پری پتی؛ بازیکن تیم بسکتبال شهرداری گرگان

پری پتی؛ بازیکن تیم بسکتبال شهرداری گرگان

پری پتی متولد ۵ آگوست ۱۹۸۸ در شیکاگو شهری در ایالات متحده آمریکا است. در دقایق پایانی دیدار تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تیم بسکتبال مهرام، پری پتی پرتاب حیرت‌انگیزی انجام می‌دهد که باعث می‌شود شهرداری گرگان در ثانیه آخر با این سه امتیاز فوق‌العاده بازی را به وقت اضافه ببرد و قهرمان شود.

کد خبر : ۹۳۱۱۸
بازدید : ۸۳۶۵
پری پتی کیست؟
فرادید | تیم بسکتبال شهرداری گلستان در دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال با تیم بسکتبال مهرام که دوشب پیش در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، توانست حریف خود را با نتیجه ۱۱۰ بر ۱۰۳، برای سومین بار شکست دهد. تیم بستکبال شهرداری گرگان موفق شد اولین قهرمانی را در تاریخ ۶۰ ساله بسکتبال این شهر کسب کند و قهرمان لیگ برتر بسکتبال شود.

به گزارش فرادید، در دیدار دو تیم بسکتبال مهرام و شهرداری گرگان که شامگاه ۵ اردیبهشت برگزار شد، پری پتی بازیکن تیم شهرداری گرگان به ستاره این دیدار تبدیل شد، او در دقایق پایانی این دیدار مسبب قهرمان شدن تیمش شد.

گفته شده که در دقایق پایانی این دیدار، پری پتی پرتاب حیرت‌انگیزی انجام می‌دهد که باعث می‌شود شهرداری گلستان در ثانیه آخر با این سه امتیاز فوق‌العاده بازی را به وقت اضافه ببرد و قهرمان شود؛ این درحالی است که تا قبل از آن این تیم ۳ امتیاز عقب بوده است.

پری پتی در آخرین مصاحبه اش ضمن تشکر از هم تیمی هایش گفته است که «خدا به من کمک کرد تا زنگوله را بزنم. این چیزی نبود جز لطف خدا، الان خیلی خوشحالم، من با انجام این پرتاب، به افسانه‌ای در ایران و گرگان تبدیل شدم. شهرداری گرگان مستحق کسب این عنوان بود. چراکه سال گذشته هم می‌توانستیم عنوان قهرمانی را بدست آوریم، اما به دلیل ویروس کرونا این رقابت به تعویق افتاد.»

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز به بازی بینظیر پتی پری و پرتاب شگفت آور او که که قهرمانی تیمش را رقم زده بود واکنش نشان داد و در توئیتر ضمن تبریک به پری پتی و تیم شهرداری گرگان، ویدیوی پرتاب سه امتیازی او را منتشر کرد و نوشت: «عجب شوت دقیقه نودی (buzzer beater) فوق‌العاده‌ای بود.»

در بسکتبال، Buzzer Beater به معنای به شوتی گفته می‌شود که پیش‌از سوت پایان بازی و در لحظات آخر پرتاب می‌شود، ولی وقتی زمان پایان یابد و صدای شوت پایان درآمده است، وارد سبد بسکتبال می‌شود.

پری پتی کیست؟

پری پتی که در آخرین بازی اش مسبب قرمان شدن تیم بسکتبال شهرداری شده بود گفته است: «بازی خیلی خوبی بود؛ آن‌ها برای پیروزی وارد زمین شده بودند. بازیکن اصلی شان ۵ خطایی شد، اما تا آخر بازی با قدرت جنگیدند. تیم خیلی خوبی بودند و من به احترام مربیان و بازیکنانشان کلاه از سر بر می‌دارم.»

او با بیان اینکه خدا امشب با ما بود و کمکم کرد که آن شوت از راه دور را گل کنم، گفت: «نمی‌دانم چقدر دور بود، ولی توانستم گلش کنم؛ وقتی که گل شد فهمیدم که این بازی برای ماست. از ایران به خاطر سه سال عالی که اینجا داشتم تشکر می‌کنم. سال اول فینالیست شدیم، سال دوم تیم اول بودیم و در نهایت توانستیم قهرمانی را به گرگان بیاوریم. از گرگان و هم تیمی هایم هم تشکر می‌کنم و خیلی خوشحالم که این قهرمانی را کسب کردیم.»

پری پتی متولد ۵ آگوست ۱۹۸۸ در شیکاگو، شهری در ایالات متحده آمریکا است. پتی در تیم بسکتبال ویسکانسین دبیرستان مک داول مونته سوری در میلواکی، کرده و برای کالج جامعه آلن، دانشگاه سانتا کلارا و دانشگاه تگزاس - پان آمریکن نیز بسکتبال دانشگاهی بازی کرده است.

در ۳ آگوست ۲۰۱۷، پتی به فاروس لاریساس از لیگ بسکتبال یونان پیوست. در ۲ نوامبر ۲۰۱۸، نیز او به شهرداری گرگان از سوپرلیگ ایران پیوست. از پری پتی بعنوان یکی از بازیکنان موفق بسکتبال یاد می‌شود. او همچنین در لیست محبوب‌ترین بازیکن بسکتبال جایگاهی دارد.

پری پتی در تایخ ۱۱ آبان ۱۳۹۷ با عقد قراردادی یکساله به تیم شهرداری گرگان پیوست و در سال اول حضور خودش در ایران به همراه تیم شهرداری گرگان توانست به مقام نائب قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران برسد و جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل را از آن خود کند.
برخی معتقدند که پرتاب سه امتیازی و باورنکردنی پری پتی از میانه زمین خودی، بازر بیتر، در بازی شهرداری گرگان مقابل مهرام تهران، در ثانیه صفر که باعث تساوی و در ادامه قهرمانی شهرداری شد از زیباترین لحظات این بازی بوده است.

پری پتی کیست؟
پری پتی در تیم بسکتبال شهرداری گرگان

تیم شهرداری گرگان در سال‌های ۱۳۵۴ (جام ولیعهد) و ۱۳۶۹ و ۱۳۷۱ و ۱۳۹۸، چهار بار به مقام نائب قهرمانی مسابقات لیگ نائل آمده‌است. این تیم در فصل ۱۳۹۷-۹۸ با قرار گرفتن در رتبه سوم فصل عادی، توانست به مرحله پلی آف لیگ برتر صعود کند. در این مرحله با غلبه بر تیم‌های آویژه صنعت مشهد و تیم مدعی شیمیدر تهران، به فینال رقابت‌های لیگ برتر راه یافت.

در فینال لیگ برتر بسکتبال، در مجموع ۴ بازی، ۳ بر ۱ از تیم پالایش نفت آبادان شکست خورد و برای اولین بار در لیگ برتر باشگاه‌های بسکتبال ایران به مقام نائب قهرمانی دست یافت و مجوز حضور در بازی‌های باشگاهی غرب آسیا در سال ۲۰۲۰ را به همراه تیم پالایش نفت آبادان بدست آورد. همچنین شهر گرگان، معروف به پایتخت هواداران بسکتبال ایران است. تیم زنان این باشگاه در لیگ برتر بسکتبال زنان ایران نیز حضور خواهد داشت.

پری در دیدار تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تیم بسکتبال مهرام با کسب ۳۶ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۸ پاس منجربه گل کارآیی ۴۹ را به دست آورد. سینا واحدی هم ۲۴ امتیاز کسب کرد. آلاده آمینو هم با ۸ امتیاز و ۲۰ ریباند درخشید.

در تیم مهرام هم سامرس ۲۷ امتیاز، ۲ ریباند و ۲ پاس منجر به گل کسب کرد. حامد حسین زاده هم با ۲۰ امتیاز، ۵ ریباند و ۳ پاس منجر به گل در کنار مهدی کامرانی با ۱۹ امتیاز، ترنت و صمد نیکخواه بهرامی هم ۱۴ امتیاز به دست آوردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید