سرخابی‌ها محروم شدند، فدراسیون پولدار

سرخابی‌ها محروم شدند، فدراسیون پولدار

مجموع درآمدی که فدراسیون فوتبال از جریمه این ۳ تیم به دست می‌آورد، یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خواهد بود که عدد قابل توجهی است.

کد خبر : ۹۴۰۰۲
بازدید : ۴۱۶۵
پرسپولیس
آدرینا ورشینگر | ۲ بازی حساس و ۲ جنجال در دقایق پایانی. دیدار‌هایی که اتفاقات آن چند روز محل بحث و سر تیتر اخبار ورزشی بود. بالاخره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و عصر پنجشنبه آرای خود در خصوص تخلفات دربی ۹۵ و دیدار سپاهان- پرسپولیس را اعلام کرد.

در این جلسه مهدی ترابی و فرشاد فرجی بازیکنان پرسپولیس همراه با ایمان حسین‌پور شرف‌شاد معاون حقوقی این باشگاه شرکت کرده بودند و از استقلال هم بهزاد غلامپور و محمد نادری حاضر بودند، ولی نماینده حقوقی استقلال در این جلسه شرکت نکرد.

حاضران در این جلسه بابت تخلفاتی که در دربی داشتند از هم عذرخواهی کردند، فرجی و ترابی هم با غلامپور شوخی کردند و حتی فرجی گفت: «در نشست خبری سرمربی تیم بهزاد غلامپور هستیم. البته پس از صحبت‌های این مربی ما به‌عنوان بازیکن پاسخگوی رسانه‌ها خواهیم بود.»
در زمان خروج اعضای کمیته انضباطی از جلسه دفاعیات طرفین و قبل از تشکیل جلسه نهایی بین آنها، نادری لحظاتی با ابوالفضل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی به شکل خصوصی گفتگو کرد. غلامپور در صحبت‌هایی کوتاه گفت:
«در دربی یک لحظه عصبانی شدم، ولی کارم درست نبود و به خاطر آن صحنه عذر‌خواهی می‌کنم. کار ما کاملاً اشتباه بود و آن را رد می‌کنیم. اعضای کمیته انضباطی بسیار دوستانه و صمیمانه با ما رفتار کردند و مباحث خوبی با بچه‌های تیم پرسپولیس داشتیم. هر رأیی صادر کنند ما آن را می‌پذیریم و مشکلی با آن نداریم.»
فرجی هم به خبرنگاران گفت: «جلسه جامع و کاملی بود. صحبت‌هایی شد که به ما نشان دهند فوتبال ایران هنوز زیبایی خودش را دارد و برخورد‌های ما شاید زشت باشد. از این بابت شرمنده هستم که الان در اینجا حضور دارم. اگر مردم از رفتار ما آزرده خاطر شدند از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.
از آقای بهزاد غلامپور هم در اول جلسه عذرخواهی کردم. از رفتار‌های دربی هم ناراحتم و هم عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم چنین صحنه‌هایی دیگر در فوتبال خودمان شاهد نباشیم.»

سید جلال: تا آخرین لحظه از حقم دفاع می‌کنم

با اعلام آرای کمیته انضباطی، تیم‌ها، مربیان و بازیکنان و اطرافیان پرسپولیس، استقلال و سپاهان مبالغ مختلفی را جریمه و محروم شدند. احکامی که سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به آن و محرومیت یک جلسه‌ای خود اعتراض داشت و به فارس گفت:
«چرا کمیته انضباطی باید بدون احضار کردن افراد رأی صادر کند؟ با چه دلیل محکمی این رأی را علیه من داده اند؟ مگر می‌شود یک نفر را بدون اینکه دفاعیاتش را بشنوند محروم کنند؟ این چه عدالتی است؟ در بازی با سپاهان این همه برای تیم ما مشکل ایجاد کردند، اما فقط منتظر هستند دعوایی شود و بدون احضار افراد رأی صادر کنند.
در این سال‌های اخیر رفتار‌های نامناسب با ما شده، اما با کسی برخورد نشده است و فقط زورشان به ما می‌رسد. چطور ممکن است کمیته انضباطی از روی فیلم تشخیص دهد که بازیکنی خطاکار است؟ یعنی فقط فیلم و عکس ملاک قضاوت است؟ من تا آخرین لحظه از حقم بابت این رأی دفاع و این موضوع را پیگیری می‌کنم.»
او در مورد اینکه بابت جدال لفظی با مأموران ضد دوپینگ ظاهراً محروم شده گفت: «اصلاً مگر از من پرسیدند که ماجرا چیست؟ آن شخص مأمور دوپینگ نبود، بلکه نماینده فدراسیون بود که تهدید می‌کرد و به او گفتم کسی با شما کاری ندارد. کاش با ادله درست بگویند من بابت چه کاری باید محروم شوم.»
یحیی گل محمدی سرمربی سرخ‌ها که پیش‌تر مدعی شده بود خواب‌های بدی برای این تیم دیده‌اند، بعد از اعلام آرا در استوری اینستاگرامی خود نوشت: «خواب‌های بد یادتونه؟ دارن تعبیرش می‌کنن.» در ادامه حمید مطهری مربی قرمز‌ها و دیگر بازیکنان پرسپولیس هم در صفحات خود به محرومیت سیدجلال و فرجی واکنش نشان دادند و شرکت پیشکسوتان پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای، حکم کمیته انضباطی را نقد و از کمیته استیناف خواست نسبت به اصلاح و تصحیح احکامی که سختگیرانه علیه پرسپولیس است، در چارچوب قانون اقدام کند.
در ادامه این اعتراض‌ها کاپیتان پرسپولیس در اینستاگرامش نوشت: «همانا عدالت بالاترین ارزش‌ها است. سکوت در برابر ظلم کمک به ظالم است مکتب پرسپولیس نماد عدالت خواهی مردم است ما نیز شاگرد همان مکتبیم حتی اگر بهای آن محرومیت باشد.» غلامپور هم در واکنش به محرومیت دو جلسه‌ای اش گفت: «در دربی برای یک لحظه تصور کردم به فرهاد مجیدی حمله‌ور شده‌اند، به خاطر همین وارد درگیری شدم.
اگر امکانش باشد، به این رأی اعتراض خواهم کرد تا به کمیته استیناف برود. من کاری نکردم که ۲ جلسه محروم شوم، با این همه جریمه نقدی. من و بقیه کاری نکردیم که مستحق جریمه سنگین باشیم. امیدوارم شرایطی به وجود بیاورند که بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.»
در ادامه این واکنش‌ها دیروز باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای رسمی به کمیته استیناف خواهان تجدیدنظر در آرای صادره درباره دیدار با سپاهان و استقلال شد و باشگاه استقلال هم اعلام کرد شنبه (امروز) جهت اعتراض به احکام صادر شده در دربی اقدام خواهد کرد.

درآمد میلیاردی فدراسیون از جرایم انضباطی

مجموع درآمدی که فدراسیون فوتبال از جریمه این ۳ تیم به دست می‌آورد، یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خواهد بود که عدد قابل توجهی است.
این جریمه در شرایطی در نظر گرفته شده که بدهی‌های تمام نشدنی فدراسیون فوتبال به مارک ویلموتس و دستیارانش، افطاری و هدیه‌های حاشیه ساز به تعدادی از رسانه‌های ورزشی، ماجرای شستا و مصادره ساختمان فدراسیون، ساختمان نیمه کاره و جدید فدراسیون فوتبال، هزینه اردو‌های تیم ملی و هزینه‌های دیگر احتمالاً باعث شده تا سئول نشینان جریمه‌ها مالی سنگینی را برای خاطیان لیگ برتر در نظر بگیرند تا بتوانند کمی از این هزینه‌ها را جبران کنند.
موضوعی که واکنش علی کریمی را هم در پی داشت و جادوگر استوری را در صفحه شخصی خود منتشر کرده و با اسکرین شات گرفتن از آیین نامه کمیته انضباطی که در ماده ۱۵ آن آرای قابل تجدید نظر آمده نوشت: «حداقل به آیین نامه انضباطی خودتان احترام بذارید، این همه جریمه نقدی؟ خادم فوتبال چه راه درآمدزایی با بدهکار کردن باشگاه‌ها پیدا کرده است.»

کمیته انضباطی پنجشنبه آرای دو بازی سپاهان - پرسپولیس و پرسپولیس - استقلال را اعلام کرد. درخصوص اتفاق‌های رخ داده در دربی بهزاد غلامپور مربی استقلال و فرشاد فرجی بازیکن پرسپولیس هرکدام به ۲ جلسه محرومیت قطعی در مسابقات رسمی و یک جلسه محرومیت تعلیقی، مهدی ترابی و محمد نادری هم هر کدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی تا ابتدای شروع فصل جدید محکوم شدند.
تمامی این افراد و همچنین سید احمد موسوی بازیکن استقلال ۷۵ میلیون تومان جریمه شدند. همچنین باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان و باشگاه استقلال نیز به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. رأی صادره قابل اجرا و از حیث محرومیت‌های یک جلسه تعلیقی قطعی و نسبت به سایر موارد ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.
درخصوص اتفاق‌های دیدار سپاهان- پرسپولیس هم سید جلال حسینی بازیکن پرسپولیس و عزت‌الله پورقاز بازیکن سپاهان یک جلسه قطعی از همراهی تیم‌های خود در مسابقات رسمی محروم شدند و سعید آقایی بازیکن پرسپولیس و محمدرضا حسینی بازیکن سپاهان به یک جلسه محرومیت تعلیقی که مدت تعلیق تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت، محکوم شدند.
تمام این افراد و همچنین محمد حسین کنعانی‌زادگان نیز هر یک مبلغ ۷۵ میلیون تومان و باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس نیز هر کدام ۱۰۰ میلیون جریمه نقدی شدند. همچنین احسان کوراهیه و یاسر جمال بافقی نیز هر یک به ترتیب ۶ و ۳ ماه از ورود به ورزشگاه‌های فوتبال کشور محروم و ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی شدند.
ضمناً با توجه به وقوع حوادث تلخ در چند بازی متعدد در مسابقات گذشته پرسپولیس و سپاهان، به تشخیص سازمان لیگ بازی‌های رفت و برگشت دو تیم مقابل هم (فصل آینده) در شهر و استان بی‌طرف برگزار می‌شود. ضمناً از رفتار جوانمردانه کریم باقری مربی پرسپولیس در دو بازی اخیر این تیم که از بروز حوادث تلخ‌تر ممانعت کرد، تقدیر و تشکر شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید