ویروس کرونا از راه هوا منتقل می‌شود

ویروس کرونا از راه هوا منتقل می‌شود

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها خاطرنشان کرد خطر انتقال ویروس در فاصله یک تا دو متری فرد مبتلا بیشتر است و مواردی را ثبت کرده که فرد در فاصله‌ای بیشتر از دو متری بیمار، بازهم مبتلا شده است.

کد خبر : ۹۳۷۰۷
بازدید : ۲۱۳۴
ویروس کرونا از راه هوا منتقل می‌شود
مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، بر لزوم رعایت توصیه‌های فعلی برای پیشگیری از انتقال عفونت تاکید کرد

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد ویروس سارس-کوو۲، عامل همه‌گیری بیماری کرونا، از راه هوا منتقل می‌شود و حتی با رعایت دو متر فاصله از فرد مبتلا هم می‌تواند از راه تنفس سرایت کند.

این سازمان که پیشتر گفته بود ابتلا به این ویروس از راه «تماس مستقیم» رخ می‌دهد «نه از راه هوا»، حالا موضعی متفاوت گرفته است.

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها ضمن روزآوری دستورالعمل‌هایش در رابطه با شیوع کووید‌- ۱۹ اعلام کرده است که این ویروس می‌تواند با چسبیدن به ذرات بسیار ریز مایعاتی که در نتیجه تنفس پخش می‌شود در هوا منتشر شود. به گفته این سازمان بازدم افراد ذرات بسیار ریز سیالات را در هوا پخش می‌کند.

این سازمان گفته قطره‌های درشت ظرف چند ثانیه تا چند دقیقه بر سطوح اطراف می‌نشینند، اما قطره‌های بسیار ریز «آنقدر کوچک هستند که بین چند دقیقه تا چند ساعت در هوا معلق می‌مانند».

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها خاطرنشان کرد خطر انتقال ویروس «در فاصله یک تا دو متری فرد مبتلا بیشتر است» و مواردی را ثبت کرده که فرد در فاصله‌ای بیشتر از دو متری بیمار، بازهم مبتلا شده است. این مرکز اعلام کرد نحوه انتقال ویروس را در شرایطی بررسی کرده است که فرد مبتلا در محیطی بسته به مدت طولانی (بیش از ۱۵ دقیقه و در برخی موارد ساعت‌ها) با بازدم خود ویروس را در هوا پخش کرده است.

به گفته این سازمان، «غلظت ویروسی که» با این کار «در هوا پخش می‌شود برای مبتلا شدن افرادی که بیش از دو متر فاصله دارند و در برخی موارد برای مبتلا شدن افرادی که پس از رفتن فرد مبتلا از اتاق فقط از آنجا رد شده‌اند، کافی است.»

این نهاد بهداشتی درمانی بر لزوم رعایت توصیه‌های فعلی برای پیشگیری از انتقال عفونت تاکید کرد. این توصیه‌ها عبارتند از: رعایت فاصله فیزیکی، زدن ماسکی که به طور کامل صورت را بپوشاند، تهویه هوای محیط‌های سربسته و پرهیز از تجمع در این محیط‌ها.

در بیانیه این سازمان همچنین آمده «با این روش‌ها انتقال چه از طریق تنفس ویروس و چه از راه نشستن آن بر سطوح مخاطیِ بیرونی کاهش می‌یابد. با شست‌وشو و رعایت بهداشت دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح نیز می‌توان از انتقال ویروس از راه تماس دست با سطوح جلوگیری کرد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید