود.

عکس از مارک همیلتون
مارک همیلتون گروچی از بریتانیا به خاطر ارائه مجموعه تصاویری ویرایش شده از آزمایشگاه ناسا برنده بخش خلاقیت این دوره از مسابقات شد.

عکس از ویتو فوسکو
جایزه بخش مستند به ویتو فوسکو از ایتالیا تعلق گرفت او مجموعه‌ای عکس از گل‌های پیرتروم کنیا ارائه کرد که به عنوان یک حشره‌کش طبیعی عمل می‌کنند.

عکس از سیمون ترامونته
سیمون ترامونته از ایتالیا جایزه بخش محیط زیست را بدست آورد.

عکس از لورا پانک
لورا پاناک از بریتانیا با ارائه تصاویری از پروژه‌های شخصی جایزه بخش گزیده آثار یک هنرمند را بدست آورد. او گفته: "معتقدم که تصاویر نیاز به جذب و برانگیختن احساسات را دارند، بنابراین با هر فریمی که می‌گیرم عناصر درون قاب و خارج ازآن را درنظر می‌گیرم. "

عکس از آناس آلخاربوتلی
آناس آلخاربوتلی با مجموعه‌ای تحت عنوان "ورزش و سرگرمی به جای جنگ و ترس" جایزه بخش ورزش را بدست آورد. این پروژه یک مدرسه کاراته را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نشان می‌دهد که هدفش کمک به کودکان برای غلبه با آسیب‌های ناشی از جنگ است.
عکس از پیتر الولد
پیتر الولد از هلند برنده جایزه بخش حیات ساکن شده است. او گفته برای این پروژه از اشیاء معمولی مانند ظروف شیشه‌ای، میوه‌ها و گل‌ها استفاده کرده و با به کارگیری تکنیکی آن‌ها را به اشیایی خارق العاده تبدیل کرده است.

عکس از لوییس تاتو
لوئیس تاتو از اسپانیا برنده حیات وحش و طبیعت برای ارائه مجموعه عکس‌هایی تحت نام "حمله ملخ‌ها در آفریقای شرقی" شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید