ایلان ماسک؛ پدر داج‌کوین؟!

ایلان ماسک؛ پدر داج‌کوین؟!

ماسک که اسپیس‌اکس و تسلا از جمله شرکت‌های نوآفرین او هستند، می‌گوید در برنامه زنده شنبه‌شب آینده در باره داج‌کوین صحبت خواهد کرد. او در صفحه توییتری خود که ۵۲ میلیون دنبال‌کننده دارد، نوشت: «پدر داج‌کوین. ۸ مه برنامه زنده شنبه‌شب.

کد خبر : ۹۳۲۱۶
بازدید : ۵۴۳۴
 داج‌کوین
در ماه‌های اخیر ارزش داج‌کوین رشد چشمگیری داشته است

پس از آن که ایلان ماسک، میلیاردر حوزه فناوری، به خودش لقب «پدر داج‌کوین» داد، بهای این رمزارز سر به فلک گذاشت.

در پی شوخی‌های مجازی در بامداد روز چهارشنبه، بهای این رمزارز در کمتر از ۱۵ دقیقه از ۰.۲۵ دلار به ۰.۳۰ دلار افزایش یافت تا دوباره به سوی حدنصاب‌های بالای خود در اوایل این ماه نزدیک شود.

ماسک که اسپیس‌اکس و تسلا از جمله شرکت‌های نوآفرین او هستند، می‌گوید در برنامه زنده شنبه‌شب آینده در باره داج‌کوین صحبت خواهد کرد. او در صفحه توییتری خود که ۵۲ میلیون دنبال‌کننده دارد، نوشت: «پدر داج‌کوین. ۸ مه برنامه زنده شنبه‌شب.»

پیش از این هم سخنان ماسک در باره داج‌کوین باعث چنین جهش‌هایی در قیمت این رمزارز شده بود، چنان که گفته می‌شود به اتهام دست بردن در بازار، تحت تحقیق و تفحص نهاد‌های تنظیم مقررات ایالات متحده قرار دارد.

شرکت تسلا اوایل امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین خرید، اما می‌دانیم که دارایی داج‌کوینی ماسک زیاد نیست و فقط مقدار نامشخصی داج‌کوین برای پسر نوزادش خریده «تا رمزارزدار کوچولوی بابا شود.» ماسک حتی از رمزارزداران بزرگ انتقاد کرده و مدعی شده است که کسانی که حجم زیادی داج‌کوین ذخیره می‌کنند، جلو تبدیل آن به رمزارز اصلی بازار را می‌گیرند.

او در ماه فوریه پیشنهاد خرید کل دارایی داج‌کوین‌داران بزرگ معروف به غول‌های داج‌کوین را مطرح کرد تا کمکی باشد در راه تبدیل آن به «ارز اینترنت» و تثبیت بیشتر ارزش آن. ماسک در توییتر نوشت: «اگر داج‌کوین‌داران قسمت اعظم رمزارز‌های خود را بفروشند، از حمایت کامل من برخوردار خواهند بود.»

«به نظر من تنها مشکل موجود، تمرکز بیش از حد ارز در یک جا است. اگر این افراد دست از جمع‌آوری داج‌کوین بردارند، حاضرم نقدی با آن‌ها معامله کنم.» در ماه‌های اخیر ارزش داج‌کوین رشد چشمگیری داشته است و از کمتر از نیم سنت در ابتدای سال، به بیش از ۴۰ سنت در روز ۲۰ آوریل رسیده است.

دست‌کم یک علت این افزایش ارزش داج‌کوین، اقدامات ماسک بوده است که به‌تکرار تصاویر سگ شیبا اینو (سگی که این رمزارز را با الهام از آن ساخته‌اند) را در فضای اجتماعی منتشر می‌کند. ماسک در پاسخ یکی از مخاطبان توییترش که اوایل امسال پرسید چرا این‌قدر پیام داج‌کوینی در توییتر منتشر می‌کند، گفت: «از سگ و شوخی اینترنتی خوشم می‌آید.»‌

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید