قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

امروز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۲.۹۸ درصد به ۴۹,۰۵۰ دلار معادل ۱,۲۰۷,۱۲۹,۸۱۲ تومان رسید.

کد خبر : ۹۳۰۸۱
بازدید : ۵۴۱۴
بیت کویk
فرادید | بیت کوین وارد کانال ۴۹ هزار شد. قیمت بیت کوین امروز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ۲.۹۸ درصد کاهش به ۴۹,۰۵۰ دلار معادل ۱,۲۰۷,۱۲۹,۸۱۲ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۱۵.۵۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۸.۴۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۶.۲۴ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۴.۴۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۹ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ هزار و ۱۱۵ دلار و کمترین قیمت آن ۴۸ هزار و ۸۵۵ دلار گزارش شد و این ارز دیجیتال در زیر سطح ۵۰ هزار دلاری نوسان می‌کند. پس از اصلاح ناگهانی قیمت بیت کوین در هفته گذشته، بازار این ارز دیجیتال کاملا خرسی شده است. این باعث شد قیمت مهمترین ارز دیجیتال تنها در یک ساعت ۲۰ درصد کاهش یابد.

برخی از تحلیل‌گران بازار ارز‌های دیجیتال در مورد خروج بخشی از سرمایه نهنگ‌های بیت کوین و بالا رفتن حجم تسویه حساب‌ها در طول یک هفته گذشته سخن می‌گویند. به اعتقاد آن‌ها با اعلام برنامه مالیاتی بایدن حجم تسویه حساب‌ها در بازار بیت کوین بالا رفت و اصطلاحا تعدادی از نهنگ‌های بیت کوین بخشی از سرمایه خود را خارج کردند.
این امر در پایین ماندن قیمت این ارز دیجیتال بعد از افت نسبتا شدید قیمتی موثر بود. علاوه بر این بازار سایر ارز‌های دیجیتال تحت تاثیر این ناکامی بازار بیت کوین در صعود مجدد، نزولی شد.
با از دست رفتن مومنتوم صعودی بیت کوین اظهار نظر‌های مختلفی در این زمینه مطرح شده است. پلن بی معتقد است افت به زیر ۵۰ هزار دلار به معنای پایان رالی صعودی بیت کوین نیست. این تحلیلگر با اشاره به اینکه هیچ صعودی در یک خط مستقیم رخ نمی‌دهد در توئیت خود اعلام کرده است:

بیت کوین ۶ ماه متوالی است که در حال بالارفتن است. به نظر می‌آید این افت میانه راه باشد که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ هم شاهد آن بوده ایم. یکی از کارشناسان اگزوآلفا هم معتقد است دلایلی برای خوش بین بودن وجود دارد. او گفته است این نوع پولبک در بازار کاملا سالم است، چون زمینه را برای رشد پایدار قیمت فراهم می‌کند.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، پلن‌بی پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در انتهای روند صعودی فعلی، به ۲۸۸،۰۰۰ دلار برسد.

با وجود قیمت فعلی بیت کوین (حدود ۴۹،۰۰۰ دلار)، محقق شدن این پیش‌بینی به این معناست که قیمت آن باید تا ۶ برابر افزایش پیدا کند. البته ممکن است این پیش‌بینی در حال حاضر خوش‌بینانه و غیرواقعی به نظر برسد، اما فراموش نکنید که قیمت بیت کوین سابقه افزایش ۶ برابری در طول چند ماه را داشته است.
همان طور که پیش‌تر دیدیم، این ارز دیجیتال در ماه اکتبر با قیمت ۱۰،۰۰۰ دلار معامله می‌شد؛ اما در ماه آوریل، قیمت آن به ۶۰،۰۰۰ دلار رسید.
قیمت لحظه ای
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید