بیل گیتس و ملیندا از هم جدا می‌شوند

بیل گیتس و ملیندا از هم جدا می‌شوند

بیل گیتس و ملیندا در دهه ۸۰ میلادی و پس از آن که ملیندا به مایکروسافت که بیل گیتس موسس و مدیرش بود پیوست، با هم آشنا شدند. این دو سه فرزند دارند و در کنار هم بنیاد بیل و ملیندا گیتس را برای امور انساندوستانه تاسیس کرده‌اند.

کد خبر : ۹۳۴۰۰
بازدید : ۲۷۸۲

بیل گیتس و ملیندا

بیل گیتس و همسرش ملیندا، زوج متمول و سرشناس آمریکایی، با انتشار بیانیه‌ای در توییتر ضمن اعلام خبر جدایی خود نوشته‌اند: "ما به این نتیجه رسیدیم که حضورمان در کنار هم دیگر سازنده نیست. پس از مدت‌ها فکر کردن و تلاش بسیار برای حفظ روابط‌مان، ما به این نتیجه رسیدیم که به ازدواج‌مان خاتمه دهیم".

بیل گیتس و ملیندا در دهه ۸۰ میلادی و پس از آن که ملیندا به مایکروسافت که بیل گیتس موسس و مدیرش بود پیوست، با هم آشنا شدند. این دو سه فرزند دارند و در کنار هم بنیاد بیل و ملیندا گیتس را برای امور انساندوستانه تاسیس کرده‌اند.

این بنیاد خیریه میلیارد‌ها دلار برای اموری، چون درمان بیماری‌های عفونی و ترویج واکسیانسیون کودکان هزینه کرده است.

این دو همچنین با همکاری وارن بافت، دیگر میلیاردر آمریکایی، جنبشی را راه‌اندازی کرده‌اند که از میلیارد‌های جهان می‌خواهد متعهد شوند بخش بزرگی از دارایی شخصی خود را در جهت خیریه و نیاز‌های بشریت هزینه کنند. مجله فوربس دارایی‌های بیل گیتس را ۱۲۴ میلیارد دلار برآورد کرده و او را چهارمین مرد ثروتمند جهان طبقه‌بندی کرده است.

او بیشتر دارایی خود را از طریق راه‌اندازی مایکروسافت در دهه ۷۰ به دست آورد. مایکروسافت که آقای گیتس یکی از موسسان آن بود، اکنون بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان است.

بیل و ملیندا گیتس در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرده‌اند آورده‌اند: "طی ۲۷ سال گذشته ما سه فرزند برومند بار آوردیم و بنیادی تاسیس کردیم که در تمام جهان مشغول فعالیت است و به مردم جهان برای فراهم کردن یک زندگی همراه با سلامتی و سازندگی کمک می‌کند.
ما همچنان به کار مشترکمان و باورهایمان در به سرانجام رساندن این هدف ادامه خواهیم داد، اما به این نتیجه رسیدیم که در فاز بعدی عمرمان، دیگر در کنار هم به عنوان یک زوج کارآیی نداریم... همینجا خواهش می‌کنیم که به ما و خانواده‌مان اجازه دهید که برای شناخت و سازگاری با این مرحله جدید از زندگی از حریم خصوصی و آرامش برخوردار شود".

این دو نخستین بار در سال ۱۹۸۷ همدیگر را دیدند. در آن سال ملیندا به عنوان مدیر تولید به مایکروسافت پیوست. او و بیل گیتس در همان سال با هم یک قرار شام در نیویورک گذاشتند و بعد از آن شروع کردند به دیدن هم.

بیل گیتس در مستندی که شبکه ویدیویی نتفلیکس از زندگی آن‌ها ساخته گفته بود: "ما بسیار به یکدیگر توجه می‌کردیم و از همان اول به خودمان گفته بودیم که فقط دو راه پیش رو داریم؛ یا جدا شویم و یا این که با هدف ازدواج جلو برویم".

ملیندا هم در این مستند گفته بود از نظر او بیل گیتس حتی درباره مسایل احساسی و دلی هم بسیار روش‌مند و با برنامه عمل می‌کرده و ر"وی تخته فواید و معایب رابطه‌شان را لیست" کرده بود. این دو در سال ۱۹۹۴ در جزیره لانای در هاوایی با هم ازدواج کردند و آن طور که گزارش شده از قبل همه هلی کوپتر‌های موجود در منطقه را اجاره کرده بودند تا مبادا کسی بدون دعوت آن‌ها به جزیره و مراسم عروسی‌شان بیاید.

بیل گیتس سال گذشته از هیات مدیره مایکروسافت استعفاء داد و گفت از این پس می‌خواهد فقط روی فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود تمرکز کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید