چرا پخش فيلم احضار متوقف شد؟

چرا پخش فيلم احضار متوقف شد؟

پخش سریال ماه رمضانی شبکه یک سیما با عنوان «احضار» از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه (۱۸ ماه رمضان) تا چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه (۲۲ ماه رمضان) همزمان با شب‌های قدر به‌صورت موقت، متوقف شده است.

کد خبر : ۹۳۳۴۱
بازدید : ۷۱۴۰

فيلم احضار

با فرا رسیدن شب‌های قدر، کنداکتور پخش تلویزیون متناسب با این ایام همواره با اعمال تغییراتی همراه است. همزمان با لیالی قدر برنامه‌های مناسب مراسم احیا و شب زنده‌داری عموماً در ساعات پایانی شب جایگزین پخش عادی برنامه‌های تلویزیون می‌شود، اما امسال پخش یک سریال تلویزیونی به مدت یک هفته متوقف شده و سریال دیگری جایگزین آن شده است.

پخش سریال ماه رمضانی شبکه یک سیما با عنوان «احضار» از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه (۱۸ ماه رمضان) تا چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه (۲۲ ماه رمضان) همزمان با شب‌های قدر به‌صورت موقت، متوقف شده است.

این در حالی است که سریال‌های مناسبتی همان‌طور که از عنوان‌شان برمی‌آید متناسب با حال و هوای مناسبت ملی یا مذهبی ساخته می‌شوند و عجیب است که در همین ایام پخش‌شان متوقف شود. سریال «احضار» هم که در رد عرفان‌های کاذب است مضمونی مذهبی و دینی دارد.
اینکه مدیران تلویزیون با چه توجیهی تصمیم به توقف پخش سریالی گرفته‌اند که نه طنز است و نه فضای شاد و سرخوشانه دارد و اساساً برای پخش در همین ایام تولید شده، نامعلوم است.
البته با استناد به تعداد قسمت‌های سریال به‌نظر می‌رسد این تصمیم‌گیری بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بوده است. «احضار» به‌کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخشید در ۲۵ قسمت آماده پخش شده و تاکنون ۱۷ قسمت از این مجموعه روی آنتن رفته است. پخش این سریال از روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود.

برای این ایام و از روز شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) سریال «سرزده» جایگزین «احضار» شده است. این سریال که آخرین نقش‌آفرینی علی انصاریان برای تلویزیون بود سال گذشته همزمان با دهه دوم محرم در ۹ قسمت از همین شبکه روی آنتن رفت. مینی سریال «سرزده» قصه رضا (علی انصاریان) و اصلان (بهرنگ علوی) را روایت می‌کند که رقبای کشتی چوخه بوده و از دوستان قدیمی هستند، اما حالا رضا، پلیس شده و اصلان هم به کار خلاف روی آورده است.
«سرزده» به‌کارگردانی بهادر اسدی کاری از مرکز خراسان رضوی است و نسیم ادبی، رؤیا میرعلمی، مریم مؤمن، رحیم نوروزی، کیمیا خلج، رامبد شکرآبی، امیربهادر اورعی و کوروش رحمانی دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

برخلاف سریال «احضار» پخش دو سریال رمضانی تلویزیون طبق برنامه همیشگی ادامه خواهد داشت. فصل چهارم سریال «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری با حضور ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی و... هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
پخش دیگر سریال ماه رمضانی تلویزیون یعنی «یاور» هم مثل همیشه هر شب بعد از اذان مغرب حدود ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما ادامه خواهد یافت. این سریال که تجربه همکاری تیم سریال «ستایش»؛ سعید سلطانی در مقام کارگردان و سعید مطلبی به‌عنوان نویسنده و آرمان زرین‌کوب در جایگاه تهیه‌کننده است در ۳۰ قسمت تولید شده و پخش آن تا آخر ماه رمضان ادامه دارد.
داریوش ارجمند، پرویز فلاحی‌پور، اسماعیل محرابی، شبنم فرشادجو، ارسلان قاسمی، زهرا سعیدی، محمد حاتمی، مهوش افشارپناه، فقیهه سلطانی و... از جمله بازیگرانی هستند که در «یاور» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نسیم که رسالت اصلی آن ایجاد نشاط و سرگرمی است هم متأثر از شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام متناسب با این ایام برنامه‌هایی را در کنداکتور پخش قرار داده است. مجموعه نمایشی «دختر گمشده» با بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن این شبکه می‌رود.
کارگردانی این سریال را احمد کاوری به عهده دارد که این روز‌ها فصل چهارم «بچه مهندس» از او در حال پخش است.
این مجموعه روایت گم شدن دختر جوانی است که هیچ سرنخی از سرنوشت او و اینکه چه بلایی بر سرش آمده نیست؛ در این راستا، پلیس وارد قصه می‌شود تا با همکاری یک مددکار اجتماعی، ردی از او بیابد. کورش تهامی، هدایت هاشمی و هومن حاجی عبداللهی دیگر بازیگران «دختر گمشده» هستند.

علاوه بر مجموعه‌های نمایشی، این شبکه همچنین در برنامه «نمای نزدیک» که به پشت صحنه و فرایند تولید آثار سینمای ایران اختصاص دارد به فیلم‌های دفاع مقدسی همچون «یدو»، «تک تیرانداز»، «آبادان یازده ۶۰» و... پرداخته است. ساعت پخش «نمای نزدیک» ۲۱:۳۰ است.
همچنین به جای برنامه «خندوانه» در این ایام مستند پرتره «رخ» با نگاهی به آثار علیرضا زرین‌دست، عبدالرضا اکبری، شاهد احمدلو، مسعود فروتن و حسین زندباف پخش می‌شود.
منبع: روزنامه ايران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید