قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۹

امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰، بیت کوین با ۲.۱۲ درصد کاهش به ۶۰,۳۹۱ دلار معادل ۱,۵۷۴,۸۸۶,۴۸۱ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۷۵۶
بازدید : ۴۵۶۷
بیت کوین
فرادید | بیت کوین بار دیگر وارد کانال ۶۰ هزار شد. قیمت بیت کوین امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۲.۱۲ درصد به ۶۰,۳۹۱ دلار معادل ۱,۵۷۴,۸۸۶,۴۸۱ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۷.۶۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۹ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر ممنوعیت پرداخت‌ها با ارز‌های دیجیتال در ترکیه با سقوطی ۳ درصدی همراه شد و تا ۶۰٬۰۰۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ بانک مرکزی ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد استفاده از ارز‌های دیجیتالی به عنوان ابزار پرداخت در این کشور را ممنوع اعلام می‌کند چرا که این کار ممکن است خسارات غیر قابل جبرانی داشته باشد. طبق تصمیم بانک مرکزی، دارایی‌های دیجیتالی، ارز‌های دیجیتالی یا هر چه که از فناوری نردبان غیرمتمرکز استفاده می‌کند نباید چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم برای پرداخت بهای کالا و خدمات مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناسان معتقدند که تصمیم ترکیه برای ممنوعیت ارز‌های دیجیتال عامل اصلی سقوط قیمت بیت کوین بوده است.
این در حالی است که ترکیه با بحران مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و ممنوعیت بیت کوین هم بخشی از سیاست‌های آن برای حفاظت از ارز ملی خود است. پیش از ترکیه، مراکش هم ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کرده بود. به نظر می‌رسد هند هم به‌دنبال ایجاد چنین ممنوعیت‌هایی باشد.

عامل عمده دیگری که به این کاهش قیمت کمک کرد، نرخ نسبتاً بالای وجوه برای بستن پوزیشن‌های لانگ بیت کوین بود. این عامل، در کنار مقاومت تکنیکال قدرتمند موجود در حدود تراز ۶۴ تا ۶۵ هزار دلار، ازجمله دلایلی بودند که باعث شدند BTC پس از کم رنگ شدن هیاهوی پیرامون لیست شدن سهام کوین بیس، بار دیگر حمایت ۶۰ هزار دلاری را لمس کند.

در همین حال، با توجه به اینکه تقریباً یک ماه طول کشید تا بیت کوین بتواند از تراز ۶۰۰۰۰ دلار عبور کند، این سطح قیمت از اهمیت زیادی برای این ارز برخوردار است. به همین جهت، برای اینکه بیت کوین بتواند ساختار صعودی بازار خود را طی یک هفته آینده نیز حفظ کند باقی ماندن در منطقه ۶۰ هزار دلاری برای این ارز حیاتی می‌باشد.

رالی قیمتی روز‌های اخیر احتیاط معامله گران را افزایش داده است. مایک نوگراتز- بنیان گذار شرکت سرمایه گذاری گلکسی دیجیتال گفت: بازار ارز‌های دیجیتالی رشد قیمت بی رویه‌ای داشته است. نه تنها بیت کوین بلکه ارز‌های دیگری نظیر دوج کوین یا ریپل به سطوح قیمتی بیش از حدی رسیده اند که احتمال ترکیدن حباب قیمتی آن‌ها وجود دارد. تازه واردان با ریسک بزرگی مواجهند و بهتر است محتاط باشند.

کانترینگ کلارک (Cantering Clark) که یکی از شناخته شده‌ترین تریدر‌های مشتقات ارز‌های رمزنگاری شده می‌باشد، در این خصوص گفته است که با توجه به داده‌های مربوط به قرارداد‌های آپشن بیت کوین نمی‌توان به طور قاطعانه تعیین کرد که بازار صرفاً صعودی خواهد بود یا نزولی.

علاوه بر این کلارک خاطرنشان کرده است که ترند بازار آپشن بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد معاملات حاشیه‌ای خواهد بود که در واقع به معنای آغاز فاز تحکیم در حدود تراز ۶۰ هزار دلار می‌باشد.

گفتنی است که دیدگاه بلندمدت تریدر‌ها همچنان پیرامون بیت کوین خوش بینانه و صعودی می‌باشد. یک تریدر ناشناس با نام مستعار Crypto Capo اشاره کرده است که بر مبنای سوابق ترند‌های بازار می‌توان اینگونه استنباط کرد که بیت کوین یک بازه قیمتی هزار روزه را شکسته است.
قیمت لحظه ای
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید