سلولیت چیست، چگونه ایجاد می‌شود؟ + راه‌های درمان سلولیت

سلولیت چیست، چگونه ایجاد می‌شود؟ + راه‌های درمان سلولیت

طبق نظر انجمن جراحی پوست آمریکا، راهی برای جلوگیری از سلولیت وجود ندارد. این یک بیماری بسیار شایع است که با افزایش سن و برخی از عوامل خاص زندگی افزایش می یابد. اگرچه نمی توانید سن خود را کنترل کنید، اما می‌توانید در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید که به کاهش سلولیت در ران کمک می‌کند. این تغییرات می‌تواند شامل مواردی مانند ورزش منظم و رژیم غذایی مغذی باشد.

کد خبر : ۹۳۳۶۱
بازدید : ۴۱۹۹
سلولیت پوستی، حالت گودی شکلی است که معمولاً در ناحیه ران ایجاد می‌شود. وقتی بافت چربی در اعماق پوست به سمت بافت همبند فشار می‌آورد، سلولیت تشکیل می‌شود. تخمین زده شده است که بیش از ۸۵ درصد از کل زنان ۲۱ سال به بالا سلولیت دارند.

شیوع سلولیت در میان مردان بسیار کمتر است. از آن‌جا که ران به طور طبیعی بافت چربی بیشتری دارد، سلولیت بیشتر در ران‌ها ایجاد می‌شود. سایر عوامل خطر برای ایجاد سلولیت عبارتند از:
سلولیت چیست، چگونه ایجاد می‌شود؟ + راه های درمان سلولیت
  • سن
  • استروژن
  • سابقه خانوادگی
  • التهاب بافت
  • افزایش بافت چربی ناشی از افزایش وزن
  • از دست دادن کلاژن
  • گردش خون ضعیف (مسئله مشترک در پاها)
  • تخلیه لنفاوی ضعیف
اپیدرم نازک (لایه خارجی پوست)
از نظر سلامت کلی، وجود سلولیت باعث بروز مشکلی نمی‌شود. با این حال، بسیاری از افراد تمایل دارند، از نظر ظاهری نیز سلولیت بر روی بدن آن‌ها وجود نداشته باشد.

روش‌های درمانی و خانگی متعددی وجود دارند که تضمین می‌کنند سلولیت را از بدن شما رفع خواهند نمود. اما نکته اصلی این است که تعیین کنید آیا این راه حل‌ها واقعاً به همان میزان که ادعا می‌کنند می‌توانند مفید باشند؟ در ادامه به روش‌های درمان سلولیت اشاره می‌کنیم:

درمان های خانگی برای سلولیت

در ادامه به ذکر چند روش درمان خانگی می‌پردازیم که می‌تواند به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند.

درمان سلولیت با ماساژ

یکی از موثرترین درمان‌ها ماساژ است. این کار را می‌توان هم در خانه هم با کمک یک متخصص ماساژ درمانی انجام داد.

ماساژ با بهبود غدد لنفاوی می‌تواند سلولیت را کاهش دهد. از طرفی می‌تواند به کشش بافت پوست کمک کند. این روش به کشیدگی گودی‌های سلولیت نیز کمک کند.

کرم‌های ماساژ نیز اثرات یکسانی دارند. اما از اجزای اصلی فرآیند، خود ماساژ است. بدون ماساژ و با کمک تنها کرم نمی‌توان کاری از پیش برد. نمی‌توانید کرم بزنید و انتظار داشته باشید که سلولیت به خودی خود از بین برود.

اما از طرفی بد نیست بدانید که یک بار ماساژ نیز به تنهایی نمی‌تواند در رفع سلولیت کمک کند. برای دستیابی و حفظ نتایج دلخواه خود باید فرایند را به طور مداوم تکرار کنید.

استفاده از مکمل‌های کلاژن زیست فعال

شاید نتوانید به گفته‌های سازندگان این مکمل‌ها اعتماد کنید. اما بد نیست بدانید مطالعه‌ای که ۲۰۱۵ Trust Source انجام داده است، بهبود سلولیت را در زنانی که از پپتید‌های فعال کلاژن استفاده می‌کردند، یافت.

شرکت کنندگان مکمل خوراکی روزانه را به مدت ۶ ماه مصرف کردند. جالب توجه است که کاهش قابل توجهی در سلولیت در ران آن‌ها دیده شد. هم در زنان با وزن متوسط و هم زنان دارای اضافه وزن بهبود مشاهده شده است، اما در کسانی که وزن متوسط ​​داشتند، بیشترین پیشرفت مشاهده شده است.

در حالی که نتایج بدست آمده بسیار جالب توجه هستند، اما برای انجام هرگونه نقش مکمل در بهبود سلولیت، به مطالعات بیشتری نیاز است.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب یکی دیگر از گزینه‌های کم هزینه‌ای است که می‌تواند به سلولیت کمک کند. این کار نه تنها بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد، بلکه آب به تشویق گردش خون و جریان غدد لنفاوی کمک می کند.

کاهش وزن و درمان سلولیت

کاهش وزن نیز می‌تواند به برخی از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی کمک کند تا سلولیت را کاهش دهند. از دست دادن چربی اضافی بدن ممکن است بتواند به طور طبیعی باعث کاهش ظاهر سلولیت شود. با این حال، هر کس با هر وزنی می‌تواند سلولیت داشته باشد. بهتر است بدانید سلولیت فقط به افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند محدود نمی‌شود.

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا عضلات خود را قوی کنید، حتما باید از یک رژیم غذایی سالم و ورزش کمک بگیرید. این رژیم‌ها می‌توانند به کاهش سلولیت در ران کمک کند. برخی از تمرینات زیر را بهتر است انجام دهید.

سلولیت چیست، چگونه ایجاد می‌شود؟ + راه های درمان سلولیت

ورزش هایی که ممکن است به خلاص شدن از سلولیت کمک کنند

برخی از تمرینات در ناحیه‌ی پا می‌تواند به محکم شدن پوست اطراف ناحیه ران کمک کند. این کار به نوبه خود، باعث می‌شود کاهش سلولیت را نیز مشاهده کنید.

در حالی که ورزش یک روش بی‌خطر برای از بین بردن سلولیت در ران‌ها نیست، اما عضلات قوی‌تر و پوست سفت می‌تواند تظاهرات ظاهری سلولیت را کاهش دهد.

در اینجا چند تمرین را ذکر کرده‌ایم‌که بد نیست کمی آن‌ها را انجام دهید.

اسکات

برای انجام اسکات:

  • بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. اطمینان حاصل کنید که انگشتان پا به سمت جلو قرار گرفته اند.
  • تصور کنید روی صندلی نشسته‌اید و زانوهای خود را خم کنید. اطمینان حاصل کنید که زانوها از انگشتان پا عبور نمی کند.
  • هنگام بالا آمدن به حالت اولیه، قسمت انتهایی بدن را فشار دهید و سپس آن را تکرار کنید.

اسکات پرش کنید

این یک قدم فراتر از چمباتمه زدن منظم است که با چالش پرش در پایان همراه است:

  • اسکات را به روشی که گفته شد انجام دهید.
  • همانطور که به حالت شروع به سمت پشت‌ متمایل هستید، کمی سرعت خود را افزایش داده و بپرید.
  • سعی کنید تا جایی که می‌توانید روی پای خود نرم باشید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

در نهایت سبک زندگیتان را عوض کنید

طبق نظر انجمن جراحی پوست آمریکا، راهی برای جلوگیری از سلولیت وجود ندارد. این یک بیماری بسیار شایع است که با افزایش سن و برخی از عوامل خاص زندگی افزایش می یابد.

اگرچه نمی توانید سن خود را کنترل کنید، اما می‌توانید در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید که به کاهش سلولیت در ران کمک می‌کند. این تغییرات می‌تواند شامل مواردی مانند ورزش منظم و رژیم غذایی مغذی باشد.

اگر به روش‌های حرفه‌ای برای کاهش ظاهر سلولیت علاقه‌مند هستید، با متخصص پوست خود صحبت کنید. برخی از روش‌های درمانی مانند لیزر درمانی می‌تواند به شما کمک کند اما سلولیت را به طور کامل از بین نمی‌برد

همچنین مهم است بدانید که نتیجه هر روش درمانی، روشی دائمی محسوب‌ نمی‌شود. به احتمال زیاد مجبورید این روند را تکرار کنید تا به طور مداوم ظاهر سلولیت ران را کاهش دهید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید