تخلیه شهر گوما در کنگو به خاطر فوران آتشفشان

تخلیه شهر گوما در کنگو به خاطر فوران آتشفشان

بوی گوگرد همه جا را گرفته. در دوردست می‌شود شلعه‌های بزرگی که از کوه بیرون می‌زند را دید.  از مردم خواسته شده به سوی شهری به نام سِیک بروند.

کد خبر : ۹۴۰۳۴
بازدید : ۱۶۶۲
فوران آتشفشان
فوران این آتشفشان در سال ۲۰۰۲ به مرگ ۲۵۰ نفر منجر شد


با فوران یک آتشفشان بزرگ در کنگو دولت این کشور طرح تخلیه شهر گوما را به اجرا گذاشته است. هم اکنون فواره‌هایی از مواد مذاب و دود سرخ از آتشفشان نیراگونگو به آسمان می‌رود و ساکنان وحشت زده گوما - با دو میلیون نفر جمعیت - به سوی نواحی امن می‌گریزند.

این آتشفشان، در حدود ۱۰ کیلومتری شهر، آخرین بار در سال ۲۰۰۲ فوران کرد که به مرگ ۲۵۰ نفر و تخریب خانه‌های ۱۲۰ هزار نفر منجر شد.

یک سخنگوی دولت جمهوری دمکراتیک کنگو در توییتی نوشت: "برنامه تخلیه شهر گوما فعال شده. دولت درحال بحث درباره اتخاذ تصمیم‌های عاجل است. "
تخلیه شهر گوما
بسیاری از ساکنان به سوی مرز رواندا می‌روند

کارین امبالا ساکن این شهر پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفت: "بوی گوگرد همه جا را گرفته. در دوردست می‌شود شلعه‌های بزرگی که از کوه بیرون می‌زند را دید. " از مردم خواسته شده به سوی شهری به نام سِیک بروند.

ویدئویی که نشریه "نیو تایمز" رواندا در توییتر منتشر کرده فوران آتشفشان از شهر روباوو در رواندا - واقع در نزدیکی مرز کنگو - را نشان می‌دهد. مرگبارترین فوران این آتشفشان در دوران معاصر به سال ۱۹۷۷ مربوط می‌شود، زمانی که جان بیش از ۶۰۰ نفر را گرفت.

رصدخانه آتشفشان گوما به علت کمبود بودجه به درستی قادر به نظارت بر فعالیت آن نبوده است.
تخلیه شهر گوما در کنگو
تخلیه شهر گوما در کنگو
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید