قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

امروز ۱۳ اردیبهشت ماه هر اونس طلای جهانی با ۰.۲۳ درصد رشد با قیمت ۱۷۷۲ دلار و ۹۶ سنت تا لحظه تنظیم گزارش معامله شد.

کد خبر : ۹۳۳۵۴
بازدید : ۱۷۵۵
طلا
فرادید | بهای طلا به ۱۸۰۰ دلار نزدیک شده است. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۷۷۲ دلار و ۹۶ سنت رسیده است.

این در حالی است که کمترین قیمت برای طلا ۱۷۶۶ دلار و ۵۸ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۷۳ دلار و ۷۴ سنت ثبت شده است.

به گزراش فرادید؛ هفته جاری از نظر آماری اقتصادی که در آمریکا منتشر می‌شود، هفته مهمی خواهد بود و طلا به دقت انتظارات تورمی بازار را دنبال خواهد کرد.

تحلیلگران در گفتگو با کیتکو نیوز تاکید کردند داده‌هایی که قرار است منتشر شود به نظر می‌رسد بازار‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و قیمت طلا به دلیل افزایش انتظارات تورمی احتمال افزایش قیمت دارد. این در حالی است که برای اولین بار در نظرخواهی کیتکو نیوز صعود طلا طرفداری نداشت.

بازار طلا شاهد تغییر دراماتیکی در این فضا بود، زیرا قیمت‌ها نتوانستند از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کنند. دو هفته پیش در نظرسنجی کیتکونیوز برای نخستین بار ۱۰۰ درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

بازارطلا فعلا طوفان کامل نرخ‌های بهره اندک، هزینه دولتی بیشتر و رشد انتظارات تورمی را نادیده گرفته است. با این حال در هفته جاری ممکن است موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا مبنی بر این که هنوز زود است سیاست‌های تسهیلی تعدیل شوند، به محک گذاشته شود. همه چشم‌ها به شماری آمار اقتصادکلان با اهمیت نظیر گزارش‌های بخش تولید و اشتغال آمریکا دوخته شده است.

بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی TD Securities، به کیتکو نیوز گفت: طلا در موقعیت خوبی قرار دارد تا از سطح هزار و ۸۰۰ دلار عبور کند. ما هنوز هدف ۱۹۰۰ دلاری خود را حفظ می‌کنیم.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ به کیتکونیوز اظهار کرد: از نقطه نظر فنی سطح ۱۸۰۰ دلار پنج درصد پایینتر از قیمت طلا در ابتدای سال است. در این سطح قیمت فروشنده‌ها ظاهر می‌شوند و تا زمانی که طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود نکند، دربازه محدودی قرار خواهد گرفت.

اگرچه پتانسیل بلندمدت برای طلا پیش بینی می‌شود، اما این فلز ارزشمند با رقابت شدید از سوی مس، الوار، بازار‌های سهام و حتی بیت کوین روبروست و این بازار‌ها شاهد روند صعودی قابل توجهی هستند. در حال حاضر ریسک پذیری قوی در بازار وجود دارد و هیچ کس نمی‌خواهد طلا را نگه دارد. سرمایه گذاران موقعیت‌های هیجان انگیزی در بازار‌های کالا به منظور سرمایه گذاری پول خود می‌بینند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، لاسک توضیح داد: رکورد بالای جدید در بازار‌های سهام رشد قیمت طلا را محدود کرده است. ادامه ورود سرمایه به بازار سهام در بحبوحه بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله باعث برانگیختن سرمایه گذاری زیادی در فلزات نشده است.
اگر طلا موفق شود از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند، در مرحله بعد رسیدن به سطح ۱۸۹۵ دلار را هدف می‌گیرد که از ابتدای سال سطح بدون تغییری بوده است. اما بسته شدن قیمت طلا در پایین ۱۷۳۴ دلار فاجعه آمیز خواهد بود و طلا را تا مرز ۱۶۷۷ دلار عقب خواهد راند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید