قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۲.۵۳ درصد به ۵۰,۹۷۳ دلار معادل ۱,۲۵۴,۹۵۷,۸۶۶ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۹۸۵
بازدید : ۴۷۵۷
بیت کوین
فرادید | بیت کوین سقوط کرد. قیمت بیت کوین امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۲.۵۳ درصد کاهش به ۵۰,۹۷۳ دلار معادل ۱,۲۵۴,۹۵۷,۸۶۶ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۴۷.۹۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۸.۵۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۸۵.۸۴ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۱.۸۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۹ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ جی پی مورگان به دنبال کاهش قیمت بیت کوین از اوج ۶۴۸۷۰ دلار در چهاردهم آوریل هشدار داده بود که احتمال سقوط بیشتر ارزش این ارز مجازی وجود دارد.

دلایل زیادی برای افت ناگهانی گمانه زنی شده است. بسیاری می‌گویند که اتفاق دیشب اصلاح فنی بوده است. برخی دیگر نیز این افت را به اظهارات رئیس جمهور آمریکا جو بایدن در مورد اصلاح اصلاح مالیات بر سود سرمایه نسبت می‌دهند که این امر می‌تواند بر ثروتمندان این کشور تأثیر بگذارد و به معنای پرداخت سرمایه گذاران بیشتر در سود بیت کوین است. دستگیری چند متهم در ارتباط با کلاهبرداری مبادله رمزنگاری ترکیه نیز از دیگر دلایل عنوان شده است.

کی یانگ جو (Ki Young Jul)، مدیرعامل شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در این باره گفت: در صورتی که بیت کوین تا پایان هفته میلادی نوساناتی این چنینی داشته باشد، کندل هفتگی آن با بیشترین سقوط از فوریه (بهمن) بسته می‌شود. در ماه فوریه شاهد سقوط هفتگی ۲۱ درصدی بیت کوین از اوج ۶۴،۹۰۰ دلاری بودیم.

برخی اعتقاد دارند خرس‌ها (نماد ریزشی شدن بازار) وقتی به بازار حمله کردند که در ابتدای هفته شایعاتی مبنی بر اینکه خزانه داری ایالات متحده قصد دارد چندین موسسه مالی را با پولشویی با استفاده از ارز رمزپایه متهم کند، رواج یافت این شایعه با کاهش شدید قیمت بیت کوین و سایر ارز‌های دیجتالی روبرو شد.

بیت کوین، این ارز دیجیتال ۱۲ ساله، از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۸ درصد افزایش یافته است و در اوایل ماه آوریل رکود قیمتی جدیدی نزدیک به ۶۵،۰۰۰ دلار ثبت کرد.

اما رشد این ارز دیجیتال به‌تازگی به بن‌بست خورده و حتی به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار هم رسیده است. تحلیل‌های تکنیکال پیش‌بینی می‌کند که سقوط به زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در ناحیه ۴۹،۰۰۰ دلاری ممکن است به سقوط بیشتر تا ۴۶،۰۰۰ دلار بینجامد.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید