اثربخشی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات

اثربخشی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات

راسل ویلسون، از مدیران شرکت نوواوکس، به خبرگزاری رویترز گفت: واکسن ترکیبی آنفلوآنزای فصلی و کووید-۱۹ به احتمال زیاد در مقابله با انواع جهش‌یافته ویروس کووید نقش حیاتی ایفا خواهد کرد.

کد خبر : ۹۳۷۰۶
بازدید : ۱۸۸۰
واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات
نوواوکس پیش‌بینی می‌کند که مطالعات و آزمایش‌های بالینی این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز شود

نوواوکس بر اساس تحقیقاتی که هنوز به مرحله آزمایش بالینی نرسیده اعلام کرد که از ترکیب واکسن‌های آنفلوآنزا و کووید-۱۹ واکسنی تولید کرده که در بدن فرد پادتن‌های موثر آنفلوآنزا و ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

این شرکت داروسازی گفت که واکسن نانوفلو/ان‌وی‌اکس-کووی۲۳۷۳ در مقابل آنفلوآنزای نوع الف و ب به خوبی واکنش نشان داده و علیه ویروس سارس-کووی-۲، عامل ابتلا به کووید-۱۹ مصونیت ایجاد کرده است.

راسل ویلسون، از مدیران شرکت نوواوکس، به خبرگزاری رویترز گفت: «واکسن ترکیبی آنفلوآنزای فصلی و کووید-۱۹ به احتمال زیاد در مقابله با انواع جهش‌یافته ویروس کووید نقش حیاتی ایفا خواهد کرد.»

در آزمایش‌هایی که روی همستر‌ها انجام شده معلوم شد که واکسن ترکیبی فوق، دو هفته پس از اولین تلقیح، سطح بالایی از پادتن‌های کووید-۱۹ را در بدن آنان ایجاد کرده است. سطح پادتن‌ها پس از دریافت دومین دوز واکسن ترکیبی در مقایسه با حیواناتی که فقط واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده بودند، افزایش چشمگیری داشته است.

نوواوکس پیش‌بینی می‌کند که مطالعات و آزمایش‌های بالینی این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز شود. پیشتر شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی نوواوکس در ایالت مریلند آمریکا، اعلام کرده بود که واکسن در دست تولید این شرکت در آزمایش‌های بالینی در بریتانیا اثربخشی بالایی نشان داده است.

واکسن این شرکت هنوز در ایالات متحده آمریکا مجوز نگرفته است. نوواوکس وعده داده است که علاوه بر تعهد خود در ارائه ۱/۱ میلیون دوز واکسن به برنامه بین‌المللی کوواکس، ۲۰۰ میلیون دوز واکسن را به کشور‌های سراسر جهان ارائه کند.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید