مسابقه دورهمی در سری پنجم این برنامه

مسابقه دورهمی در سری پنجم این برنامه

مهران مدیری هم در تیزر سری پنجم برنامه دورهمی، آن را جذاب، عجیب و مهیج معرفی کرد و گفت این مسابقه در حوزه اطلاعات عمومی تولید شده و سوالات آن مانند نمونه‌های مشابه در زمینه سینما، تئاتر، ادبیات، تاریخ، موسیقی و هنر‌های تجسمی خواهد بود.

کد خبر : ۹۳۳۲۹
بازدید : ۴۳۶۶
مسابقه دورهمی در سری پنجم این برنامه به تلویزیون می‌آید؟
فرادید | در جدیدترین خبر منتشر شده از سوی پیج رسمی برنامه دورهمی، تیزر فصل پنجم دورهمی پخش شده و گفته شده که سری پنجم این برنامه احتمال دارد پس از پایان ماه صفر و در تابستان روانه آنتن شبکه نسیم شود.

به گزارش فرادید ، پیش از آنکه فصل چهارم دورهمی به پایان رسد، مهران مدیری کارگردان این برنامه، در قسمت آخر دورهمی که با حضور احسان علیخانی اجرا شد؛ گفته بود که تاکنون ساخت سری پنجم برنامه قطعی نشده و فعلا درگیر ساخت سریالش برای شبکه نمایش خانگی است.

اما اکنون پس از گذشت دوماه و در اواسط پخش سریال جدیدش، خبر‌هایی از ساخت سری پنجم دورهمی به گوش رسیده و مدیری در تیزر فصل جدید این برنامه اعلام کرده که مردم باید منتظر بخش‌های متفاوتی از دورهمی باشند.
او فصل تازه دورهمی را مسابقه‌ای عجیب و سخت می‌داند که در آن از بازوی روباتیک استفاده می‌شود و تمرکز روی سوالات فرهنگی و سینمایی است.

فصل پنجم دورهمی همراه با مسابقه

به گفته ناصر قدیر کاشانی، مدیر موسسه اول مارکت که تولید برنامه دورهمی بر عهده او است، گفته که در فصل پنجم دورهمی مسابقه‌ایی جذاب در فضایی خاص و رویکردی جدید ساخته می‌شود.
او پیشتر در فضای مجازی نوشته بود که «بزودی مسابقه‌ای جذاب، در فضایی خاص و با رویکرید جدید، ساعاتی خاص بانشاط و هیجان انگیز را در خدمت شما و #دورهمیم»

مهران مدیری هم در تیزر سری پنجم برنامه دورهمی، آن را جذاب، عجیب و مهیج معرفی کرد و گفت این مسابقه در حوزه اطلاعات عمومی تولید شده و سوالات آن مانند نمونه‌های مشابه در زمینه سینما، تئاتر، ادبیات، تاریخ، موسیقی و هنر‌های تجسمی خواهد بود.

گفته می‌شود که از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و دانشجویان هم برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آمده است و می‌توانند در سایت dorehamitv.ir برای شرکت در مسابقه دورهمی ثبت نام نمایند.

دست اندرکاران دورهمی ۵ معتقدند که هدف این مسابقه بالا بردن سطح آگاهی عمومی است. باتوجه به تیزر پخش شده از این برنامه به نظر می‌رسد که جایگاه مخصوص شرکت‌کنندگان که در تیزر دیده می‌شود، یک صندلی معمولی نیست و در مسابقه از یک بازوی روباتیک استفاده شده است.

مهران مدیری که تاکنون بعنوان یکی از مجریان برند تلویزیون به شمار می‌رود، با ساخت مسابقه دورهمی احتمال دارد به موفقیت چشمگیری در جلب نظر تماشاگران برسد. برنامه دورهمی مدیری طی این سال‌ها بیشتر حول گفتگو محوری می‌چرخید؛ اما به تازگی مهران مدیری با ایده‌ای جدید قصد دارد دورهمی را با ساختاری جدید به تلویزیون آورد.

پخش فصل چهارم دورهمی به علت تکرار بخش‌های قبلی دیگر سری هایش با انتقاد مخاطبان روبرو شده بود. حال به نظر می‌رسد که کارگردان و مجری این برنامه قصد دارد با تغییرات بزرگ‌تر به روز‌های اوجش در تلویزیون بازگردد.


مروری بر فصل‌های گذشته برنامه دورهمی

دورهمی نام یک برنامه تلویزیونی با اجرا و کارگردانی مهران مدیری است که اولین پخش‌های آن از ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، با تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم شروع شده بود.

در روز‌های آغازین دورهمی قرار براین بود که مهراب قاسم خانی کارگردانی این برنامه را بر عهده گیرد، حتی او ۱۳ قسمت را نیز کارگردانی کرد، اما پس از مدتی به دلیل برخی مشکلات مهران مدیری مسئولیت کارگردانی را پذیرفت.

طبق ادعای عوامل ساخت برنامه دورهمی، در شروع کار هدف سازندگان ارائه مجموعه‌ای تلویزیونی با ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون بوده است که با گذشت زمان، این ادعا عملی نشده بود.

دورهمی از دید بینندگان تلویزیون، بعنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون کشور شناخته شده. علاوه بر مهران مدیری در مقام طراح، کارگردان، مجری و بازیگر؛ بازیگران مطرحی نظیر سیامک انصاری، شقایق دهقان، رامین ناصرنصیر، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر، سروش جمشیدی، مه‌لقا باقری، سحر ولدبیگی نیز در این برنامه حضور داشته و به ایفای نقش‌هایی می‌پرداختند.

گروه نویسندگان برنامه دورهمی عبارتند از امیر وفایی، الهه زارع نژاد، محمد صفاجویی، هدی ایزدی، سعید هوشیار، احسان ابراهیمی، زهرا افشار و فاطمه راست‌گفتار که بجز آن‌ها فرهاد مدیری (فرزند مهران مدیری) نیز بعنوان آهنگساز در این برنامه حضور داشته است.

در فصل‌های اول برنامه دورهمی بازیگران ثابتی به ایفای نقش می‌پرداختند، در هر قسمت یک مهمان نیز به برنامه دعوت می‌شد که با حضور در مقابل دوربین سعی داشت تا همراه با سایر بازیگران یک فضای شیرین و کمدی را برای تماشاگران به اجرا گذارد.

اما در فصل‌های بعدی تعداد بازیگران بخش‌های نمایشی به تدریج کمتر شد و در فصل‌های اخیر، آیتم نمایشی که پر طرفدار‌ترین آیتم این برنامه بود به کلی حذف و برنامه منحصر به استندآپ‌های مجری، گفتگو با مهمان یا تماشاگران و خواندن نظرات تماشاچیان منزل (کامنت‌ها) جایگزین آن شده بود که هربار در هر فصل تکرار می‌شد، اما در فصل آخر برنامه با انتقاد بینندگان مواجه شد.

مسابقه دورهمی در سری پنجم این برنامه به تلویزیون می‌آید؟
مهران مدیری کیست؟

مهران مدیری زاده ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران است. او در زمینه‌های های کارگردانی، هنرپیشگی، خوانندگی، طراح تیتراژ، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه‌کنندگی فعالیت می‌کند. مجله نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ میلادی در ایران نامیده بود.

مهران مدیری از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد و سپس سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخته بود. کارگردان سریال شب‌های برره در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت.

او تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی همچون شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه تئاتر رفته بود. همچنین در این دوران مهران مدیری بعنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز به ایفای نقش می‌پرداخت.

آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعه طنز نوروز ۷۲ بازی کرده بود. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که او در آن‌ها کارگردان و بازیگر بوده می‌توان به سریال‌های ساعت خوش، پاورچین، جنگ ۷۷، پلاک ۱۴، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر، نود شب، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ببخشید شما، ویلای من، شوخی کردم، در حاشیه، در حاشیه ۲، دورهمی و هیولا اشاره کرد.

«کاندیدای بهترین کارگردانی، ۱۳۷۵، برای ساعت خوش»، «بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۷، برای مجموعه ۷۷ از جشن برترین‌های شبکه ۳»، «بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۸، برای مجموعه ببخشید شما از جشن برترین‌های شبکه ۳»، «تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی تلویزیون برای سریال پاورچین از هفتمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۲»، «بهترین کارگردان طنز، ۱۳۸۴، جشن برترین‌های شبکه ۳»، «تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون (به صورت مشترک با سیامک انصاری) برای مجموعه شب‌های برره از نهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۵» از جمله جوایز و افتخارات مهران مدیری در سال و دهه‌های گذشته است.

از دیگر جوایز و افتخارات او می‌توان «تندیس حافظ بهترین ترانه مجموعه و فیلم سینمایی برای مجموعه باغ مظفر از دهمین جشن سینمایی ـ. تلویزیونی دنیای تصویر- ۱۳۸۶»، «نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است - ۱۳۸۶»، «تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ - ۱۳۹۰»، «دکتری افتخاری دانشگاه امریکن لیبرتی لس‌آنجلس - ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱)»، «تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی-۱۳۹۵»، «تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی-۱۳۹۶»، «بهترین مجری مرد سال-۱۳۹۵»، «تندیس بهترین مجری تلویزیون در جشنواره سین سیما برای برنامه دورهمی- نوروز ۱۳۹۷» و «تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی - ۱۳۹۷» را نام برد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید