قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت ۰.۱۷ درصد کاهش، ۱۷۶۷ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۲۸۶۸
بازدید : ۵۷۳۰
شمش طلا
فرادید | طلا با افت قیمت مواجه شد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰ تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۶۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

کمترین قیمت طلا ۱۷۶۷ دلار و ۸۷ سنت و بیشترین قیمت برای آن ۱۷۷۲ دلار و ۷۸ سنت در بازار جهانی ثبت شده است.

در روزی که گذشت طلا بین هزار و ۷۹۰ دلار و هزار و ۷۷۰ دلار نوسان داشت و در آخر با روند کاهشی بازار را به پایان رساند. معاملات آتی طلا در روز دوشنبه با ضرر روبرو شد و بازار بخشی از حدود ۲ ٪ افزایش هفته گذشته را پس داد.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند طلا در اولین روز از معاملات هفتگی در بازار جهانی با افزایش قیمت کار خود را آغاز کند. هر چند در ادامه روز روند طلا کاهشی شد، اما قیمت هر اونس طلا روز گذشته تا نزدیکی مرز ۱۷۹۰ دلاری پیش رفت و عمده دلیل این افزایش قیمت، افت ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره اوراق بلند‌مدت در آمریکا بود.

به گزارش فرادید؛ مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «در حال حاضر و به رغم بهبود چشم انداز اقتصادی، ترکیبی از عوامل یعنی تضعیف دلار و کاهش نرخ بهره سبب تقویت طلا شده است.»

بازدهی قیمتی طلا در ماه آوریل که تاکنون دو سوم آن گذشته است به حدود ۵ درصد رسیده است و این موضوع معامله‌گران را به ثبت بازدهی ماهانه مثبت پس از ۴ ماه امیدوار کرده است، آخرین بار طلا در ماه دسامبر توانست رشد بیش از ۶ درصدی را به ثبت برساند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، گفت: قیمت طلا به شدت از افت بازدهی خزانه داری بهره‌مند شده است، اما به نظر می‌رسد که این افزایش به دیوار آجری برخورد کرده است. افزایش شمش اخیر ممکن است برای فراتر رفتن از سطح مقاومت اصلی ۱۸۰۰ دلار تلاش کند مگر اینکه بازده خزانه داری با افت هفته گذشته مطابقت داشته باشد.

از سوی دیگر فدرال رزرو مجددا بر مواضع قبلی خود مبنی بر ادامه سیاست‌های انبساطی تاکید کرد. البته مقامات فدرال رزرو افزایش نرخ تورم احتمالی در آینده نزدیک را رد نکردند؛ ولی در این مورد افزودند که هرگونه افزایش نرخ تورم موقتی خواهد بود. با افزایش قیمت‌ها اکنون نرخ تورم انتظاری به بالای سطح ۵/ ۲ درصد رسیده است.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید