فلوم قابلیت جدید گوگل

فلوم قابلیت جدید گوگل

گوگل فلوم (Floom)؛ ابزار جذاب و هیجان تازه گوگل نیاز به یک دستگاه اندرویدی با آخرین اپدیت گوگل کروم دارد. اگر به این گوشی هوشمند مجهز هستید پس وارد وب سایت floom.withgoogle.com شده و پس از انتخاب Explore، دستگاه خود را به سمت زمین قرار دهید.

کد خبر : ۹۲۷۳۳
بازدید : ۱۶۶۳۶
فلوم
فرادید | احتمالا اگر بخواهید مقصد سفر تفریحی تان را پیش از رفتن مشاهده کنید و یا خانه جدیدتان را در محله تازه ببنید، سراغ گوگل ارث می‌روید. اما جالب است بدانید که گوگل یک قابلیت جدید تحت عنوان «گوگل فلوم» برای کاربران گوشی‌های اندرویدی معرفی کرده است. قابلیتی که به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد آن طرف دنیا را به شکلی هیجان انگیز ببینند.

به گزارش فرادید؛ ابزار گوگل فلوم(Floom) به کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی این امکان را می‌دهد تا گوشی همراه شان را به سمت پایین بگیرند و طرف دیگر کره‌ی زمین را مشاهده کنند. از طرفی این ابزار جذابیت‌های دیگری هم دارد که اجازه حفر و جستجو در زمین را به کاربران می‌دهد.

در واقع نقشه‌های این برنامه با کمک دیگر سرویس‌های گوگل به کاربران کمک می‌کنند تا بفهمند دقیقا نقطه مقابل شان در سیاره زمین کجاست. از آنجا که قسمت اعظمی از کره زمین را اقیانوس در برگرفته است، عموم افراد بعد از حفاری با قسمتی از اقیانوس مواجه می‌شوند.

با این وجود گوگل که پیش از این برنامه گوگل ارث را معرفی کرده بود، حالا با ارائه گوگل فلوم سرگرمی و هیجان را به کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه کرده است. البته نکته قابل توجه اینجاست که این سرویس فقط با گوشی‌های هوشمند اندرویدی و از طریق نسخه به‌روزرسانی شده مرورگر کروم در دسترس است و با لپ تاپ و رایانه شخصی نمی‌توان به آن دسترسی داشت.

این شرکت درست ۲۰ سال پیش و برای نخستین بار سرویس «گوگل ارث» را معرفی کرد تا نخستین سرویس نقشه و مسیریابی خود را به کاربران ارائه دهد. در نهایت ۳ سال بعد هم این سرویس را به صورت رسمی به روی کاربران سراسر جهان گشود و بدون تعارف به بهترین و موفق‌ترین سرویس‌های نقشه و مسیریابی در دنیا بدل شد.
نقشه گوگل
گوگل فلوم(Floom) چیست و از کجا آمد؟
گوگل فلوم (Floom) که تازه‌ترین ابزار معرفی شده از سوی شرکت گوگل است از واقعیت افزوده استفاده می‌کند و به کاربرانی که دستگاه اندرویدی دارند این امکان را می‌دهد تا به آن طرف کره زمین سفر کنند. این فناوری با استفاده از WebXR API نتایج تونل زنی شما را ترسیم می‌کند.

گوگل می‌گوید که هدف از ساخت این برنامه ارائه تجربه‌های VR و AR در چندین دستگاه از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدست‌های تخصصی است.

گوگل به غیر از Floom با استفاده از WebXR ابزار جدید Mesure Up را راه اندازی کرده که ابزار اندازه گیری هوشمند است و طول، مساحت و حجم یک محیط را اندازه گیری می‌کند. از دیگر برنامه‌های گوگل که مبتنی بر WebXR هستند می‌توان به Sodar و PictureEscape اشاره کرد که اولی فاصله دو متری را در محیط مشخص می‌کند و برنامه دوم نیز به کاربران امکان می‌دهد گالری تلفن خود را به یک گالری واقعیت افزوده تبدیل کنند.

البته تجربه‌های خلق شده دیگری با WebXR هم وجود دارد که شامل ابزار مجازی اندازه گیری و ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد به شیوه بصری بفهمید فاصله گذاری اجتماعی ۶ فوتی در محیط اطراف شما به چه صورت است.

براساس گزارش ها، گوگل همچنین به زودی سرویسی منتشر می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد گالری تصاویر خود را به گالری واقعیت افزوده بدل کنند.

کارشناسان حوزه تکنولوژی می‌گویند که تجارب خلق شده با WebXR بسیار خوب طراحی شده است و این حقیقت که روی مرورگر‌های موبایل اجرا می‌شود و آن‌ها را به سرویس‌های تحسین برانگیزی بدل می‌کند.

آن‌ها همچنین گفته اند سرویس‌های آزمایشی گوگل همواره خوب و جالب توجه هستند، اما این نخستین سرویسی است که به فانتزی کودکی بسیاری از ما رنگ حقیقت می‌دهد: حفر یک تونل و رسیدن به سمت دیگر آن.
گوگل فلوم
گوگل فلوم چگونه کار می‌کند؟
گوگل فلوم (Floom)؛ ابزار جذاب و هیجان تازه گوگل نیاز به یک دستگاه اندرویدی با آخرین اپدیت گوگل کروم دارد. اگر به این گوشی هوشمند مجهز هستید پس وارد وب سایت floom.withgoogle.com شده و پس از انتخاب Explore، دستگاه خود را به سمت زمین قرار دهید.

با تأیید دسترسی به دوربین و موقعیت خود می‌توانید یک حفار شبیه گردباد ببینید. حالا گوشی خود را تکان دهید تا زاویه حفر تونل را انتخاب کنید. گوگل حتی در بالای صفحه به شما نشان می‌دهد که با زاویه فعلی به دریا می‌رسید یا خشکی (Land).

حالا با لمس حفار ظرف چند ثانیه می‌توانید آن‌طرف کره زمین را ببینید. همچنین اگر بخواهید می‌توانید با لمس نام موقعیت مکانی در بالای صفحه، گوگل ارث را باز کرده و آن طرف کره زمین به گشت‌وگذار بپردازید.

در اینجا بعد از مراجعه به وب سایت فلوم و انتخاب گزینه Explore، زاویه دوربین را در نقطه‌ای که قصد دارید تونل بزنید قرار داده (البته این زاویه به سمت پایین باشد بهتر است) و دوربین دستگاه بعد از چند ثانیه به شما نشان می‌دهد که آن سوی کره زمین دقیقا چه خبر است. در ادامه می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل ارث مکان مورد نظر مورد بررسی قرار دهید.

با این حال اغلب قسمت‌های کره زمین را اقیانوس‌ها تشکیل داده و عجیب نیست که در بسیاری از نقاط دنیا، گوگل فلوم (Floom) تنها آب را به کاربران نمایش دهد. به شکل مثال کاربران در هر نقطه‌ای آمریکای شمالی که در عرض‌های جغرافیایی شمالی حفاری کنند در نهایت به وسط اقیانوس هند می‌رسند و بر اساس همین نقشه، نقطه مقابل تهران روی زمین، اقیانوس آرام جنوبی است و عموم کاربران ایرانی نیز با حفاری، سر از اقیانوس در می‌آورند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید