هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، با تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در برخی نقاط کشور ازجمله تهران رگبارباران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۳۶۹۷
بازدید : ۱۸۶۹
فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۲ اردیبهشت ماه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، ارتفاعات تهران و سمنان، رگبارباران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

در روز پنج شنبه این سامانه در استان‌های مرکزی، قم، نیمه اصفهان، غربی ارتفاعات سمنان، و روز جمعه تا آخر وقت در استان‌های مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران فعال خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ بر اثر فعالیت این سامانه احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان، آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

همچنین به دلیل افزایش شیو فشاری از امروز تا اواخر وقت روز شنبه در شرق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی، باد شدید (سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) وزش باد خیلی شدید با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت لحظه‌ای بویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل، خیزش گردو خاک پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی محکم شوند و هموطنانمان در این مناطق در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط کنند. همچنین کلیه فعالیت‌های کوهنوردی، پرواز هواپیما‌های سبک و گلایدر‌ها لغو شوند.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید