قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

امروز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با افزایش ۰.۲۸ درصدی به ۱۷۸۲ دلار و ۵۴ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۹۱۰
بازدید : ۵۸۹۹
طلا
فرادید | طلا، چند ماه گذشته در کانال ۱۷۰۰ متوقف شده است. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۷۸۲ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن دلار رشد ملایمی داشت و نزدیک بالاترین رکورد یک ماه و نیم گذشته که روز گذشته به آن صعود کرده بود، ایستاد.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «با توجه به تقویت نسبی سوددهی اوراق قرضه، قیمت طلا نسبت به رقم‌های بالایی که دیروز تجربه شد شاهد افت بوده است. اما افزایش سوددهی اوراق قرضه تاثیری بر روند کاهشی ارزش دلار نداشت و همین موجب شد تا قیمت طلا اندکی رشد کند.»

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا که هفته گذشته به پایینترین حد در پنج هفته اخیر نزول کرده بود به بالای ۱.۶۰ درصد صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد. به گفته اسپیواک، هر چه تورم بالاتر برود، بانک مرکزی آمریکا کمتر می‌تواند آن را نادیده بگیرد و بدترین موضوع برای طلا این است که از نظر فنی، روند طلا همچنان به کاهش قیمت اشاره دارد.

در نشانه دیگری مبنی بر اینکه تورم می‌تواند در ماه‌های آینده مشکل ساز شود، برخی کارشناسان معتقدند اگر چنین سناریویی واقعاً اجرا شود، برای دارایی‌های سخت مانند قیمت طلا و املاک و مستغلات اثر صعودی به دنبال دارد و اثر آن برای دارایی‌های کاغذی مانند سهام و اوراق قرضه نزولی خواهد بود.

به گزارش فرادید و به گفته رویترز، بانک مرکزی آمریکا بار دیگر بر موضع خود برای ادامه سیاست‌های پولی تسهیلی تا زمان پایان یافتن بحران تاکید کرد و مقامات بانک مرکزی آمریکا گفتند هر گونه افزایش نرخ تورم موقتی خواهد بود.

عاملی که مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد، کاهش شاخص دلار بود که به پایینترین حد هفت هفته اخیر در برابر ارز‌های رقیب نزول کرد و و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

در بازار فارکس شاخص دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح شش هفته‌ای در روز یکشنبه، کف سازی کرد. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) در هفته‌های اخیر همچنان نزول کرده و به پایین‌ترین نقطه در هفت هفته گذشته و به ۹۰.۸۵ رسیده است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا در پی ناکامی در شکستن مقاومت در سطح ۱۷۸۵ دلار، ممکن است به محدوده ۱۷۴۴ تا ۱۷۵۸ دلار نزول کند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید