سیر تا پیاز محدودیت‌های کرونایی عید فطر

سیر تا پیاز محدودیت‌های کرونایی عید فطر

سخنگوی نیروی انتظامی درباره نحوه اجرای محدودیت‌ کرونایی عید سعید فطر گفته که «بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای این ایام محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است که از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سراسر کشور محدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد.»

کد خبر : ۹۳۶۸۱
بازدید : ۲۰۰۶
سیر تا پیاز محدودیت‌های کرونایی عید فطر
فرادید | با توجه به تعطیلات پیش رو به مناسبت عید سعید فطر، تاکید مقامات بهداشتی کشور بر سفر نرفتن و در خانه ماندن است. این مقامات برای جلوگیری از پیوستن به پیک پنجم کرونا محدودیت‌های جدیدی برای از تردد و سفر اعمال کرده اند.

این روز‌ها موج چهارم بیماری کرونا روندی رو به نزول دارد، اوج بخشیدن به این روند اولیت سلامتی شهروندان کشور است. به همین جهت مسئولان کشور تصمیماتی برای تعطیلات منتهی به عید در نظر گرفته و محدودیت‌هایی را برای دور ماندن از ابتلای بیشتر در این دوره اعمال خواهند کرد.

به گزارش فرادید، طبق گفته‌های سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، یکی از مهمترین مولفه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس‌های جدید آفریقایی و هندی منع تردد‌های بین شهری است.
به گفته علیرضا رئیسی تعداد شهر‌های قرمز کاهش پیدا کرده و تعداد این شهر‌ها به ۴۶ شهر رسیده است.

او می‌گوید شهر‌های نارنجی ۲۶۳ شهر هستند و ۱۳۹ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند. تعداد شهر‌های قرمز همچنان رو به کاهش است. دو هفته پیش تعداد شهر‌های قرمز ۳۰۱ شهر بود و هفته گذشته به ۱۰۲ شهر کاهش یافت و این هفته به ۴۶ شهر رسید.

با توجه گفته‌های سخنگوی ستاد مقابله کرونا، اعمال محدودیت تردد و سفر در شهر باعث اوج بخشیدن به روند نزولی ویروس کرونا بعث می‌شود که یمزان شهر‌های قرمز هرروز کمتر شود و وارد پیک نجم این بیماری نشویم.

سیر تا پیاز محدودیت‌های کرونایی عید فطر
محدودیت‌های عید فطر

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی درباره نحوه اجرای محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات عید سعید فطر گفت: «بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای این ایام محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است که از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سراسر کشور محدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد.»

او از مردم خواست تا همچنان با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این محدودیت‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند و در این ایام از هرگونه سفر پرهیز کنند. حاجیان ممنوعیت تردد‌ها در این ایام را برای حفظ سلامتی آن‌ها دانست.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره نحوه اعمال قانون در این ایام اظهار داشت: «در صورتی که افراد مصوبات را رعایت نکنند برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ بر این اساس در تمامی ورودی شهر‌ها دوربین‌ها فعال هستند و خودرو‌هایی که در شهر‌های قرمز تردد کنند یک میلیون تومان و خودرو‌هایی که در شهر‌های نارنجی و زرد تردد کنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. همچنین تمام مجوز‌های صادر شده برای سفر باطل است مگر در صورت اضطرار.»

سردار حاجیان با اشاره به این موضوع که اجرای محدودیت‌های کرونایی در ایام عید فطر همکاران ما در یک هزار و ۹۸۰ نقطه مستقر هستند، اضافه کرد که البته در این ایام ناوگان‌های عمومی، خودرو‌های امدادی و خدمات رسان می‌توانند تردد کنند، این محدودیت‌ها برای خودرو‌های شخصی است و با هرگونه تردد در ورودی شهر‌ها اعمال قانون صورت می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت هم تاکید کرده که استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران، نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، روند صعودی متوقف شده و رفته رفته وارد روند نزولی می‌شوند. امیدواریم به زودی با رعایت مردم این استان‌ها نیز از وضعیت قرمز خارج شوند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ممنوعیت تردد و سفر در عید فطر استانی است، تاکید کرد که هم جریمه و هم ممانعت از انجام سفر اعمال می‌شود. البته او گفته که در این ممنوعیت‌ها استان تهران و البرز یک استان درنظر گرفته می‌شود و ممنوعیت تردد بین استانی شامل حال این دو استان نمی‌شود.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درباره محدودیت‌های شغلی در این دوره گفته است که امیدواریم تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها به ویژه در حوزه اصناف اتفاق بیفتد چرا که از روز شنبه مشاغل یک و ۲ می‌توانند در شهر‌های قرمز و نارنجی فعالیت کنند، اما سخت‌گیری‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌ها افزایش می‌یابد و اگر نقض پروتکل مشاهده و مسلم شود، اصناف متخلف در شهر‌های قرمز سه هفته و در شهر‌های نارنجی ۲ هفته تعطیل خواهد شد.

سیر تا پیاز محدودیت‌های کرونایی عید فطر
هشدار برای سفر و تردد

با توجه به گفته‌های وزیر بهداشت چند نمونه محرز شده از ویروس آفریقای جنوبی در هرمزگان پیدا شده ویکی از مشکلات ویروس موتاسیون یافته آفریقای جنوبی مقاومت به درمان است. همچنین در استان قم سه مورد تایید شده از بین هندی‌های استان شناسایی شده است.

به گفته مقامات بهداشتی در استان آذربایجان غربی در مجموعه‌ای که توسط کارگران هندی اداره می‌شد، حداقل ۱۰ مورد جدید پیدا شده که که این ۱۰ مورد یک نوع ویروس هیبرید هندی_ کالیفرنیایی است که یکی از بدترین انواع سوغاتی است که می‌شد برای کشور آورد.

با نزدیک شدن به تعطیلات عید فطر، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای کنترل هرگونه تردد و سفر وضع کرده است. بنابر توصیه‌های این مقامات اگر شهروندان در تعطیلات پیش رو مراعات نکنند و شیوع و گرفتاری با این ویروس‌ها را داشته باشیم، کار بسیار بسیار سخت‌تر از مدیریت ویروس انگلیسی خواهد شد.

گفته می‌شود که ممنوعیت تردد شبانه که در شب‌های قدر به طور موقت برداشته شده بود هم دوباره برگشته؛ بنابراین در تمام شهر‌ها از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح تردد خودروی شخصی مجاز نیست و مبلغ جریمه آن هم ۲۰۰ هزار تومان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اکثر استان‌های کشور ازجمله خراسان رضوی وکرمان اعلام کرده اند که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت رفت و آمد بین‌شهری خودرو‌های شهروندان، با برنامه‌ریزی اجرایی لازم در سطح این استان بطور کامل اعمال می‌شود.

این مسئولان از مردم درخواست کردند که حتماً به مقررات ابلاغی توجه ویژه‌ای داشته باشند و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تا ان شاالله شاهد سیر نزولی کرونا باشیم. به تاکید آن‌ها تردد خودرو‌های شخصی به صورت هوشمند توسط دوربین‌ها و در نقاط فاقد دوربین توسط مأموران پلیس راه کنترل و اعمال قانون خواهند شد.

قبلا محدودیت سفر‌ها بین استانی وضع می‌شد، اما این بار تاکید بر روی تردد بین شهری است. بعضی البته به اشتباه تصور کردند که تردد در سطح شهر هم در این چند روز برای خودرو‌های شخصی ممنوع است، اما این تلقی درست نیست. تاکید روی همان سفر‌های بین شهری است و ماموران هم در ورودی و خروجی شهر‌ها جریمه را اعمال می‌کنند.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که مصوبه محدودیت سفر در تعطیلات عیدفطر منع تردد بین دو شهر از یک استان را نیز شامل می‌شود. او می‌گوید که ناوگان حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر و وانت بار‌هایی که در امر جابجایی بار فعالیت دارند از این محدودیت مستثنی هستند.

شیرانی درباره مبلغ جریمه نیز گفته ااست که هدف از اجرای این مصوبه قطع زنجیره انتقال کرونا است از این رو ابتدا اقدام به اطلاع رسانی محدودیت‌ها به هموطنان شده و در سطح جاده‌ها نیز مأموران پلیس با استقرار خود اقدام به توصیه کردن به مردم برای پرهیز از سفر خواهند کرد. اما در صورت عدم تمکین به مقررات و اصرار به انجام سفر نسبت به اعمال قانون نیز اقدام می‌شود که این مبلغ در شهر‌های گروه قرمز یک میلیون تومان و شهر‌های گروه نارنجی و زرد پانصد هزار تومان است.

سرهنگ رسول ابراهیمی جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی، عنوان کرد: «برای اجرای درست و صد در صدی مصوبه اخیر کمیته امنیتی وزارت کشور، پلیس از توان عملیاتی سایر رده‌های انتظامی نیز استفاده می‌کند، بر این اساس برای اعمال تشدید محدودیت، همه دوربین‌های وزارت راه و شهرسازی و ناجا به روز رسانی شده تا رصد و پایش‌های لازم صورت گیرد.»
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    مسافرت با ماشین شخصی ممنوع ولی با کاروانهای کرونایی مثل اتوبوس و قطار و هواپیما آزاده . لعنت لعنت لعنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید