رونمایی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سونی

رونمایی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سونی

گوشی‌های Xperia ۱ III و Xperia ۵ III دارای دوربین‌های تله‌فوتو منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند بین حالت‌های ۷۰ میلی‌متری و ۱۰۵ میلی‌متری تغییر کنند و این به معنای بزگ نمایی نوری ۲.۹ و ۴.۴ برابری است.

کد خبر : ۹۲۷۴۴
بازدید : ۱۱۱۷۶
گوشی های پرچمدار سونی

سونی به تازگی رویداد Xperia خود را برگزار کرده و سه گوشی جدید که دو مورد از آنها، جدیدترین پرچمداران این شرکت یعنی Xperia ۱ III و Xperia ۵ III بودند، معرفی کرده است.

همچون گذشته، هدف ثانویه این رویداد جلب نظر کاربرانی است که به دنبال گوشی‌های جمع و جورتر هستند، اما درعین حال قصد هم ندارند تا تجربه استفاده از گوشی‌های برتر را نیز ازدست بدهند.

گوشی‌های Xperia ۱ III و Xperia ۵ III دارای دوربین‌های تله‌فوتو منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند بین حالت‌های ۷۰ میلی‌متری و ۱۰۵ میلی‌متری تغییر کنند و این به معنای بزگ نمایی نوری ۲.۹ و ۴.۴ برابری است. دوربین این گوشی‌ها بسته به فاصله کانونی که از آن استفاده می‌کنید، از سنسور سونی ۱۲ مگاپیکسلی ۱.۲۹ اینچی با دیافراگم f / ۲.۳ یا f / ۲.۸ استفاده می‌کند.
بزرگ‌نمایی دیجیتال دوربین این گوشی‌های جدید، معادل لنزی ۳۰۰ میلی‌متری است، این در حالی است که بزرگ‌نمایی دیجیتالی لنز تله‌فوتوی اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا ۵ مارک ۲ معادل لنزی ۲۰۰ میلی‌متری بود. سونی از بزرگ‌نمایی جدید دوربین گوشی‌هایش با عبارت بزرگ‌نمایی اَبَر وضوحِ هوش مصنوعی یاد می‌کند.

دوربین اصلی این پرچمدار‌های جدید سونی، از حسگر قدیمی، اما باکیفیت ۱۲ مگاپیکسلی ۱.۱۷ اینچی با دیافراگم OIS f/۱.۷ استفاده می‌کند. دوربین فوق عریض پنل پشتی گوشی‌های جدید، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۱.۲۶ اینچی و لنزی با دیافراگم f/۲.۲ دارد که از سیستم فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.
استفاده از چنین دوربین فوق عریض حتی در بین گوشی‌های پرچم‌دار، اتفاقی غیرمعمول به‌حساب می‌آید. همچنین برای عملکرد بهتر این دوربین ها، سونی از لنز‌های ZEISS با پوشش نازک T نیز بهره گرفته است.
قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگری همچون فوکوس خودکار چشمی بلادرنگ در کنار سیستم فوکوس خودکار چشمی فعلی سازگار با حیوانات و انسان‌ها، Optical SteadyShot و فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه برای ثبت حرکت آهسته، در این گوشی‌های جدید دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد دوربین سلفی گوشی‌های جدید، تفاوتی با نمونه‌های سال گذشته نکرده باشد و از همان حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و تنها تفاوت مربوط به دوربین منحصر به فرد Xperia ۱ III است که از حسگر ۳D ToF بهره می‌برد.
این بدان معناست که این گوشی تنها تلفن همراهی خواهد بود که از این نوع سیستم فوکوس خودکار چشمی بلادرنگ پشتیبانی می‌کند، در حالی که Xperia ۵ III کماکان از سیستم فوکوس خودکار چشمی پیشین بهره می‌برد.
گوشی‌های پرچمدار سونی
با توجه به شباهتی که این دوربین‌های پرچمدار از لحاظ دوربین به یک دیگر دارند، به نظر می‌رسد این صفحه نمایشگر است که می‌تواند Xperia ۱ III و Xperia ۵ III را از یکدیگر متفاوت سازد. Xperia ۱ III از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچ ۴K OLED با نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹، پشتیبانی از محتوای HDR و نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند.
Xperia ۵ III نیز نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد، اما با ابعادی کوچکتر معادل ۶.۱ اینچ که آن هم از نوع OLED است. این نمایشگر همچنین محتوای بصری را با وضوح فول HD و با همان نسبت ۲۱:۹ و پشتیبانی از محتوای HDR به نمایش می‌گذارد.

هر دو گوشی از پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام بهره می‌گیرند و اکسپریا وان مارک ۳ از ۱۲ گیگابایت حافظه رم به همراه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده می‌کنند. اکسپریا ۵ مارک ۳ در دو کانفیگ با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی یا هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیر‌ه سازی در دسترس قرار می‌گیرد.
همچنین هر دو گوشی دارای اسلات دو سیم کارته ترکیبی هستند بنابراین در صورت نیاز می‌توانید فضای ذخیره سازی را از طریق کارت microSD به راحتی ارتقا دهید.

باتری هر دو گوشی نیز یکسان است؛ یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع تا ۳۰ وات که می‌تواند در ۳۰ دقیقه، شارژ بارتی را به ۵۰ درصد برساند، نوید یک عمر ۳ ساله را می‌دهد. اکسپریا وان مارک ۳ از فناوری شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برد، اما این فناوری در اکسپریا ۵ مارک ۳ دیده نمی‌شود.
ویژگی‌های چندرسانه‌ای و بازی، از دیگر مسائلی است که سونی در ساخت گوشی‌های پرچمدار خود از آن غافل نشده است. در هر دو گوشی سونی از اسپیکر استریوی قدرتمند، به همراه کاهش موشن‌بلور ۲۴۰ هرتز در بازی‌ها، استفاده شده است.
افزایش دهنده Low Gamma باعث می‌شود اشیاء در سایه واضح‌تر دیده شوند و سیستم اکولایزر صدا به شما امکان می‌دهد صدای شلیک اسلحه و راه رفتن را بهتر بشنوید. سونی همچنین با از بین بردن سر و صدای پس زمینه، تلاش زیادی برای بهبود ورودی میکروفن در هنگام گفتگوی صوتی کرده است.
گوشی‌های پرچمدار سونی
شما همچنین می‌توانید بازی‌های ویدئویی را با وضوح ۱۰۸۰p و نرح ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید و از قابیلت دیگری که سونی آن را Rewind Time Recording بهره بگیرید.
این قابلیت شبیه به ویژگی Highlight Recording انویدیا دارد که به صورت مداوم ۳۰ ثانیه آخر بازی را ضبط می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید صحنه‌های خاصی را در بازی ذخیره کنید، فقط بر روی گزینه ضبط کلیک کنید تا نرم افزار ۳۰ ثانیه آخر را عقب ببرد و آن را ذخیره کند.

آخرین تفاوت اصلی بین Xperia ۱ III و Xperia ۵ III شیشه محافظ صفحه نمایش است. مدل اول از شیشه گوریلا گلس ویکتوس برای پنل جلویی و گوریلا گلس ۶ برای پنل پشتی استفاده می‌کند، در حالی که گوشی دوم در هر دو سمت از محافظ گوریلا گلس ۶ بهره می‌گیرد. در خصوص مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، هر دو مدل دارای گواهینامه‌های IP۶۵ و IP۶۸ هستند.
رنگ‌های قابل عرضه برای Xperia ۱ III مشکی یخی، خاکستری یخی و بنفش یخی اعلام شده است، در حالی که Xperia ۵ III قرار است تنها با رنگ‌های مشکی، سبز و صورتی راهی بازار شوند. سونی می‌گوید هر دو گوشی، در ابتدای تابستان امسال در دسترس خواهند بود، اما قیمت آن‌ها را بعداً اعلام خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری فرارو به نقل از وبسایت gsmarena
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید