واکنش‌ها به مناظره فائزه هاشمی و دختر نوجوان

واکنش‌ها به مناظره فائزه هاشمی و دختر نوجوان

پیشنهاد فائزه هاشمی و ویدیوی پاسخ دختر نوجوان به او، در طول روز‌های اخیر هدف واکنش‌های بسیاری قرار گرفت. بسیاری از فائزه هاشمی و خانواده دختر نوجوان انتقاد کرده بودند. اما این تازه ابتدای جنجال بود. البته این کشمکش این بار با قبول مناظره از سوی فائزه هاشمی ادامه یافت.

کد خبر : ۹۳۰۱۹
بازدید : ۷۶۱۶
ماجرای جنجال مناظره فائزه هاشمی و دختر نوجوان چه بود؟
فرادید | فائزه هاشمی که همواره به موضع گیری‌های چالشی و جنجال بر انگیز شهرت دارد، حالا یک ماه مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری بیش از هر زمانی در رسانه‌ها حضور دارد. با این وجود او هفته قبل پیشنهاد مناظره با رهبری انقلاب را داده بود که واکنش‌های متفاوت و متعددی روبرو شد. اما واکنش ویدیویی یک نوجوان به این دعوت فائزه هاشمی جنجال برانگیز شد.

به گزارش فرادید؛ چند روز پس از پیشنهاد جنجالی فائزه هاشمی، ویدیویی از واکنش یک نوجوان به پیشنهاد او منتشر شد که در آن این نوجوان از فائزه هاشمی خواسته بود به جای مناظره با رهبری انقلاب با او مناظره کند.

در این ویدیو دختر نوجوان رو به مادرش می‌پرسد که «مامان، فائزه هاشمی حضرت آقا را دعوت کرده به مناظره! شما نمی‌خواهید جوابش را بدهید» آیا کاری نمی‌کنند؟

مادر هم در جواب از او می‌خواهد که جواب فائزه هاشمی را بدهد. او نیز در این ویدیو از فائزه هاشمی برای مناظره دعوت می‌کند.

دختر نوجوان در این ویدیو می‌گوید: «یاد حرف امام علی افتادم که: ببینید کار به کجا کشیده که اسم علی را کنار اسم معاویه می‌آورند. من از بچگی یاد گرفتم کبوتر با کبوتر، باز با باز. فائزه خانم لقمه بزرگ گلوگیر است، من آماده مناظره با شما هستم. راستی سال گاو مبارک»
ویدیوی پاسخ دختر نوجوان به پیشنهاد مناظره فائزه هاشمی
بررسی ها نشان می دهد که این ویدیوها نخستین بار در صفحه مادر این دختر نوجوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده است.
ادامه جنجال دختر نوجوان و فائزه هاشمی بر سر مناظره
پیشنهاد فائزه هاشمی و ویدیوی پاسخ دختر نوجوان به او، در طول روز‌های اخیر هدف واکنش‌های بسیاری قرار گرفت. بسیاری از فائزه هاشمی و خانواده دختر نوجوان انتقاد کرده بودند. اما این تازه ابتدای جنجال بود. البته این کشمکش این بار با قبول مناظره از سوی فائزه هاشمی ادامه یافت.

فائزه هاشمی گفته که «از این کلیپ خیلی خوشم آمد و پیشنهاد گفتگو با این دختر خانم بسیار خوب را می‌پذیرم.»

با قبول مناظره، این بار نوبت دختر نوجوان و خانواده او بود که پاسخ بدهند. او این بار در ویدیویی دیگر فائزه هاشمی را به متهم به بهره برداری انتخاباتی از این گفتگو کرد.

در ویدیوی دوم دختر نوجوان می‌گوید: «سلام فائزه خانم. من امروز در سایت‌ها دیدم شما پیشنهاد مناظره با من را قبول کردید و آماده‌ی مناظره با من شدید. به قول خودتان شما کاندیدای ریاست‌جمهوری هستید و شما می‌توانید از مناظره با من سوءاستفاده کنید و من این فرصت را به شما نمی‌دهم؛ و البته شما قطعا باید رد صلاحیت شوید. ان‌شاءالله مناظره‌ی ما باشد برای بعد از انتخابات.»

او در ادامه هم گفت که «آهان، راستی من فصل امتحاناتم است و باید امتحاناتم را خوب بدهم تا آدم خوبی باشم، تا در آینده عاقبت به شر نشوم.»

پس از ویدیوی دوم، فائزه هاشمی دیگر پاسخ نداد تا شاید قدری از جنجال‌ها کاسته شود.
ماجرای جنجال مناظره فائزه هاشمی و دختر نوجوان چه بود؟

واکنش ها به فائزه هاشمی، دختر نوجوان و منصوره معصومی اصل!

پس از ادامه جنجال از سوی فائزه هاشمی و دختر نوجوان بر سر مناظره، برخی از رسانه ها، فعالان سیاسی و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این تنش واکنش نشان دادند. اما بیشتر انتقاد‌ها به سوی خانواده دختر نوجوان روانه شده است. برخی خانواده نوجوان را متهم کرده و می‌گویند که این نوجوان هنوز به سن قانونی نرسیده است.

مهدی بابایی روزنامه نگار در این رابطه در توئیترش نوشت: «ویدیوی دعوت یک دختر نوجوان (کمتراز۱۸سال) از #فائزه_هاشمی برای مناظره سیاسی مصداق کودک‌آزاری و سواستفاده از کودکان است و صلاحیت والدین این کودک باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. پذیرش دعوت از سوی فائزه هاشمی هم تشدید همین آزار است.»

در این میان دسته‌ای از کاربران نیز همزمان از خانواده نوجوان و فائزه هاشمی انتقاد کردند.

کاربری در این رابطه در توئیترش نوشت: «برخی نیز از این نوجوان به عنوان کودک کار سیاسی یاد کردند. یک کاربر در توئیتر در این رابطه نوشت: «دردم از بی‌اخلاقیِ والدینش برای ساختن کلیپ، و فائزه هاشمی بابت قبول مناظره است. سواستفادۀ سیاسی از کودکان، تجاوز به حقوق آن‌هاست. مدعی‌العموم باید علیه سازندگان این کلیپ و فائزه هاشمی و مشابه این جنایت‌های ضداخلاقی شکایت کند.»
در این میان برخی رسانه‌ها هم با انتشار هویت مادر این نوجوان، به این موضوع واکنش نشان دادند. سایت اعتماد آنلاین دراین رابطه نوشت که مادر دختر نوجوانی که می‌خواست با فائزه هاشمی مناظره کند. منصوره معصومی اصل‌، دکترای علوم قرآن‌وحدیث داشته و مشاوره خانواده و قبل ازدواج است.
این رسانه از طریق انتشار هویت، به نوعی سعی در چالش کشیدن مادر این دختر نوجوان و پاسخگو کردن او کرده است.
در این میان برخی از کاربران نیز با انتقاد از فائزه هاشمی معتقدند که او نیز با قبول مناظره مرتکب اشتباه اخلاقی شده و در این اقدام شریک است. برخی هم می گیوند که فائزه هاشمی با علم بر موضوع، با پیشنهاد مناظره موافقت کرده است تا از این فرصت موقعیت تبلیغاتی بسازد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید