دلیل شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک

دلیل شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک

شرکت پاناسونیک سال‌های سال است که در زمینه تولید محصولات مختلف، از جمله انواع دستگاه‌های تلفن ثابت فعالیت می‌کند. آن‌چه که سبب تمایز این برند با سایر شرکت‌های سازنده تلفن‌های بیسیم می‌شود، کیفیت و ماندگاری بالای محصولاتی است که با نام Panasonic به بازار عرضه می‌شوند. با این وجود، برخی از مشکلات و خرابی‌ها، اجتناب ناپذیر هستند و شارژ نشدن گوشی بیسیم یکی از همین موارد است.

کد خبر : ۹۳۶۱۵
بازدید : ۶۶۱۹

دلیل شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک

شارژ نشدن گوشی بیسیم، یکی از مشکلاتی است که کاربران تلفن‌های پاناسونیک با آن مواجه می‌شوند. در این شرایط، عملا استفاده از تلفن بی سیم غیر ممکن شده و هیچ کارایی نخواهد داشت. خوشبختانه عواملی که سبب شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک می‌شوند، در بسیاری از مواقع به راحتی قابل رفع هستند.

در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی دلایل شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک، به بررسی رفع آن‌ها نیز بپردازیم. اگر شما هم اخیرا با این مشکل در تلفن خود برخورد کرده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا تلفن بیسیم پاناسونیک شارژ نمی‌شود؟

شرکت پاناسونیک سال‌های سال است که در زمینه تولید محصولات مختلف، از جمله انواع دستگاه‌های تلفن ثابت فعالیت می‌کند. آن‌چه که سبب تمایز این برند با سایر شرکت‌های سازنده تلفن‌های بیسیم می‌شود، کیفیت و ماندگاری بالای محصولاتی است که با نام Panasonic به بازار عرضه می‌شوند. با این وجود، برخی از مشکلات و خرابی‌ها، اجتناب ناپذیر هستند و شارژ نشدن گوشی بیسیم یکی از همین موارد است.

همان‌طور که گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارند که در نهایت باعث می‌شوند با قرار دادن گوشی روی دستگاه پایه، شاهد شارژ شدن آن نباشیم. در ادامه و به صورت مفصل، به این موارد خواهیم پرداخت.

تمام شدن عمر مصرفی باتری‌ها

گوشی بیسیم مانند تمام محصولات وایرلس، با استفاده از باتری کار می‌کند. این باتری‌ها معمولا عمر مصرفی محدودی دارند و دیر یا زود، خراب شده و از کار می‌افتند؛ بنابراین اولین و مهم‌ترین دلیل شارژ نشدن گوشی بیسیم پاناسونیک، تمام شدن عمر مصرفی باتری‌ها است.

تلفن‌ بی سیم پاناسونیک معمولا با استفاده از باتری‌های ساخت خود این شرکت کار می‌کنند. این باتری‌ها نیز مانند سایر محصولات برند Panasonic از کیفیت بالایی برخوردارند؛ اما قطعا بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، از کار می‌افتند. در این شرایط، باید به فکر خرید باتری‌های جدید باشید؛ اما دقت کنید که باتری‌های متناسب با گوشی بیسیم خود را خریداری کنید.
دلیل شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک
لازم به ذکر است که با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید عمر مصرفی باتری‌های تلفن خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، اجازه دهید شارژ دستگاه خالی شود و سپس، دوباره آن را شارژ کنید. یکی از باور‌های غلط در میان کاربران تلفن بیسیم، این است که بعد از پایان هر مکالمه، دوباره گوشی را روی بیس قرار می‌دهند. این کار، می‌تواند عمر باتری‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک قابل شارژ هستند و برای مدتی طولانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با این حال، در صورتی که گوشی شما شارژ نمی‌شود، قبل از هر اقدامی، از سالم بودن باتری‌ها مطمئن شوید.

خراب شدن دستگاه پایه

همان‌طور که اشاره شد، برای شارژ شدن تلفن بیسیم، باید گوشی را روی دستگاه پایه قرار دهید. در برخی مواقع، گوشی بی سیم هیچ مشکلی ندارد و ایراد از بیسی یا پایه است. البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد؛ اما ممکن است در اثر وارد شدن ضربه یا قرار دادن اشتباه گوشی روی دستگاه، دنده‌های نگه‌دارنده آن آسیب ببینند.

با یک نگاه متوجه خواهید شد که آیا دستگاه پایه خراب شده است یا خیر. در صورتی که گوشی به درستی روی پایه قرار نمی‌گیرد یا بعد از اتصال شارژ نمی‌شود؛ باید به فکر تعمیر این دستگاه باشید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید گوشی بیسیم را روی یک دستگاه پایه دیگر قرار دهید و شارژ شدن آن را بررسی کنید. اگر روی دستگاه دوم به درستی شارژ می‌شود، مطمئن باشید که پایه یا بیس تلفن شما دچار مشکل شده است.

برای رفع این مشکل، باید دستگاه پایه را به یک مرکز تعمیرات تلفن‌های ثابت ارسال کنید. دقت داشته باشید که در این مواقع، تنها با نمایندگی‌ها و مراکز تعمیر مجاز و معتبر اعتماد کنید. زیرا کوچک‌ترین بی‌احتیاطی یا عدم داشتن تخصص کافی در طول تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک، می‌توان خسارت‌های بیشتر و سنگین‌تری را به دستگاه وارد کند.

خرابی آداپتور

آداپتور‌ها نیز مانند باتری‌ها، دیر یا زود خراب می‌شوند و عمر مصرفی مشخصی دارند. نوسانات برق بیش از هر مورد دیگری، می‌تواند باعث خرابی آداپتور گوشی بیسیم شود. برای اطمینان از این‌که آداپتور خراب شده است یا خیر، می‌توانید دستگاه تلفن را با یک آداپتور دیگر امتحان کنید.

خرید یک آداپتور جدید بسیار بهتر و به صرفه‌تر از خرید یک تلفن بیسیم است؛ بنابراین اگر مطمئن شدید که دلیل شارژ نشدن گوشی بیسیم، خراب شدن آداپتور است، در اولین فرصت، به فکر خرید یک آداپتور متناسب با دستگاه تلفن خود باشید.

مشکلات داخلی گوشی بیسیم

در صورتی که تمامی موارد بالا را بررسی کردید و هم‌چنان گوشی شما شارژ نمی‌شود؛ به احتمال بسیار زیاد با یک مشکل داخلی تلفن بیسیم مواجه هستید. در این صورت، بهترین راه این است که در اولین فرصت، گوشی بی سیم را به یک مرکز مجاز تعمیرات ارسال کنید تا تکنسین‌های متخصص، آن را بررسی کنند.

توصیه می‌کنیم هرگز شخصا اقدام به باز کردن گوشی بیسیم و تعمیر آن نکنید. این کار می‌تواند باعث بروز خسارت‌های بیشتر به تلفن شده و حتی آن را کاملا بسوزاند. فراموش نکنید که تعمیر تلفن‌های بیسیم پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش و تجربه کافی دارد.

آیا تلفن بیسیم پاناسونیک تعمیر می‌شود؟

پاسخ این سوال در بسیاری از مواقع، مثبت است. در حقیقت، بیشتر خرابی‌های تلفن رومیزی و تلفن بیسیم پاناسونیک قابل تعمیر هستند. این دستگاه‌ها به ندرت به صورت کامل می‌سوزند و معمولا بعد از انجام تعمیرات، آماده استفاده مجدد می‌شوند. البته مواردی مانند برق خوردگی وسیع، آب خوردگی در حجم بالا یا ضربه شدید، می‌توانند این دستگاه‌ها را برای همیشه از کار بیندازند.
دلیل شارژ نشدن تلفن بیسیم پاناسونیک
اگر تلفن بیسیم شما به هر دلیلی، از جمله شارژ نشدن گوشی خراب شده است؛ در اولین فرصت آن را به یک نمایندگی معتبر تعمیرات ارسال کنید. در این مراکز، قطعه‌های آسیب دیده با قطعات کاملا اورجینال پاناسونیک جایگزین می‌شوند. علاوه بر این، زمانی که تلفن خود را به یک مرکز مجاز سپرده‌اید، خیالتان از بابت تخصص کافی تکنسین‌هایی که آن را تعمیر می‌کنند، کاملا راحت است.

برخی از مهم‌ترین خرابی‌های تلفن‌های بیسیم پاناسونیک عبارتند از:
  1. خرابی یا سفت شدن کیپد (صفحه کلید)
  2. برق خوردگی (اتصال اشتباه دستگاه تلفن به پریز برق)
  3. آب خوردگی (نفوذ قطره‌های آب به مدار اصلی تلفن)
  4. ضرب خوردگی (سقوط از ارتفاع یا وارد شدن ضربه به تلفن بیسیم)
  5. مشکلات مربوط به صدا (میکروفون، دهنی تلفن و ...)
  6. شکستگی یا سوختن ال سی دی
  7. شارژ نشدن گوشی بیسیم
  8. ایرادات مربوط به مدار اصلی تلفن
  9. ست نشدن گوشی با دستگاه پایه

خوشبختانه همه این موارد در صورتی که شدید نباشند، به راحتی و با جایگزین شدن قطعات جدید به جای قطعه‌های آسیب‌دیده، قابل تعمیر هستند.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی بیسیم پاناسونیک پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، دلایل مختلفی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند، در برخی موارد مانند خرابی باتری و آداپتور، راهی جز خرید تجهیزات جدید ندارید. این در حالیست که اگر مشکل از مدار درونی گوشی یا دستگاه پایه باشد، معمولا با انجام تعمیرات رفع می‌شود.

در پایان باز هم تاکید می‌کنیم که هم برای خرید تلفن‌های بیسیم پاناسونیک و هم برای انجام تعمیرات این دستگاه‌ها، تنها به نمایندگی‌ها و مراکز مجاز اعتماد کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید