هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۶ اردیبهشت ماه در اغلب مناطق کشور به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کد خبر : ۹۳۱۰۱
بازدید : ۴۷۷۰
فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در استان‌های اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس وکرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

دوشنبه نیز شدت پدیده با احتمال وقوع تگرگ و یا باد و گرد و خاک در نواحی مرکزی کشور در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و فارس می‌باشد.

به گزارش فرادید؛ سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان و یزد، شمال فارس و کرمان، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. وقوع تگرگ در مناطق مستعد و نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه به غرب کشور دور از انتظار نیست.

سه شنبه شدت بارش در شمال غرب کشور می‌باشد. به تدریج بارش باران در سواحل دریای خزر گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیزآغاز می‌شود.

چهارشنبه بارش در سواحل دریای خزر با شمالی شدن جریان‌های تشدید شده. همچنین در شمال غرب، برخی مناطق غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیزبارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

پنجشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی نواحی مرکزی، شرق و جنوب شرق رگبار و رعد وبرق انتظار می‌رود.
جمعه ناپایداری‌ها برای نوار شمالی وبخش‌هایی از شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت. سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش نسبی دما، در حدود ۴ تا ۶ درجه برای سواحل دریای خزر رخ می‌دهد و در این مدت دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید