قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۸

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۸

امروز ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنطیم گزارش با ثبت رشد ۰.۲۹ درصد به ۱۸۷۲ دلار رسید.

کد خبر : ۹۳۸۷۰
بازدید : ۱۳۵۹
شمش طلا
فرادید | حرکت طلا در مسیر افزایشی همچنان ادامه دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ۰.۲۹ درصد افزایش نرخ به ۱۸۷۲ دلار رسید.

این در حالی است که کمترین قیمت برای طلا در بازار جهانی ۱۸۶۵ دلار و ۴۹ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۸۷۳ دلار و ۴۵ سنت ثبت شده است.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بعضی کشور‌های آسیایی، به بالاترین حد در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد.

طلا با روند صعودی مجدد رو به رو شد که مدت‌ها در بازار پیش بینی می‌کنند، احتمال بازگشت به هزار و ۹۰۰ دلار را خواهد داشت.

مارگارت یانگ تحلیلگر و استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «سوددهی اوراق خزانه داری امریکا در حال کاهش است و از سوی دیگر به نظر می‌رسد که نگرانی‌ها در مورد خیز مجدد ویروس کرونا در سنگاپور، تایوان و سایر بازار‌های آسیا و اقیانوسیه جدی است... همین عوامل تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار‌های امن را افزایش می‌دهد.»

به گفته یانگ، تورم عامل قوی رشد قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود. همیشه نگرانی‌هایی نسبت به تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا وجود داشته، اما جدیدترین آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا این نگرانی‌ها را تا حدود زیادی تخفیف داده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخ‌های بهره را تا زمانی که اقتصاد به اشتغال کامل برسد و نرخ تورم به دو درصد افزایش پیدا کند، در رکورد پایین حفظ کند. طلا که پناه امن دارایی در برابر تورم است، از این وضعیت سود خواهد برد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار صورت مذاکرات ماه گذشته فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند تا سرنخ‌های بیشتری از سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آینده به دست بیاورند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید