به‌روزرسانی جدید سیستم عامل آیفون و آیپد

به‌روزرسانی جدید سیستم عامل آیفون و آیپد

پیش‌بینی می‌شود که به‌روزرسانی سیستم عامل آی‌اُ‌اِس ۱۵، مانند سال‌های گذشته و پیش از انتشار کامل در ماه سپتامبر، در تابستان امسال رونمایی شود.

کد خبر : ۹۳۶۲۴
بازدید : ۱۵۴۶
 سیستم عامل آیفون و آیپد
نسخه جدید سیستم عامل اپل در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد

گزارش شده است که به زودی با به‌روزرسانی سیستم عامل آی‌اُ‌اِس اپل، نحوه عملکرد اعلان‌ها و صفحه اصلی آن در آیفون و آی‌پد تغییر می‌یابد.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، این به‌روزرسانی این امکان را به کاربران می‌دهد تا نحوه نمایش اعلان‌ها را متناسب با انتخاب خود تغییر دهند. صفحه اصلی آی‌پد نیز طراحی جدیدی خواهد داشت و ویژگی‌های جدیدی هم برای محافظت از حریم خصوصی فعال خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که به‌روزرسانی سیستم عامل آی‌اُ‌اِس ۱۵، مانند سال‌های گذشته و پیش از انتشار کامل در ماه سپتامبر، در تابستان امسال رونمایی شود. اما گزارش جدید بلومبرگ مدعی است که توانسته است زودتر از موعد معمول به اطلاعاتی درباره برخی از ویژگی‌های جدید، هم برای آیفون و هم برای آیپد، دست یابد.

احتمالاً مهم‌ترین ویژگی جدید امکان شخصی‌سازی نمایش اعلان‌ها بسته به «حالت» دستگاه خواهد بود. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که مشغول کار، یا در خواب، یا مشغول کار دیگری هستند، و بعد اعلان‌های تلفن را، مثلاً اینکه تلفن به صدا در بیاید یا نه، متناسب با آن تنظیم کنند.

حتی پیش از این، اپل روش‌هایی را برای دستیابی به این ویژگی به دستگاه‌های خود اضافه کرده بود. مثلاً، هم حالت خواب و هم حالت رانندگی به تلفن اضافه شده است که در هر دو اعلان‌ها خاموش می‌شوند.

حالت رانندگی همچنین دارای ویژگی پاسخ خودکار است که به افرادی که پیام می‌دهند، می‌گوید که گیرنده در حال رانندگی است و بعداً پاسخ خواهد داد. گزارش می‌افزاید که در به‌روزرسانی جدید، انتخاب بیشتری برای تنظیم پاسخ‌های خودکاری که بسته به وضعیت، متفاوت باشند، وجود خواهد داشت.

اپل همچنین در حال کار بر روی ویژگی‌های جدیدی برای ارسال پیامک است که امکان رقابت بیشتر با واتساپ را برای آن فراهم کند. اما گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که این ویژگی‌ها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و ممکن است با به‌روزرسانی امسال به بازار نیاید، و این به‌روزرسانی به ویژگی‌های دیگر محدود بماند.

آیپد نیز تغییرات خاص خود را در صفحه اصلی خواهد داشت. به گزارش بلومبرگ، این ویژگی «مهمترین به‌روزرسانی» از زمان رونمایی آیپد در سال ۲۰۱۰ خواهد بود. کاربران می‌توانند ابزارک‌هایی (ویجت) را به صفحه خود اضافه کنند و به جای آیکون‌های همینک موجود که همه آن‌ها قابل حذف خواهند بود، آرایه متنوعی از نسخه‌های ریز و کوچک برنامه‌ها را بر روی صفحه اصلی داشته باشند.

طبق ادعای این گزارش، اپل همچنین منوی جدیدی اضافه خواهد کرد که اطلاعاتی را که یک برنامه معین ردیابی می‌کند، فهرست خواهد کرد. این شرکت قبلاً طیف وسیعی از ویژگی‌ها با این قابلیت را اضافه کرده بود؛ از جمله «برچسب‌های تغذیه» (nutrition labels) که هر اطلاعاتی را که جمع‌آوری می‌شود، مستند می‌کند.
به علاوه، یک ویژگی جدید «شفافیت ردیابی برنامه» (App Tracking Transparency) وجود خواهد داشت که کاربران بدانند برنامه‌ها چه اطلاعاتی را از آن‌ها جمع‌آوری می‌کند.

نسخه جدید سیستم عامل اپل و نیز به‌روزرسانی‌های دیگر برای سیستم عامل‌های مورد استفاده در اپل واچ و مک‌بوک و اپل تی‌وی، احتمالاً همگی در رویداد WWDC اپل در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد. این رویداد معمولاً اندکی قبل از عرضه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید