روند نزولی قیمت سکه و دلار

روند نزولی قیمت سکه و دلار

روز یک شنبه حدود ۲ ساعت زمان برد که اسکناس آمریکایی گرفتار موج نزولی و حتی وارد کانال ۲۱ هزار تومانی شود. در واقع سکه زودتر از دلار کاهشی شد.

کد خبر : ۹۳۳۶۴
بازدید : ۲۰۹۴

با وجود روند نزولی قیمت سکه در بازار، اما برخی نشانه‌ها از بازگشت تقاضا به بازار سکه خبر می‌دهد. بازاری که می‌توان از آن قیمت دلار را حدس زد.

اگر می‌خواهید روند قیمت دلار را حدس بزنید، به روند قیمت سکه دقت کنید. برخی از فعالان بازار سکه با اذعان به همین باور، عنوان می‌کردند که فلز گران بهای داخلی در روز یک شنبه خیلی زود افت قیمت دلار را حدس زد. دیروز سکه به سرعت به کانال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رفت، حال آنکه دلار در محدوده ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار داشت.

روز یک شنبه حدود ۲ ساعت زمان برد که اسکناس آمریکایی گرفتار موج نزولی و حتی وارد کانال ۲۱ هزار تومانی شود. در واقع سکه زودتر از دلار کاهشی شد. با این حال، نقطه قابل توجه این بود که پس از ریزش اسکناس آمریکایی، سکه افت قابل توجهی را تجربه نکرد و بیشتر در ثبات قیمتی به سر برد. از نگاه برخی فعالان این اتفاق به این معناست که سکه بازان انتظار افت بیشتر را برای قیمت دلار ندارند.

حباب سکه زیاد شد

حباب قیمت سکه بعدازظهر یک شنبه به بالای محدوده ۳ درصدی رفت. ارزش ذاتی قیمت سکه در آن مقطع زمانی در حوالی ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود و بیش از ۳۰۰ هزار تومان با قیمت بازار فاصله داشت.
برخی فعالان باور داشتند، افزایش حباب سکه نشان می‌دهد که به تدریج بخشی از تقاضا به بازار بازگشته است و شماری از معامله گران تصور میکنند که قیمت به کف رسیده است. درکنار این، ریزش سنگین روز‌های اخیر می‌تواند تردید برای فروش سکه را بالا برده باشد.

با این حال، دسته‌ای از معامله گران نیز باور داشتند، سکه بازان تنها به دنبال آن بودند که کمی برای افت بیشتر قیمت نفس بگیرند. از نگاه آن‌ها زمانی که ارزش ذاتی سکه پایین است، به معنای آن است که بازار هم چنان ظرفیت افت بیشتر قیمت را داراست.
قیمت سکه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید