قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ اردیبهشت ماه با ثیت افزایش ۰.۰۳ درصد به ۱۸۳۱ دلار و ۶۶ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۵۹۷
بازدید : ۱۴۰۲
طلا
فرادید | طلا در کانال ۱۸۰۰ به مسیر صعودی ادامه می‌دهد. امروز ۲۰ اردیبهشت ماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۳ درصد رشد نرخ به ۱۸۳۱ دلار و ۶۶ سنت رسید.

پس از این که طلا بزرگترین رشد هفتگی در سال میلادی جاری را رقم زد و قیمت این فلز ارزشمند از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد، تحلیلگران صعود قیمت تا مرز ۱۹۰۰ دلار را بعید نمی‌دانند.

احساس مثبت در بازار فلزات گرانبها روز پنجشنبه هنگامی که قیمت طلا برای اولین بار از ماه فوریه به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید، به طرز چشمگیری تغییر کرد. بسیاری از تحلیلگران متذکر شدند که شکست قدرتمند طلا بالاتر از مقاومت مهم ۱۸۰۰ دلار، نشانگر شتاب در بازار است که می‌تواند قیمت‌ها را به ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برساند.

به گزارش فرادید؛ طلا در معاملات روز جمعه در یک مقطع بیش از ۷۰ دلار افزایش نشان داد و بالای ۱۸۴۰ دلار در هر اونس معامله شد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۵ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۸۳۱ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۳.۲ درصد افزایش قیمت ثبت کرد که بزرگترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به ۲۹ اکتبر بود.
این نیروی صعودی جدید پس از گذشت بیش از دو ماه روند تحکیم در پایین مرز ۱۸۰۰ دلار ایجاد شد. روز پنجشنبه، در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز، بیل باروچ، رئیس Blue Line Futures، گفت که اگرچه نظرش روی طلا صعودی است، اما برای دستیابی به سطوح بالاتر از ۱۸۵۰ دلار در هر اونس، باید یک حرکت جدید در بازار اتفاق بیفتد.

این هفته، ۱۶ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان آن‌ها، ۱۴ تحلیلگر، یا ۸۸ ٪، گفتند که رایشان روی طلا صعودی است. در همان زمان، دو تحلیلگر، یا ۱۳ ٪، اعلام کردند که در هفته آینده طلا نزولی میباشد. این هفته هیچ رأی بی طرفی برای قیمت طلا وجود نداشت.

آیا ایستگاه بعدی طلا ۱۹۰۰ دلار است؟

سطح مقاومتی مهم بعدی طلا ۱۸۵۱ دلار است که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است. هابرکورن؛ کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز گفت: طلا در این سطح قیمت نسبت به کل مجموعه کالا‌ها همچنان ارزان است.
این حقیقت که طلا با قدرت از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرده، برای این فلز مثبت محسوب می‌شود. سرمایه گذاران به دنبال ورود به بازار طلا و نقره هستند. اگر طلا موفق شود به بالای ۱۸۵۰ دلار حرکت کند، می‌تواند به ۱۹۰۰ دلار برسد و از این مرز قیمت عبور کند.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ اظهار کرد: آمار اشتغال آوریل سوالات زیادی را درباره آینده اقتصاد ایجاد کردند. این اتفاق برای دلار و بازده اوراق قرضه منفی بوده و برای فلزات مثبت است. طلا می‌تواند تا مرز ۱۸۹۵ دلار پیشروی کند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی هم گفته: اگرچه قیمت طلا در یک خط مستقیم صعود نخواهد کرد، اما بازار ایالات متحده همچنان به حمایت از پیشنهادات "هزینه‌های وحشی" خود کمک می‌کند. وی افزود: "طلا هنوز به ارزش واقعی خود نرسیده است، بنابراین به صعود خود ادامه میدهد. "

در مورد چگونگی افزایش قیمت‌ها، دارین نیوزوم، رئیس دارین نیوزوم آنالیز، گفت که اگر قیمت‌ها بتوانند به بالاتر از ۱۸۸۴۲.۹۰ دلار در هر اونس برسند، هدف بعدی او ۱۸۹۴ دلار است. با این حال، همه تحلیل گران در مورد طلا صعودی نیستند، زیرا برخی انتظار دارند قیمت‌های بالاتر باعث افزایش فشار‌های فروش شود، به خصوص که اقتصاد ایالات متحده از بیماری همه گیر COVID-۱۹ رهایی می‌یابد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید