تصادف خودروی تسلا؛ تکذیب ایلان ماسک و تحقیق پلیس

تصادف خودروی تسلا؛ تکذیب ایلان ماسک و تحقیق پلیس

داده‌هایی که از اتومبیل به دست آمده، نشان می‌دهد که برنامه خودران روشن نشده بود ... علاوه بر این، کارکرد دستگاه‌های خودران مستلزم وجود خطوط ترافیک (روی آسفالت) است که در این جاده وجود نداشته است.

کد خبر : ۹۲۹۱۵
بازدید : ۳۰۷۴۴
خودروی تصادفی
هنگام تصادف کسی در صندلی راننده نبود و به این تصور دامن می‌زند که اتومبیل احتمالا روی برنامه خودران بوده است

پلیس ایالت تگزاس در حال تحقیق درباره سانحه تصادف یک خودروی تسلاست که در جریان آن دو مرد کشته شدند. پلیس با در دست داشتن حکم تجسس شرکت تسلا در صدد تحقیق در مورد این نکته است که آیا هنگام تصادف، خودرو روی سیستم خودران بوده است یا نه.

اما ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، گفته است که تحقیقات داخلی شرکت نشان می‌دهد که اتومبیل روی برنامه رانندگی خودکار نبوده است. در سانحه برخورد خودروی «مدل اس» تسلا به یک درخت و بروز حریق در آن، دو مرد حدود پنجاه ساله کشته شدند.

بنا به گزارش پلیس، علت تصادف سرعت زیاد خودرو و رد کردن پیچ جاده بوده است. پلیس تگزاس می‌گوید هنگام تصادف کسی در صندلی راننده نبوده است و به این تصور دامن می‌زند که اتومبیل احتمالا روی برنامه خودران بوده است.

اما بعدازظهر روز دوشنبه ماسک در یک توییت گفت که داده‌هایی که شرکت تسلا از اتومبیل مذکور به دست آورده، استفاده از برنامه رانندگی خودکار را رد می‌کند. او در این توییت نوشت: «داده‌هایی که از اتومبیل به دست آمده، نشان می‌دهد که برنامه خودران روشن نشده بود ... علاوه بر این، کارکرد دستگاه‌های خودران مستلزم وجود خطوط ترافیک (روی آسفالت) است که در این جاده وجود نداشته است.

- تحقیقات دبلیو اس‌جی (وال استریت ژورنال) به عنوان افراد شخصی بهتر از حرفه‌ای‌هاست.

داده‌هایی که تاکنون از اتومبیل به دست آمده نشان می‌دهد برنامه خودران در آن روشن نشده بوده و این اتومبیل راهنمای مختصات عملکرد خودرو (توضیح: راهنمایی که برای نشان دادن عملکرد نرم‌افزار‌ها در اینترنت یا برنامک‌های تلفن‌های همراه استفاده می‌شود) را خریداری نکرده بود. از آن گذشته، برنامه رانندگی خودکار برای به راه افتادن مستلزم وجود خطوط روی جاده است که در این جاده وجود نداشته است. - ایلان ماسک ۱۹ آوریل ۲۰۲۱

خبرگزاری رویترز به نقل از مارک هرمن، افسر پلیس ناحیه چهار منطقه «هریس» گزارش می‌دهد که این نخستین باری بوده که پلیس نظر شرکت تسلا را در مورد این سانحه دریافت کرده است. این گزارش به نقل از هرمن می‌گوید: «ما اظهاراتی از شاهدان عینی در دست داریم که می‌گوید آن‌ها اتومبیل را بدون راننده برای یک دور آزمایشی بردند تا به دوستی نشان دهند که این اتوموبیل چگونه بدون راننده حرکت می‌کند.»

هرمن افزود که پلیس هنوز به داده‌های موجود در شرکت تسلا در ارتباط با این سانحه دسترسی پیدا نکرده است. او گفت: «ما مشتاقانه منتظر دریافت این اطلاعات هستیم.» در ماه مارس، اداره ملی نظارت بر ایمنی ترافیک در شاهراه‌ها (ان‌اچ‌تی‌اس‌اِی) که مقررات ایمنی خودرو‌ها در ایالات متحده را وضع می‌کند، تحقیق در مورد تعداد ۲۷ سانحه تصادف با خودرو‌های تسلا را آغاز کرد.

گفته می‌شود ۲۳ مورد از این ۲۷ سانحه که در دست بررسی است، به روشن بودن دستگاه رانندگی خودکار مرتبط بوده است. در یکی از این سوانح مرگبار در سال ۲۰۱۸، «ان‌اچ‌تی‌اس‌ای» شرکت تسلا را که بدون مجوز جزئیات مربوط به تحقیقات را علنی کرده بود، از تیم تحقیق اخراج کرد.

اداره ملی ناظر بر ایمنی رفت‌وآمد در آمریکا (ان‌تی‌اس‌بی) که مسئولیت تحقیق در مورد سوانح را برعهده دارد و راهنمای بهبود ایمنی رفت‌و‌آمد در جاده‌هاست، می‌گوید تحقیقاتش در زمینه سانحه تگزاس روی عملکرد خودرو و آتش‌سوزی متعاقب آن متمرکز خواهد بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید