هرآنچه که باید درمورد سریال قبله عالم بدانید

هرآنچه که باید درمورد سریال قبله عالم بدانید

قبله عالم سریالی طنز است که اتفاقات تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار را به نمایش می‌گذارد. حامد کمیلی در این سریال نقش ناصرالدین‌شاه را ایفا می‌کند و شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله و سوگل خلیق نیز نقش انیس الدوله را بازی می‌کند.

کد خبر : ۹۲۷۹۸
بازدید : ۴۴۳۰
 سریال قبله عالم
فرادید | در روز‌هایی که بازار شبکه نمایش خانگی پر رونق‌تر از شبکه تلویزیون است، کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون درحال رقابت برای سریال سازی و جلب رضایت مردم هستند. در این میان حامد محمدی کارگردان سریال قبله عالم، از اسفند ۹۹ تصویربرداری این سریال را آغاز کرده و قصد دارد در سال ۱۴۰۰، قبله عالم را وارد میدان رقابت کند.

به گزارش فرادید، ساخت سریال قبله عالم به تهیه کنندگی منوچهر محمدی از سال ۹۸ آغاز شد، اما پس از مدتی به علت شیوع کرونا تولید آن به تعویق افتاد و پس از ۱ سال، کار ساخت این سریال را مجددا شروع و پس از چند ماه، قبله عالم را با حضور بازیگرانی همچون حامد کمیلی، شقایق دهقان، هادی کاظمی و سوگل خلیق در خانه طباطبایی‌های کاشان، یکی از بنا‌های مربوط به نیمه‌ی دوم سده ۱۳ هجری، مقابل دوربین برده شد.

قبله عالم سریالی طنز است که اتفاقات تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار را به نمایش می‌گذارد و در خلاصه داستان این سریال آمده که ناصرالدین شاه ملقب به قبله عالم در آرزوی دست یافتن به اکسیر آب حیات است. اکسیر توسط طبیب مخصوص تهیه می‌شود، اما با نوشیدن آن حوادثی پدید می‌آید که دستمایه سریال کمدی،فانتزی قبله عالم است.

باتوجه به گفته‌های دست اندرکاران سریال قبله عالم، حامد کمیلی در این سریال نقش ناصرالدین‌شاه را ایفا می‌کند و شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله و سوگل خلیق نیز نقش انیس الدوله را بازی می‌کند.

بررسی کلی سریال قبله عالم

مدتی است که سه کارگردان تصمیم به ساخت سریالی درباره زندگی ناصرالدین شاه گرفته اند و سریال قبله عالم تنها مجموعه‌ای در میان دو سریال دیگر است که با درون مایه طنز همراه است. گفته می‌شود که این سریال علاوه بر تلاش برای اثبات محبوبیت ناصرالدین‌شاه در بین مخاطبان کشور، قصد دارد زندگی این شخصیت تاریخی را به تصویر بکشد.

کارگردان مجموعه قبله عالم با ساخت فیلم هایی، چون اکسیدان و چهار انگشت، نشان داده که علاقه ویژه‌ای به تولید محتوای طنز داشته، پس ممکن است که سریال قبله عالم با موفقیت روبرو شود.
این سریال اولین تجربه حضور این کارگردان در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود و گفته شده که قبله عالم به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش خواهد شد.

حامد محمدی علاوه بر کارگردانی فیلم‌های چپ راست، چهار انگشت، اکسیدان و فرشته‌ها با هم می‌آیند، تجربه نویسندگی فیلم‌های طلا و مس و حوض نقاشی را هم در کارنامه خود دارد.

محمدحسن واحدیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان درباره تصویربرداری سریال قبله عالم در اماکن گردشگری گفته است گروه کارشناس بنا‌های تاریخی به عنوان ناظر در تمامی امور صحنه‌پردازی این سریال در خانه طباطبایی‌ها حضور داشته و گروه دکور و صحنه این فیلم از حرفه‌ای‌ترین عواملی هستند که تجربه تولید چند اثر تاریخی را در کارنامه خود دارند.

او افزود: «به منظور حفظ بنای تاریخی طباطبایی‌ها در مقام گنجینه بی‌بدیل، از سازه‌های چوبی و بنر بدون استفاده از میخ یا وسیله‌ای که به بدنه و جداره بنا آسیب بزند و روی دیوار نصب شود به عنوان دکور موقت بدون الصاق به بدنه خانه استفاده شده تا این بنای تاریخی به مخاطره نیفتد. خانه طباطبایی‌ها در طول ایام فیلم‌برداری این پروژه به روی بازدیدکنندگان باز است.»

بازیگران سریال قبله عالم
توقف ساخت سریال قبله عالم

سال گذشته هنگامی که همه گیری کرونا ساخت برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها را در میانه راه متوقف ساخت، سریال قبله عالم نیز از این قافله عقب نماند و تا مدت‌ها منتظر آرام شدن اوضاع بود، در آن زمان قبله عالم در بیانیه‌ای به شرح زیر چنین گفته بود:
در پی وقوع پدیده عالم‌گیر کرونا، قبله عالم که علی‌ایحال به لطف دعای خیر عوام‌الناس در صحت و عافیت کامل به سر می‌برند، در نطقی شفاهی، خالصانه، صادقانه و مختصر به تمامی ابهامات و بدخواهی‌های موجود پاسخی صریح و کوبنده داده‌اند:

ملت عزیز ایران

مرد جماعت را اگر رُفت و روب منزل، رتق و فتق عهد و عیال و طبخ شام و ناهار نکُشد، این فراق برآمده از فاصله اجتماعی دست آخر به جنون می‌کشاندش. حی لایموت شاهد است که وضع و حال قبله عالم در حرمسرای شاهانه با این فاصله اجتماعی (۱/۵متر)، پوشش روی دهان و بینی (ماسک) و بوی مسکرات خالص (مایع ضدعفونی ۷۰ درصد) خراب است. حرمسرا نیز در قرنطینه سراسری است و هیچ ضعیفه‌ای اوامر همایونی را تمکین نمی‌کند، چه رسد که او را تیمار کند. فلذا در این هوای مطبوع و جان افزای بهاری که

یارم به یک لاپیرهن، خوابیده زیر نسترن

ترسم که بوی نسترن مست است و هشیارش کند

به محض اتمام این قائله شوم، دستور داده تا ساخت سریال زندگی‌مان را با سرعت و دقت از سر گیرند و به زودی به نمایش در خانه‌های عموم رسانند.

موضوع سریال قبله عالم
بازیگر نقش ناصرالدین شاه کیست؟

حامد کمیلی متولد ۱۴ تیر ۱۳۶۱ در اصفهان است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته کامپیوتر در مقطع کاردانی است و فعالیت در عرصه بازیگری را با تئاتر اصفهان آغاز کرد و در ادامه راهش به تهران رفت.

کمیلی از شاگردان فریدون خسروی و گلاب آدینه بوده و ۱۰ سال سابقه فعالیت در عرصه تئاتر را دارد. بازیگر سریال اغماء با بازی فیلم تردید، در سال۱۳۸۷ وارد دنیای سینما شد. این فیلم که به کارگردانی کریم مسیحی ساخته شده بود، موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم سال جشنواره فیلم فجر شد.

حامد کمیلی برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنوارهٔ تئاتر فجر شده و این جایزه را از دست علی نصیریان دریافت کرده بود. با حضور کمیلی در دو سریال به دنیا بگویید بایستد و پرواز در حباب، او به چهره مطرحی در میان مردم تبدیل شد.

به گفته کمیلی، او پیانو و تار نیز می‌نوازد و علاقه بسیاری به این دو ساز دارد، او می‌گوید حامد بهداد تاثیر بسیاری در زندگی هنری‌اش داشته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید