۶ قانون ایلان ماسک برای کارمندان تسلا

۶ قانون ایلان ماسک برای کارمندان تسلا

در کل، همواره از عقل سلیم پیروی کنید. اگر نتیجه رعایت مقررات شرکت در مورد به‌خصوصی مثل فیلم‌های کارتونی به شکل روشنی مسخره باشد، آن مقررات باید تغییر کند.

کد خبر : ۹۳۴۵۷
بازدید : ۵۵۴۵۰

 ایلان ماسک

در مقرراتی که ظاهرا از طرف ایلان ماسک وضع شده است، به کارکنان شرکت «تسلا» هشدار داده شده از «اصطلاحات نامهوم و کلمات خلاصه‌شده» استفاده نکنند. آن‌ها همچنین ترغیب شده‌اند تا جلسه‌هایی که موجب اتلاف وقتشان می‌شود را ترک کنند.

«دنبال منطق بروید نه مقررات»، این جمله در میان شش توصیه‌ای بود که در سال ۲۰۱۸ در تارنمای خودرو‌های برقی (ای وی) «اِلِکترِک» مورد تمسخر کاربران توییتر قرار گرفت و البته دستور‌های عجیب دیگری نیز به همراه آن بود.

اين توصیه‌ها ظاهرا بخشی از ایمیل ماسک در مورد تعطیلی موقت خط تولید خودرو‌های تسلا به منظور به روز کردن دستگاه‌ها بوده که بتواند میزان تولید را به هفته‌ای شش هزار «مدل ۳» این خودرو برساند.

در حال حاضر کارخانه تسلا در کالیفرنیا ماهیانه ۱۶۳ هزار و ۶۶۰ مدل ۳ و نیز ۱۶ هزار و ۹۷ مدل سری اس تولید می‌کند.

خوشبختانه این شش توصیه بار دیگر در هفته گذشته و در پی افزایش نرخ معاملات «داج‌کوین»، رمزارزی برگرفته از «میم» که مورد علاقه مدیر تسلاست، منتشر شده است.

گفته می‌شود ماسک که به تازگی خود را «پدر داج (کوین)» توصیف کرد، بیش از یک میلیارد دلار بیت‌کوین را در اوایل سال جاری (۲۰۲۱) از طریق شرکت تسلا که در سال ۲۰۰۳ تاسیس کرد، خریداری کرده است. گفته می‌شود ده‌ها هزار نفر در تاسیسات تسلا مشغول به کارند که انتظار می‌رود همگی به شش دستور آقای ماسک که به شرح زیر است، عمل کنند:

۱. جلسات بزرگ ممنوع: «جلسات متعدد مُهر کهنه شرکت‌های بزرگ است که در طول مدت بدتر می‌شود. لطفا جلسات بزرگ تشکیل ندهید مگر مطمئن باشید برای همه کسانی که در آن شرکت کرده‌اند مفید است. در این صورت مدت آن را به حداقل برسانید.»

۲. جلسات متعدد نباشند: «از برگزاری جلسات پی‌درپی خودداری کنید مگر موردی بسیار فوری پیش آمده باشد. تعدد اینگونه جلسات پس از رفع فوریت باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.»

۳. اگر نقشی در یک جلسه ندارید آن را ترک کنید: «اگر برایتان روشن است که نقشی در یک جلسه ندارید، آن را ترک کنید. ترک جلسه بی‌ادبی نیست؛ بی‌ادبی آن است که مردم را نگاه داشته و وقتشان را تلف کنید.»

۴. از واژه‌های بی‌معنا استفاده نکنید: «کلمات اختصاری یا بی‌ربط برای اجسام، نرم‌افزار یا روند‌ها را در تسلا به کار نگیرید. در مجموع، از هرچه نیاز به توضیح داشته یا ارتباطات را محدود کند استفاده نکنید. ما نمی‌خواهیم دیگران تنها برای آنکه بتوانند در تسلا کار کنند، مجبور به از بر کردن مجموعه‌ای از واژگان باشند.»

۵. با همه مستقیما تماس بگیرید: «برای انجام کار باید از کوتاه‌ترین راه ارتباط ممکن استفاده شود نه از طریق «زنجیره قدرت». هر مدیری که بخواهد ارتباطات از طریق زنجیره قدرت و فرماندهی انجام شود، اخراج خواهد شد.

«از عوامل بزرگ به وجود آمدن مشکلات، ارتباط ضعیف میان ادارات مختلف است. راه حل این معضل جریان آزاد اطلاعات در تمام سطوح است. اگر قرار باشد برای انجام کاری میان بخش‌ها و ادارات، کارمند مربوطه با کارفرما حرف بزند، کارفرما با مدیر، مدیر با معاون رئیس کل، معاون رئیس کل با یک معاون دیگر رئیس که بعد او با کسی که عملا آن کار را انجام می‌دهد صحبت کند، اتفاق‌های بسیار ابلهانه‌ای رخ می‌دهد. مردم باید بتوانند مستقیما با یکدیگر حرف بزنند و بگذارند کار درست انجام شود.»

۶. از منطق پیروی کنید نه مقررات: «در کل، همواره از عقل سلیم پیروی کنید. اگر نتیجه رعایت "مقررات شرکت" در مورد به‌خصوصی مثل فیلم‌های کارتونی به شکل روشنی مسخره باشد، آن مقررات باید تغییر کند.»
منبع: اينديپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید