همه چیز درباره سریال آکتور

همه چیز درباره سریال آکتور

داستان «آکتور» درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از دریافت پیشنهادی کاری، زندگی‌شان دستخوش ماجرا‌هایی پیچیده می‌شود. این سریال محصول مشترک دو پلتفرم نماوا و فیلیمو است.

کد خبر : ۹۳۷۳۰
بازدید : ۹۸۷۱
همه چیز درباره سریال آکتور
فرادید | سریال آکتور محصول جدید پلتفرم‌های اینترنتی کشور است. پس از دریافت مجوز‌های قانون این سریال، نیما جاویدی پیش تولید آکتور را به تهیه کنندکی مجید مطلبی آغاز می‌کند. نخستین بازیگری که حضورش در این سریال قطعی شده، نوید محمدزاده، بازیگر سرشناس کشور است.

به گزارش فرادید ، کارگردان فیلم سرخپوست قصد دارد تا برای اولین بار ساخت یک سریال را در کارنامه اش رقم بزند. او که نگارش سریال آکتور را برعهده داشته، پیش از آن بعنوان نویسنده به همراه مجید مجیدی فیلمنامه فیلم خورشید نماینده امسال سینمای ایران در اسکار را نیز نوشته بود.

داستان «آکتور» درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از دریافت پیشنهادی کاری، زندگی‌شان دستخوش ماجرا‌هایی پیچیده می‌شود. این سریال محصول مشترک دو پلتفرم نماوا و فیلیمو است.

جاویدی پیش از این قرار بود فیلم سینمایی قلعه را به تهیه کنندگی مجید مطلبی بسازد که گروه تولید با آغاز کرونا پیش تولید آن را متوقف کردند. با توجه به وضعیت مبهم پخش و اکران در حوزه سینما و پیش بینی ترافیک شدید اکران و احتمال پخش نامناسب در این شرایط، تولید این فیلم را به سال آینده موکول شده است.

کارگردان سریال آکتور کیست؟

نیما جاویدی که کارگردانی سریال آکتور را برعهده دارد، متولد ۱۰ اسفند ۱۳۵۸، از فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردان‌های مطرح سینمای کشور است؛ و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک بوده و فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ۱۳۷۸ با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند آغاز کرده است.

نخستین فیلم سینمایی جاویدی با نام ملبورن که تور جهانی‌اش را با جشنواره فیلم ونیز بعنوان فیلم افتتاحیه هفته منتقدین این جشنواره آغاز کرده بود توانست بعد از حضور در ۴ جشنواره‌ی الف از ۴ قارهٔ دنیا با کسب ۱۱۳ جایزه بین‌المللی و بیش از ۶۰ حضور بین‌المللی، تحسین منتقدان جهانی را به خود جلب کند.

او عضو رسمی آکادمی آسیا پاسیفیک است و موفق شد برای فیلم ملبورن، جوایز جهانی مهمی نظیر هرم طلایی بهترین فیلم از جشنواره فیلم قاهره، جایزه بهترین فیلمنامه از مراسم سینمایی آسیا پاسفیک و جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره‌ی فیلم استکهلم کسب کند.

جاویدی در سال ۱۳۹۷ و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سرخپوست حضور یافت. علاوه بر آن در سال ۲۰۱۶ عضو هیئت داوران بخش اصلی پنجاه و چهارمین دوره جشنواره‌ی فیلم گیخون اسپانیا بوده است.

همه چیز درباره سریال آکتور
بازیگر سریال یاغی

نوید محمدزاده بعنوان نخستین بازیگر سریال آکتور انتخاب شده است. این هنرمند کشورمان ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ در خانواده‌ای پرجمعیت با ۱۲ فرزند در ایلام متولد شد، او فرزند آخر خانواده است.

محمدزاده فارغ التحصیل رشته عمران در مقطع کاردانی است و بازیگری را در کلاس‌های بازیگری موسسه هنر هفت و زیر نظر اساتیدی، چون مهتاب نصیرپور، محمد یعقوبی، علی سیلمانی و علی قنبری آموخته.

به گفته این بازیگر جوان، او علاقه زیادی به فوتبال داشته و در دوران نوجوانی قرار بوده که فوتبالیست شود و برای تیم نوجوانان سایپا بازی کند که با دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش به کلی تغییر کرد. اثرگذاری این فیلم روی نوید محمدزاده به اندازه‌ای بود که او را عاشق سینما کرد و از او چهره موفقی در دنیای هنر ساخت.

نوید محمدزاده بازیگری را از سال ۸۲ در مؤسسه هفت هنر کرج آغاز کرده است. این بازیگر تا سال ۸۶ فعالیت حرفه‌ای نداشته، اما در این سال در فیلم «در میان ابرها» به کارگردانی روح الله حجازی در نقش مکمل مرد بازی کرده است و در همان سال‌ها در جشنواره استانی تئاتر تهران جوایزی را دریافت کرده و پس از آن نیز در جشنواره یازدهم تئاتر دانشگاهی جایزه بازیگری دوم مرد را دریافت کرده است.

نوید محمدزاده سال ۸۷ با بازی در نمایش «ماه در آب» نوشته فارس باقری و کار محمد کوروش نیا به تئاتر حرفه‌ای راه پیدا کرد و برای بازی در این نمایش جایزه بازیگری مرد را در جشنواره استانی تهران دریافت کرد. پس از آن در فیلم «آندو» به کارگردانی بهروز قبادی بازی کرد که این نمایش مجوز اکران نگرفته بود.

او دارای جوایز مختلف از جشنوار‌های بزرگ کشور است. از جمله محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنوارهٔ فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

بازیگر سریال آکتور برای بازی در فیلم ناهید جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌است. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود.

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره ونیز شد. او در بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران، دیپلم افتخار و تندیس زرین «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» را دریافت کرد. این بازیگر جوان در بیست و یکمین جشن سینمای ایران برنده تندیس بهترین بازیگر اول نقش مرد برای فیلم «سرخ‌پوست» شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید