قیمت بیت کوین امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

قیمت بیت کوین امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۱.۹۳ درصد به ۵۴,۸۷۵ دلار معادل ۱,۴۱۷,۸۱۷,۲۹۱ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۸۵۸
بازدید : ۵۷۶۶
بیت کوین
فرادید | بیت کوین همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد. قیمت بیت کوین امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ با ۱.۹۳ درصد کاهش به ۵۴,۸۷۵ دلار معادل ۱,۴۱۷,۸۱۷,۲۹۱ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۱۴.۹۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۹ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

هفته گذشته، قیمت بیت کوین با پیگیری روند افزایشی مناسبی توانست از مقاومت ۶۲۰۰۰ دلاری عبور کند. با این وجود، در جلسات گذشته شاهد یک روند اصلاح منفی قابل توجه از بالای سطح ۶۲۰۰۰ دلار بودیم. در ادامه این روند، قیمت بسیار پایین‌تر از سطح حمایتی ۶۰۰۰۰ و ۵۸۰۰۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین در طول این هفته صعود کرد و دنبال رسیدن به بالاترین سطح قیمت جدیدی بود. تا اینکه معامله گران صبح روز یکشنبه با خبر لیکوئید شدن بالغ بر یک میلیون پوزیشن لانگ، از خواب بیدار شدند و شاهد سقوط ۱۵ درصدی بیت کوین شدند.

بیت کوین از روز جمعه اصلاح اندکی را شروع کرد و این وضعیت روز شنبه شدت یافت. تا جایی که در عرض چند ساعت تقریباً ۹۰۰۰ دلار از ارزش دلاری خود را از دست داد. در حالی که جامعه هنوز در مورد دلایل احتمالی این سقوط بحث می‌کند، واقعیت امر این است که بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۳ هفته اخیر خود سقوط کرد و ارزش بازار آن به زیر ۱ تریلیون دلار رسید.

برخی کارشناسان افت ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین را به افت هش ریت ناشی از قطعی برق در چین و نیز احتمال انجام اقدامات نظارتی توسط ایالات متحده برای مبارزه با پولشویی مرتبط می‌دانند. پس از این پولبک خونین بازار، بسیاری از سرمایه گذاران دچار تردید شده اند که در کف قیمت خرید کنند یا موقعیت‌های باز خود را برای جلوگیری از افت بیشتر ببندند.

رابرت کاپلان- مدیر دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در دالاس- در جمع دانشجویان دانشگاه تگزاس‌ای اند ام با اعتراف به تبدیل شدن بیت کوین به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش گفت: هنوز راه زیادی در پیش دارد. به طور واضح ارزش بیتکوین در این سال‌ها افزایش پیدا کرده است، اما برای آن که به عنوان یک پول شناخته شود نیاز دارد تا با تعدیلات بیشتر، خود را با واقعیت‌های بازار پول سازگار کند.

برخی از فعالان بازار ارز‌های دیجیتالی امیدوار هستند بیت کوین در ادامه رالی صعودی خود امسال موفق به عبور از سطح روانی مهم ۱۰۰ هزار دلاری شود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید