قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

امروز ۱۱ اردیبهشت ماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۸ درصد افزایشِ نرخ، به ۱۷۶۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۲۶۲
بازدید : ۲۷۶۹
شمش طلا
فرادید |

طلا همچنان در کنال ۱۷۰۰ قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت افزایش ۰.۰۸ درصد تا لحظه تنظیم گزارش ۱۷۶۸ دلار و ۹۷ سنت معامله شده است.

به دنبال ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز ۱۸۰۰ دلار با وجود افزایش فشار‌های تورمی، سیاست‌های پولی فوق تسهیلی و تمایل دولت به هزینه بیشتر، عصبانیت زیر پوست بازار طلا خزیده است.

به گزارش فرادید؛ در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار دادند اگر طلا در چنین فضایی نتواند صعود کند، در آن صورت منتظر قیمت‌های پایینتر باشند. با این حال بسیاری از تحلیلگران می‌گویند تست مجدد سطح حمایتی اخیر می‌تواند نیروی خرید جدیدی در بازار ایجاد کند.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری در روز پنجشنبه به بالاترین سطح دو هفته‌ای ۱.۶۸۴ رسید، اتفاقی که موجب شد قیمت طلا نتواند از دروازه ۱۸۰۰ عبور کند بسیاری امیدوار هستند با توجه به سیاست‌های انبساطی، زمانی که تورم رو به افزایش باشد، طلا می‌تواند بهشت سرمایه گذار‌ها باشد.

بازار طلا شاهد تغییر دراماتیکی در فضا بود، زیرا قیمت‌ها نتوانستند از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کنند. دو هفته پیش در نظرسنجی کیتکونیوز برای نخستین بار ۱۰۰ درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این هفته برای نخستین بار در تاریخ این نظرسنجی هیچ کس به افزایش قیمت طلا رای نداد.

در حال حاضر بازار طلا نرخ بهره پایین، هزینه‌های بیشتر دولت و افزایش انتظارات تورمی را که می‌تواند در این بازار طوفان کند نادیده می‌گیرد.
با این حال، هفته آینده می‌تواند موضع سیاست فدرال رزرو را آزمایش کند که شروع به کاهش سرعت بسیار زود است. از نظر برخی فعلا سطح مهم ۱۸۰۰ دلاری از نظر روانشناختی با وجود تمام عوامل محرک مثبت، برای طلا غیرقابل دسترسی به نظر می‌رسد.

سوالی که بسیاری از تحلیلگران اکنون می‌پرسند این است که طلا در کوتاه مدت تا کجا می‌تواند پیش رود. مارک چندلر، مدیر شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: اگر طلا سطح ۱۷۵۰ دلار را نتواند حفظ کند، وی انتظار دارد سطح حمایتی بعدی طلا در ۱۷۲۴ دلار باشد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید