همه چیز درباره سریال درکنار پروانه‌ها

همه چیز درباره سریال درکنار پروانه‌ها

طی فیلمبرداری سریال درکنار پروانه‌ها در تهران و شمال کشور، بازیگرانی همچون پروانه معصومی و برزو ارجمند به گروه بازیگران اضافه شده و مقابل دوربین رفته اند. این سریال قصه‌ای درباره رشد و بلوغ یک انسان است و قهرمان این داستان به بلوغی می‌رسد که مخاطبان علاقه‌مند به تجربه‌ی آن هستند.

کد خبر : ۹۳۳۷۴
بازدید : ۷۷۵۵
همه چیز درباره سریال درکنار پروانه ها؛ داستان،بازیگران و زمان پخش
فرادید | سریال در کنار پروانه‌ها که از ماه گذشته تصویربرداری‌اش در شهریار آغاز شده بود، مدتی هم در شهر ری تهران فیلمبرداری‌اش ادامه داشت. اما اکنون پس از گذشت روزها، تصویربرداری این سریال به شمال کشور رسیده است.
طی این مدت بازیگرانی همچون پروانه معصومی و برزو ارجمند به گروه بازیگران اضافه شده و مقابل دوربین رفته اند. قصه این سریال درباره رشد و بلوغ یک انسان است و قهرمان این داستان به بلوغی می‌رسد که مخاطبان علاقه‌مند به تجربه‌ی آن هستند.

مجموعه در کنار پروانه‌ها که قرار است شب‌های محرم روانه آنتن شبکه دو شود، به کارگردانی داریوش یاری ساخته شده و بهروز مفید هم در مقام تهیه کننده در کنار یاری به همکاری می‌پردازد. سریال در کنار پروانه هادر ایام محرم هرشب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود بازپخش آن ساعت ۱۲، ۱۶:۱۵ و ۳۰ دقیقه بامداد خواهد بود.

کارگردان درکنار پروانه‌ها پیش از این با ساخت فیلم یونس توانسته بود در چهارمین جشنواره فیلم یاس، یاس زرین بهترین کارگردانی را از آن خود کند. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی است و فعالیتش را با ساخت چندین فیلم کوتاه آغاز کرده بود.

به گزارش فرادید؛ یاری در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به عنوان مدیر تولید، دستیار کارگردان، مدیر برنامه‌ریز، فعالیت کرده که بعنوان شروع کار او در سینما به حساب می‌آید. این کارگردان در سال ۱۳۸۰ نخستین فیلم سینمایی خود به نام دخیل را کارگردانی کرده و تاکنون سریال‌های تلویزیونی، تله فیلم و مستند‌های زیادی ساخته‌ است.

همه چیز درباره سریال درکنار پروانه ها؛ داستان،بازیگران و زمان پخش
سریال در کنار پروانه‌ها حول محور چه موضوعی می‌چرخد؟

سریال در کنار پروانه‌ها درامی خانوادگی با پس زمینه مذهبی است که به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود. این سریال درباره جوانی به نام رهی است که به دلیل مشکلات متعددی که برای خود و خانواده‌اش به وجود خواهد آمد، احساس می‌کند مورد غضب و قهر خداوند قرار گرفته، اما حادثه‌ای پیش می‌آید که زندگی اش را دستخوش تغییراتی قرار می‌دهد و باعث می‌شود که او به این مهم که خداوند او را مورد عنایت خود قرار داده است پی ببرد.

در خلاصه داستان سریال درکنار پروانه‌ها آمده است که مشکلات پی در پی در زندگی از «رهی» که از بیماری حاد قلبی در رنج است، جوانی ناامید ساخته است. او برای نجات تنها دلخوشی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود.

نویسندگی این سریال برعهده علی حمیدنژاد و سیدحسن حسینی است و سرپرست نویسندگان نیز امیرمحمد عبدی است که پیش از درکنار پروانه ها، فیلم سینمایی «لاک قرمز» را نوشته بود. او درباره این سریال گفته که قصه این سریال در ماه محرم اتفاق می‌افتد و بافت مذهبی دارد. اما اینطور نیست که به طور مستقیم به ماه محرم ربط داشته باشد.

او همچنین به داستان سریال اشاره کرد و گفت: «داستان ما درباره تغییرات یک آدم است که بر اثر اتفاقی تلنگری می‌خورد و دچار تغییر می‌شود. در اصل قصه‌ای درباره رشد و بلوغ یک انسان است و قهرمان ما رهی به بلوغی می‌رسد که همه ما دوست داریم تجربه اش کنیم.»

این نویسنده درباره جا داشتن مسائل روز در سریال درکنار پروانه‌ها گفته است که اینطور نیست که بخواهیم نقد و شکایتی کنیم حتی مشکلات مالی نیز در قصه تنیده شده است، اما ماجرای کلی درباره مشکلات مالی نیست.

بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال نیز در یکی از گفتگوهایش با اشاره به داستان سریال درکنار پروانه ها، عنوان کرد: «فضای سریال با محرم همخوانی دارد؛ جوانی که به دلیل مشکلات پی در پی زندگی‌اش، امیدش را از دست می‌دهد و تصور می‌کند خدا او را فراموش کرده و عناد می‌ورزد. در مسیر داستان، اتفاقاتی برای او پیش می‌آید که قابل توجه است؛ متحول می‌شود و امیدش را به دست می‌آورد.»

او می‌گوید که پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نگار عابدی، شهین تسلیمی، نسرین بابایی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی و مجید پتکی، از جمله بازیگرانی هستند که تاکنون دعوت به همکاری شده‌اند. البته مفید خاطر نشان کرد که چند نقش اصلی این سریال همچنان خالی است و به تناسب فیلمنامه، بازیگر انتخاب می‌شود.

تهیه کننده سریال درکنار پروانه‌ها با بیان اینکه وحید رحیمیان، کمدین «خندوانه» و سامرند معروفی بازیگر نقش اصلی داستان است، گفت: «سامرند معروفی بازیگر اصلی سریال است. وحید رحیمیان که قبل‌تر در خندوانه حضور داشت نیز یکی دیگر از بازیگران اصلی کار است؛ آن فضای طنزگونه‌اش را دارد و نقش دوست قهرمان داستان ما را بازی می‌کند.»

او درباره زمان تولید و پخش سریال گفته که در تلاشی هستند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کار را ۱۵ شهریور به آنتن شبکه دو سیما برسانند. به تاکید بهروز مفید، ۷۰ درصد این سریال ۳۰ قسمتی در شمال تصویربرداری می‌شود.

عوامل و بازیگران سریال درکنار پروانه

کارگردان: داریوش یاری، دستیار یک کارگردان: احمد میرمحمدی، دستیار کارگردان: میلاد گروسی، برنامه‌ریز: سید عباس بهبودی، دستیار برنامه‌ریز: علی سینا زمانیان، منشی صحنه: ایلار تقوی، طراح چهره‌پرداز: آرمین اسماعیلی، مجری گریم: خانم اسماعیلی، مجری گریم: بهنام نوروزی، مجری گریم: مریم هارونی، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، دستیار یک فیلمبردار: سامان فطرت، دستیار: میلاد شاهسواری، دستیار: عارف امیری، دستیار: علیرضا نادری دهنو و دستیار: میلاد رضازاده از عوامل پشت صحنه سریال در کنار پروانه‌ها هستند.

دیگر عوامل این سریال نیز شامل عکاس: فرزاد اسدیان، مدیر صدابرداری: محمد مرتضایی، دستیار صدا: عرفان قوامی، طراح لباس و صحنه: سعید آهنگرانی، مدیر صحنه: محمد حسن کیال‌ها، دستیار صحنه: سامان کهزادی، دستیار یک لباس: آرتا علوی، دستیار لباس: مائده حسینی، مدیر تولید: حسین باقریان، مدیر تدارکات: مسعود مهدوی، مدیر امور مالی: فریبا قشلاقی، دستیار تولید: ایمان پناهی‌راد، دستیار تولید: امین سبحانی و روابط عمومی: سپیده کامرانی‌فر می‌شوند.

بازیگرانی، چون سامرند معروفی، وحید رحیمیان، نگار عابدی، شهین تسلیمی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، الناز اسماعیلی، پروانه معصومی و برزو ارجمند نیز در مجموعه در کنار پروانه‌ها حضور دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید