ماجرای سقوط و مرگ دبیر اول سفارت سوییس چه بود؟

ماجرای سقوط و مرگ دبیر اول سفارت سوییس چه بود؟

پلیس پس از بررسی آپارتمان و جسد سیلوی برونر، دبیر اول سفارت سوییس در تهران و معاون دفتر حافظ منافع آمریکا اعلام کرد که هیچ‌گونه آثار خون و به‌هم ریختگی در بالکن و روی نرده نیز وجود نداشت. حتی آثاری درخصوص اینکه نشان بدهد قربانی قبل از مرگ با فردی درگیر بوده به چشم نمی‌خورد. اما در میانه تحقیقات پلیس، یک دست نوشته بدون تاریخ و امضا روی میز در سالن پذیرایی منزل دیپلمات سوییسی پیدا شد که مسئله را روشن‌تر کرد.

کد خبر : ۹۳۴۳۶
بازدید : ۳۰۱۸
ماجرای مرگ و سقوط دبیر اول سفارت سوییس چه بود؟
فرادید | ۲۱ دقیقه از بامداد سه‌شنبه گذشته بود که زنی ۵۱ ساله از طبقه هفدهم برج آبشار کامرانیه سقوط کرد و در دم جان باخت.

۷ ساعت بعد که کارگر خدماتی برج جسد بی جان او را یافت و دیگران را در جریان ماجرا گذشت. مشخص شد که جان باخته «سیلوی برونر» دبیر اول سفارت سوییس در تهران و معاون دفتر حافظ منافع آمریکا است. حالا یک روز پس از این حادثه برخی نشانه‌ها حکایت از خودکشی برونر ۵۱ ساله دارد.

به گزارش فرادید؛ صبح روز گذشته بود که رسانه‌ها خبر از مرگ سیلوی برونر، دبیر اول سفارت سوییس در تهران بر اثر سقوط از برج آبشار کامرانیه دادند. مرگی که ابتدا مشکوک به نظر می‌رسید، چرا که کارکنان سفارت سوئیس در جریان تحقیقات تیم جنایی از مرگ دبیر اول سفارت سوییس شوکه شده و گفته اند که سیلوی برونر بسیار شاد، سرزنده و پرانرژی بوده است. امید به زندگی داشته و باور اینکه او خودکشی کرده باشد سخت و باعث تعجب است.

پس از این واکنش کارکنان سفارت سوئیس، ماموران تحقیقات را در برج کامرانیه پی گرفتند.

در جریان بررسی‌های تیم جنایی، تحقیقات از زنی ۲۰ ساله که مستخدم خانه دبیر اول سفارت سوییس بود، آغاز شد. او که هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد‌ازظهر در خانه او کار می‌کرده است، در تحقیقات گفت: «من مدت‌هاست که در خانه سیلوی برونر کار می‌کنم. رمز در ورودی خانه او را دارم و معمولا هر روز ساعت هشت صبح با واردکردن رمز وارد آپارتمان او می‌شدم و کارهایش را انجام می‌دادم.»

طبق گفته مستخدم سیلوی برونر، او روز سه‌شنبه طبق معمول همیشه هشت صبح پا در خانه خانم برونر گذاشته و فکر کرده او به سرکارش رفته است، اما یک ساعت بعد متوجه شده که کارگر خدماتی برج، جسد وی را در فضای سبز پیدا کرده است.

کارگر برج آشار کامرانیه هم که جسد سیلوی برونر را در باغچه اطراف برج یافته، در این مورد می‌گوید: «صبح سه‌شنبه در حال نظافت و تمیز کردن حیاط و محوطه برج بودم که ناگهان در باغچه زنی را دیدم که بی‌حرکت در فضای سبز افتاده بود. جلوتر که رفتم متوجه شدم او جان باخته است و وحشت‌زده به مسئول لابی و کارکنان دیگر برج موضوع را خبر داد.»
ماجرای مرگ و سقوط دبیر اول سفارت سوییس چه بود؟

محل سقوط و مرگ «سیلوی برونر» دبیر اول سفارت سوییس در تهران و معاون دفتر حافظ منافع آمریکا

مرگ دبیر اول سفارت سوییس؛ اتفاق یا خودکشی!

پس از بررسی تیم جنایی همه چیز عادی به نظر می‌رسید. نه خبر از درگیری در آپارتمان بود و نه جراحتی بر تن دبیر اول سفارت سوییس پیدا شد. پلیس پس از بررسی آپارتمان و جسد سیلوی برونر اعلام کرد که هیچ‌گونه آثار خون و به‌هم ریختگی در بالکن و روی نرده نیز وجود نداشت. حتی آثاری درخصوص اینکه نشان بدهد قربانی قبل از مرگ با فردی درگیر بوده به چشم نمی‌خورد.

اما در میانه تحقیقات پلیس، یک دست نوشته بدون تاریخ و امضا روی میز در سالن پذیرایی منزل دبیر اول سفارت سوئیس پیدا شد که مسئله را روشن‌تر کرد.

در این دست نوشته سیلوی برونر نوشته که «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع بدهید. بعد جسدم را بسوزانید و خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید. علاوه بر این هرچه پول، دارایی و سرمایه‌دارم را به پسر دیگرم بدهید.»

با پیدا شدن این دست نوشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند که مرگ سیلوی برونر اتفاقی نبوده و او خودکشی کرده است.

این در حالی است که مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، که صبح سه‌شنبه اولین‌بار مرگ دبیر اول سفارت سوییس در تهران را بر اثر سقوط از یکی از برج‌های شمال تهران تایید کرد، گفته بود که سقوط تائید شده است و خودکشی مطرح نیست.

اما با این حال، دست نوشته با دستور بازپرس جنایی برای خط شناسی در اختیار کارشناسان خط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که بررسی‌های بیشتر در این خصوص صورت گیرد.
احتمال خودکشی سیلوی برونر و جزئیاتی از زندگی خصوصی خانم دیپلمات!
گرچه هنوز تحقیقات درباره علت مرگ دبیر اول سفارت سوییس در تهران و معاون دفتر حافظ منافع آمریکا به اتمام نرسیده است، اما رسانه‌ها به تازگی بخشی از جزئیات زندگی خصوصی سیلوی برونر را منتشر کرده اند که انگیزه خودکشی را تقویت می‌کند.

رسانه‌ها در گزارش‌هایی به نقل از تیم تحقیقات جنایی پلیس آگاهی خبر داده اند که دیپلمات سوئیسی از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کرده است.

طبق این گزارش ها، او دو فرزند داشته که یکی از آن‌ها فوت شده و فرزند دیگرش که پسری ۲۱ ساله بود در سوئیس زندگی می‌کند. مستخدم سیلوی برونر هم در مورد رفتار‌های اخیر او گفته که «خانم گاهی حالت‌های افسردگی داشت، اما این اواخر حالش خوب بود.».

البته برخی رسانه‌ها هم می‌گویند که احتمالا سیلوی برونر به علت کوتاهی نرده‌های تراس واحد‌های برج آبشار کامرانیه به پایین سقوط کرده و خودکشی در کار نبوده است. پلیس گفته که قد نرده بالکن حدود یک‌متر و ۱۰سانت بود.

با این حال پلیس می‌گوید که تحقیقات دراین مورد هنوز ادامه دارد و در روز‌های آینده جزئیات بیشتری از این حادثه اطلاع رسانی می‌شود.

وزارت خارجه سوییس نیز ضمن تایید جان باختن دبیر اول سفارتش در تهران بر اثر سقوط از ساختمانی در کامرانیه، اعلام کرد ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس، از این حادثه «غم‌انگیز» شوکه است و در ارتباط با آن با خانواده دیپلمات فوت شده و مقام‌های محلی ایران در تماس هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید