درمان کرونایی‌ها واقعا چند؟

درمان کرونایی‌ها واقعا چند؟

اقوام بیماری که در یک بیمارستان خصوصی در محدوده میدان ونک بستری شده بود، گفتند که در ابتدای پذیرش در بیمارستان ۳۰ میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کرده‌اند تا مراحل پذیرش انجام شود.

کد خبر : ۹۳۲۴۷
بازدید : ۴۲۵۴
بیمار کرونایی

به ادعای برخی از بیماران، هزینه‌های ادعایی درباره رقم تمام شده درمان کرونا صرفا یک رقم خاص و فقط و فقط مربوط به هزینه بستری در بیمارستان‌های دولتی است، اما در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، هزینه‌های دیگری هم به این رقم اضافه می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح هزینه درمان مبتلایان کرونا و سهم بیمه‌ها از این هزینه‌ها به ایسنا گفت که هر مبتلای کرونا، به شرط بستری در مراکز دولتی، به طور متوسط حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار الی ۸ میلیون تومان هزینه دارد که از این رقم هم حدود ۹۰درصد توسط بیمه پرداخت می‌شود.

سیماسادات لاری توضیح داد که بیمه‌ها ۹۰درصد از هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنند؛ بنابراین میزان پرداختی مبتلایان کرونا در بخش بستری ۱۰درصد و در بخش سرپایی ۳۰درصد است. علاوه بر این که ۹۰ درصد از هزینه داروی رمدسیویر در حوزه درمان سرپایی در کلینیک‌های بیمارستانی و با تشکیل پرونده بستری تحت پوشش بیمه است.

طی هفته‌های گذشته برخی مخاطبان «اعتماد» خبر دادند که هزینه‌های مورد ادعای وزارت بهداشت درباره رقم تمام شده درمان کرونا صرفا یک رقم خاص و فقط و فقط مربوط به هزینه بستری در بیمارستان‌های دولتی است، اما در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، هزینه‌های دیگری هم به این رقم اضافه می‌شود.

یکی از بیمارانی که زمستان سال گذشته در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود، گفت که با وجود برخورداری از بیمه درمانی نیرو‌های مسلح، بابت ۱۴ روز بستری در این بیمارستان دانشگاهی، حدود ۱۸ میلیون تومان هزینه کرده که یکی از هزینه‌ها، پرداخت روزانه ۸۰۰ هزار تومان بابت پرستار همراه بوده، چون از ابتدای بستری، مسئولان بیمارستان اعلام کرده‌اند که با کمبود شدید پرستار مواجهند و بنابراین، بیمار باید برای بهره‌مندی از خدمات الزامی پرستاری، روزانه ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کند که این رقم هم، بین چند دانشجوی پزشکی مستقر در بیمارستان و آماده ارایه خدمات پرستاری به بیماران، تقسیم خواهد شد.

اقوام بیماری که در یک بیمارستان خصوصی در محدوده میدان ونک بستری شده بود، گفتند که در ابتدای پذیرش در بیمارستان ۳۰ میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کرده‌اند تا مراحل پذیرش انجام شود علاوه بر این که موظف بودند بابت هر شب بستری بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هم ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنند.

بیمار دیگری هم گفت که پس از بستری در بیمارستانی در خیابان فرمانیه مورد سوءاستفاده یکی از پزشکان بیمارستان قرار گرفت به این شکل که پزشک معالج، نسخه‌ای به دست اقوام بیمار می‌دهد و آن‌ها را برای تهیه دارو، راهی خیابان ناصرخسرو می‌کند.
اقوام این بیمار، پس از پرداخت ۶ میلیون تومان هزینه دارو، به طور اتفاقی، از دفتر وابسته سازمان غذا و دارو در خیابان ولیعصر و پیگیری دارو‌های کمیاب مبتلایان کرونا مطلع شده و به این محل مراجعه می‌کنند و شرح الزام به تهیه دارو را برای مسئولان این اداره شرح می‌دهند و متوجه می‌شوند که با وجود توزیع سهمیه روزانه و مکفی دارو به این بیمارستان، پزشک متخلف، بخشی از این سهمیه را به شریک خود در بازار سیاه دارو می‌داده تا در سود فروش چند میلیون تومانی داروی یارانه‌ای و دولتی سهیم باشد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید