واکنش تند روحانی به افشای فایل صوتی ظریف

واکنش تند روحانی به افشای فایل صوتی ظریف

دزدیدن یک سند و یک نوار مساله‌ای است که باید توسط وزارت اطلاعات بررسی شود که چرا در این مقطع؛ بنظر من این نوار یک هفته پیش هم می‌شده منتشر شود، ولی درست در زمانی که وین در مسیر موفقیت است منتشر شده.

کد خبر : ۹۳۱۹۰
بازدید : ۴۹۳۰

حسن روحانی

امروز دو روز پس از انتشار فایل صوتی جنجالی محمد جواد ظریف، حسن روحانی رییس جمهور نیز به به تندی به آن واکنش نشان داد.

روحانی در جلسه هیات دولت در این رابطه گفت: "در جامعه ما هر روز دشمنان یک داستانی می‌سرایند و می‌خواهند وحدت ما را بهم بزنند، در حوادث چند روز اخیر می‌بینید که ماجرای پخش نوار صوتی محرمانه توسط کثیف‌ترین شبکه‌ای که سراسرش ضد ایران و اسلام است؛ شبکه‌ای که پولش را عربستان می‌دهد و راست و دروغ را به هم می‌بافند. "

به گفته رییس جمهور "دزدیدن یک سند و یک نوار مساله‌ای است که باید توسط وزارت اطلاعات بررسی شود که چرا در این مقطع؛ بنظر من این نوار یک هفته پیش هم می‌شده منتشر شود، ولی درست در زمانی که وین در مسیر موفقیت است منتشر شده. "

روحانی تاکید کرد که انتشار این نوار برای ایجاد اختلاف بوده است چرا که بدون وحدت نمی‌توان تحریم‌ها را لغو کرد.

او تاکید کرد: «این نوار به سرقت رفته است، وزارت اطلاعات باید بررسی کند چگونه این اتفاق افتاده است با هرکسی که فصوری انجام داده است هیچ رحمی نباید شود.»

رییس جمهور بخشی از سخنان در این فایل صوتی را نقد کرد و گفت بخشی از این حرف‌ها نظر شخصی است و نظر دولت نیست.

روحانی گفت: «روحانی گفته: «میدان [نظامی]و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیست اگر کسی فکر می‌کنه یا میدان یا دیپلماسی، یا باید سیاست خارجی پیروز شود یا سیاست دفاعی؛ یا باید میدان پیروز شود یا مذاکرات، باید بگویم این حرف‌ها دقیق نیست... و شخصی است.»

او افزوده: «۳۲سال در شورای‌عالی امنیت ملی بودم. این شورا درست شده تا بخش لشکری و کشوری کنار هم، اگر هم تفاوت نظر دارند، ولی بحث می‌شود و تصمیمی گرفته شود که باید به تایید رهبرانقلاب برسد.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید