ایلان ماسک: در سفر به مریخ، داوطلبان ممکن است بمیرند!

ایلان ماسک: در سفر به مریخ، داوطلبان ممکن است بمیرند!

ماسک می‌گوید: اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم. ما می‌خواهیم ظرف دو سال آینده یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم.

کد خبر : ۹۳۴۶۶
بازدید : ۵۳۵۲
آیلان ماسک می‌گوید دواطلبان سفر به مریخ ممکن است بمیرند
فرادید | «ایلان ماسک» بنیان گذار و رئیس شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس" (SpaceX) و یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا با اعتماد به نفس بسیار زیاد بر این باور است که فرود نخستین فضاپیمای سرنشین دار بر روی سیاره مریخ تا سال ۲۰۲۶ میلادی اتفاق خواهد افتاد، اما این سفر خطراتی برای انسان‌هایی که مسافر آنند، به همراه خواهد داشت.

«ماسک» می‌گوید: اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم. ما می‌خواهیم ظرف دو سال آینده یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم.

به گزارش فرادید؛ هدف بلند پروازانه «ماسک» برای بردن انسان به مریخ در سال ۲۰۲۶ با آنچه وی قبلاً در کنگره بین المللی فضانوردی در سپتامبر ۲۰۱۶ گفته بود، منطبق است. وی گفته بود اگر همه چیز خیلی خوب پیش رود، رساندن انسان به مریخ می‌تواند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله محقق شود.
وی در جریان این رویداد در سال ۲۰۱۶ گفته بود: من نمی‌خواهم بگویم این زمانی است که این اتفاق قطعا رخ خواهد داد، چرا که ریسک زیادی وجود دارد .
آیلان ماسک می‌گوید دواطلبان سفر به مریخ ممکن است بمیرند

به گفته ی ماسک: «سفر به مریخ شاید سفر دلپذیری نباشد، احتمالاً آدم غذای خوبی برای خوردن نخواهد داشت و همه مشکلات دیگری که می‌دانید. اگر خواهان سفری دشوار و خطرناک هستید که ممکن است از آن زنده برنگردید، اما یک ماجراجویی باشکوه خواهد بود، مریخ مقصد سفر شما است.
این آگهی تبلیغ سفر مریخ است. راستش را بخواهید، احتمالاً در آغاز راه عده‌ای خواهند مرد. مثل یک پرش خطرناک بر روی کوه یخ خواهد بود. ما هیچکس را وادار نمی‌کنیم که برود. اما دواطلب زیادی برای این سفر خواهیم داشت.»
ایلان ماسک علاوه بر توسعه سفر به مریخ «هدف مهم دیگرش ، مقابله با بزرگ‌ترین تهدید بشریت، یعنی همان مبارزه با تغییرات آب و هوا و ایجاد تعادل مجدد در چرخه کربن در زمین» است. بودجه این رقابت حذف دی‌اکسیدکربن از سوی سازمان خیریه آقای ماسک تأمین می‌شود و مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به عنوان جایزه به بهترین فناوری جذب کربن اهدا خواهند کرد.

در حال حاضر سوالات زیادی درباره‌ی نحوه ی مهاجرت انسان‌ ها به سیاره سرخ وجود دارد، اینکه اسپیس ایکس چگونه می‌ خواهد صد‌ها راکت استارشیپ را در کوتاه‌ترین مسیر و امن‌ترین روش به مریخ برساند. علاوه بر این هنوز مشخص نشده که چگونه فضاپیما می‌تواند ایمن روی سیاره سرخ فرود بیاید یا اینکه چگونه فضانوردان در این سفر طولانی دوام می‌ آورند.
آیلان ماسک می‌گوید دواطلبان سفر به مریخ ممکن است بمیرند

‌اسپیس ایکس اعلام کرده که قصد دارد عملیات اعزام انسان به مریخ را از سال ۲۰۲۶ شروع کند و هر ۲۶ ماه یکبار، یعنی زمانی که زمین و مریخ در یک خط قرار می‌گیرند، سفینه‌های حمل مسافر با گنجایش صد نفره را به مریخ بفرستد. ایلان ماسک قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ شهرکی یک میلیون نفری را روی سطح کره مریخ احداث کند. دانشمندان منعی برای سفربه مریخ ندارند، اما می‌دانیم که زندگی در این سیاره با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد بود .

هدف بلند پروازانه "ماسک" برای بردن انسان به مریخ در سال ۲۰۲۶ با آنچه وی قبلاً در کنگره بین المللی فضانوردی در سپتامبر ۲۰۱۶ گفته بود، منطبق است. وی گفته بود اگر همه چیز خیلی خوب پیش رود ، رساندن انسان به مریخ می‌تواند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله محقق شود. وی در جریان این رویداد در سال ۲۰۱۶ گفته بود: من نمی‌خواهم بگویم این زمانی است که این اتفاق قطعا رخ خواهد داد، چرا که ریسک زیادی وجود دارد .

"ماسک" همچنین در سخنان خود به برنامه‌های آتی شرکت اسپیس ایکس برای مریخ صحبت کرد و جدول زمانی در دست برنامه ریزی برای سفر به سیاره سرخ با موشک "استارشیپ" (Starship) را مشخص کرد که فضاپیمای مورد انتظار نسل بعدی اسپیس ایکس است که قرار است همین جمعه یک پرواز آزمایشی را در ارتفاع بالا انجام دهد.
آیلان ماسک می‌گوید دواطلبان سفر به مریخ ممکن است بمیرند

بر خلاف مجموعه موشک‌های قبلی اسپیس ایکس از "فالکون هوی" (Falcon Heavy) گرفته تا "فالکون ۹" (Falcon ۹) که می‌دانیم همگی تا چند بار قابل استفاده مجدد هستند، هدف "ماسک" این است که "استارشیپ" صد درصد و بدون محدودیت قابل استفاده مجدد باشد، چرا که در این صورت هزینه‌ها به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.

"استارشیپ" اولین موشک در نوع خود خواهد بود که در عمل شبیه به هواپیما‌های تجاری است، چرا که مانند آن‌ها با زمان استراحت و بازیابی کوتاه مدت، پرواز‌های متعدد و پشت هم خواهد داشت .

به گزارش CNBC، پس از آزمایش و تکمیل و فعال شدن "استارشیپ"، تنها هزینه اصلی در پرواز‌های آن، هزینه سوخت خواهد بود.

"ماسک" همچنین از روند توسعه "استارشیپ" ابراز ناخرسندی کرد و گفت که این کار به همان سرعتی که در ابتدا به آن امیدوار بوده یعنی وقتی اولین نمونه اولیه این موشک در سپتامبر ۲۰۱۹ آماده شده است، پیش نمی‌ رود.

"ماسک" هنگامی که از "استارشیپ" رونمایی شد، گفت که ممکن است این موشک تا مارس ۲۰۲۰ به مدار زمین برسد، اما اکنون اولین پرواز مداری آن به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

منبع: independent.co.uk
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید