آمریکا برای تسریع روند واکسیناسیون چه می‌کند؟

آمریکا برای تسریع روند واکسیناسیون چه می‌کند؟

جو بایدن روز سه شنبه (۴ مه) وعده داد که با تشدید کارزار ملی واکسیناسیون کرونا تا حدود دو ماه دیگر یعنی تا روز استقلال آمریکا (۴ ژوئیه/۱۳ تیر) حداقل ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال در آمریکا یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند. این رقم هم اکنون حدود ۵۶ درصد است.

کد خبر : ۹۳۴۱۶
بازدید : ۱۱۳۲

 واکسیناسیون کرونا

در پی کاهش روند واکسیناسیون کرونا در ایالات متحده، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از تغییر استراتژی فدرال برای تسریع آن خبر داده است.

بنا بر خط مشی جدید، قرار است مقامات به جای تمرکز بر مراکز واکسیناسیون دسته جمعی، به کلینیک‌های سیار و داروخانه‌های محلی به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده توجه بیشتری نشان بدهند.

جو بایدن روز سه شنبه (۴ مه) وعده داد که با تشدید کارزار ملی واکسیناسیون کرونا تا حدود دو ماه دیگر یعنی تا روز استقلال آمریکا (۴ ژوئیه/۱۳ تیر) حداقل ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال در آمریکا یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند. این رقم هم اکنون حدود ۵۶ درصد است.

دولت بایدن همچنین در نظر دارد که تا موعد مذکور حداقل ۱۶۰ میلیون نفر در آمریکا واکسیناسیون را به طور واکسینه شده باشند.

میزان واکسیناسیون کرونا در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. این نرخ که در ۱۳ آوریل ۳.۴ میلیون در روز بود در روز ۳ ماه مه به ۲.۳ میلیون رسید. در حال حاضر همچنین حدود ۵۶ درصد جمعیت بزرگسال یعنی حدود ۱۴۷ میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که آقای بایدن آن را کافی نمی‌داند.

رییس جمهوری آمریکا گفته ده‌ها هزار داروخانه محلی دستور خواهند یافت که بدون آن که نیازی به دریافت وقت قبلی توسط مراجعه‌کنندگان باشد، به آن‌ها واکسن بزنند. بایدن وعده داد که کلینیک‌های سیار بیشتری به ویژه در مناطق روستایی مستقر و دوز واکسن‌های بیشتری را به کلینیک‌های روستایی بفرستد.

جو بایدن در نطق خود گفت: «ما می‌خواهیم این کار را ادامه دهیم.» او افزود: «در نهایت اکثر مردم با این واقعیت متقاعد خواهند شد که عدم موفقیت در دریافت واکسن ممکن است باعث بیماری افراد دیگر و مرگ آن‌ها شود.»

کاخ‌سفید می‌گوید قصد دارد نحوه اختصاص واکسن به ایالات‌ها را نیز تغییر دهد به طوری که واکسن‌هایی که در برخی ایالت‌ها استفاده نشده یا مورد نیاز نیست، باید سریع‌تر به سایر ایالت‌ها فرستاده شود.

مقامات کاخ‌سفید گفتند قرار است که حدود دو میلیارد دلار به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مناطق روستایی اختصاص داده شود. همچنین دولت فدرال قصد دارد با ایجاد تسهیلاتی ویژه این امکان را فراهم کند که افراد بتوانند بدون وقت قبلی برای دریافت واکسن به داروخانه‌های محلی مراجعه کنند.

یک مقام کاخ‌سفید گفت دولت فدرال آماده می‌شود که اگر سازمان غذا و دارو (اف‌دی‌آی) واکسن کووید شرکت فایزر برای افراد ۱۲-۱۶ ساله را برای استفاده اضطراری تأیید کند، به سرعت توزیع آن را شروع کند.

فایزر برای دریافت مجوز واکسن کرونا خود برای کودکان و نوجوانان ۱۲-۱۶ سال هم از سازمان غذا و دارو آمریکا، اف‌دی‌ای، تقاضا کرده و همزمان در حال طی کردن مرحله آزمایش بالینی واکسن خود برای کودکان ۶ ماهه تا ۱۲ ساله است که قرار است تا پاییز امسال و پیش از بازگشایی مدارس، آماده شود.

این شرکت همچنین در حال تهیه دوز سوم واکسن‌های کرونا خود است که ممکن است به عنوان دوز تقویتی به کسانی که دو نوبت اول این واکسن را دریافت کرد‌ه‌اند توصیه شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید