اپل دستگاه بازی دستی می‌سازد؟

اپل دستگاه بازی دستی می‌سازد؟

تصمیم اپل برای عرضه یک کنسول بازی کوچک و دستی در این مقطع از زمان که گوشی‌های آی‌فون این شرکت می‌توانند به‌خوبی از پس اجرای انواع بازی‌های موبایلی برآیند، کمی دور از ذهن است.

کد خبر : ۹۳۸۹۱
بازدید : ۳۷۷۴

 بازی دستی

اخباری در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد اپل درحال کار روی یک دستگاه بازی جدید مانند کنسول دستی نینتندو سوییج است.

این اطلاعات توسط منابع خبری کره‌ای و برای اولین بار در پست یکی از کاربران توییتر با نام کاربری @FrontTron منتشر شد و اگر درست باشد، می‌توان گفت اپل قصد دارد تا توان مهندسان تیم سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را برای ساخت یک کنسول بازی دستی در هم ادغام کند.

اگرچه شاید این اطلاعات و منبع آن، چندان معتبر نباشد، با این حال ایده جدید و البته جالبی را درخصوص محصولات احتمالی اپل در صورت ورود این شرکت به حوزه سخت‌افزار گیمینگ نشان می‌دهد. به هر صورت، این اطلاعات حاکی از آن هستند که اپل در این کنسول بازی دستی از یک پردازنده اختصاصی و جدید که صرفا برای این منظور طراحی می‌شود، استفاده خواهد کرد.
بی‌تردید این تراشه مبتنی بر طراحی پردازنده‌های اختصاصی M ۱ و A ۱۴ تولید خواهد شد، اما گفته می‌شود که به یک تراشه گرافیکی بسیار قوی‌تر برای اجرای بی‌دردسر بازی مجهز خواهد بود.
یکی دیگر از نکته‌های جالبی که در این گزارش به آن اشاره شده، این است که اپل پیش‌تر با چند استودیوی بازی‌سازی بزرگ وارد مذاکره است. شرکت‌هایی، چون Ubisoft که سابقه تولید بازی‌های محبوبی مانند Assasin's Creed را دارند و همچنین شرکت تولیدکننده سرالش محبوب Mythic Quest برای اپل تی‌وی پلاس طبق ادعای این گزارش، قرار است با اپل در این زمینه همکاری کنند.
نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، این است که تصمیم اپل برای عرضه یک کنسول بازی کوچک و دستی در این مقطع از زمان که گوشی‌های آی‌فون این شرکت می‌توانند به‌خوبی از پس اجرای انواع بازی‌های موبایلی برآیند، کمی دور از ذهن است.
علاوه بر این، اپل طی سال‌های اخیر همواره در مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید آی فون خود، همواره روی قابلیت‌های گیمینگ این گوشی‌ها تاکید داشته است.
همچنین اغلب محصولات جدید اپل از قبیل آی‌فون، آی‌پد، اپل تی‌وی و مک از دسته‌های بازی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کنند و با عرضه اپل آرکید در سال ۲۰۱۹ نیز، این شرکت تاکنون حدود نیم میلیارد دلار در این حوزه هزینه کرده است.
اخیرا نیز برخی از منابع خبری معتبر گزارش دادند که اپل تی‌وی جدید به‌زودی قادر به ایفای نقش یک کنسول بازی خواهد بود و می‌تواند از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برای اجرای بازی‌ها پشتیبانی کند.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید