هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

امروز ۵ اردیبهشت، با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران برای اغلب شهر‌های کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۳۰۵۷
بازدید : ۴۷۱۱
فراديد | بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسي ايران، امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی، در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان، استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، یزد، فارس، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

دوشنبه در استان‌های اصفهان، یزد، شرق فارس، کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبي همچنین در مناطقی از شمال غرب، غرب ودامنه‌های جنوبی البرز و در قزوین و البرز به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گزارش فراديد؛ سه شنبه با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب و غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قم، اصفهان و یزد افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وقوع تگرگ در مناطق کوهستانی و نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه به غرب کشور دور از انتظار نیست. در این روز با شمالی شدن جریان‌های روی دریای خزر بارش پراکنده در غرب سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود و سواحل غربی دریای خزر مواج می‌باشد.

روز چهارشنبه بارش در سواحل دریای خزر تشدید شده و دریای خزر مواج می‌باشد. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز و در جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید می‌باشد.

پنجشنبه در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، شمال هرمزگان، فارس، چهار محا و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

روز‌های یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود به طوری که کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای در روز سه شنبه برای شمال غرب و غرب سواحل، چهارشنبه روی شرق سواحل دریای خزر واستان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه برای شمال شرق کشور انتظار می‌رود.
قابل ذکر است یکشنبه و دوشنبه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و در منطقه زابل نیز وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید