قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

امروز ۲۹ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۶۶ دلار و ۵۵ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۹۲۰
بازدید : ۲۲۱۳
شمش طلا
فرادید | طلا در محدوده ۱۸۷۰ دلار نوسان دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۹ اردیبهشت ماه با ثبت کاهش ۰.۱۷ درصدی به ۱۸۶۶ دلار و ۵۵ سنت رسید.

البته قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر دلار ضعیف تر، به روند افزایشی خود ادامه داد و به بالاترین حد در بیش از سه ماه و نیم اخیر رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های اروپایی امروز به نزدیکی پایین‌ترین رقم‌های چند ماه گذشته رسید. تضعیف دلار سبب ارزان‌تر شدن و جذابیت بیشتر طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

در پی رشد قیمت‌ها در آمریکا، گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته که روز چهارشنبه منتشر می‌شود احتمالا شفافیت بیشتری درباره دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی و دیدگاه مقامات بانکی درباره تورم فراهم می‌کند.

به گزارش فرادید؛ رابرت کاپلان رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس روز دوشنبه بار دیگر تصریح کرد که انتظار ندارد نرخ بهره تا قبل از سال آینده افزایش پیدا کند. قیمت طلا معمولا از پایین ماندن نرخ بهره منتفع می‌شود، زیرا نرخ بهره نزدیک صفر هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌هایی همچون بازار طلا را کاهش می‌دهد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد عاملی که باعث تجدید خرید طلا شده است، افزایش قیمت این فلز به بالای میانگین قیمت ۲۰۰ روزه بوده که ۱۸۴۸ دلار است. با این حال به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت طلا از عوامل بنیادین پیش افتاده و طلا وضعیت بیش خرید پیدا کرده و در نتیجه ممکن است در کوتاه مدت اصلاح قیمت پیدا کند.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران پس از ماه‌ها فروش، شروع به خرید شمش کرده‌اند. طبق گفته کارستن فریتش، تحلیلگر Commerzbank AG، علاقه سرمایه‌گذاران به طلا از نظر روان‌شناختی نیز پس از آنکه فلز زرد از ۱۸۰۰ دلار فراتر رفت، افزایش یافت. عقب‌نشینی ارزشی دلار و مواردی که ذکر شد که مهم‎ترین آن عدم افزایش نرخ بهره در ایالات متحده بود، مهم‌ترین دلایل کارشناسان برای احتمال ادامه این روند خوب برای طلا است.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید