قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۴

امروز ۴ خردادماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۷۳ دلار رسیدکه نسبت به روز گذشته ۰.۴۷ درصد کاهش داشت.

کد خبر : ۹۴۰۹۱
بازدید : ۱۲۷۹
طلا
فرادید | ارزش طلا نسبت به روز گذشته کاهشی شد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ خردادماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۰.۴۷ درصد به ۱۸۷۳ دلار رسید.

طلا در هفته پیش با تحولات اساسی روبرو شد و در نتیجه ریزش بازار رمزارزها، روند صعودی اونس طلا هموارتر شد و جذابیت این فلز زرد برای بسیاری از سرمایه گذاران بیشتر شد.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و رشد فشار‌های تورمی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین قیمت چهار ماه و نیم گذشته ایستاد.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در خصوص آخرین تحولات بازار‌های ارز و نرخ تورم گفت: «شاخص ارزش دلار همچنان ضعیف است و شاخص‌های مدیران خرید بخش تولید و خدمات در آمریکا و اروپا چشم انداز رشد تورم در ماه‌های آینده را تقویت کرده است.»

دلار نزدیک به پایینترین حد خود در سه ماه اخیر در برابر یورو و سایر ارز‌های اروپایی ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد. افزایش ریسک‌های تورمی بازار‌ها را پس از آماری که رشد قیمت‌های مصرفی و اوج گیری فعالیت کارخانه‌ای را نشان داد، وحشت زده کرد و جذابیت طلا به عنوان پناهگاه دارایی در برابر تورم را تقویت کرد.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز نیز در این باره گفت: پس از یک آوریل و مه آرام، طلا در آستانه معامله در قیمت بالاتری قرار دارد. در آینده نه چندان دور اونس طلا به بالای سطح ۱۹۰۰ دلار صعود خواهد کرد و ما مشاهده خواهیم کرد بانک مرکزی آمریکا در زمینه انقباض سیاست پولی تا چه حد جدی خواهد بود.

با این حال چنین انتظاری نمی‌رود. انتظارات تورمی بالاتر خواهد رفت، زیرا بانک مرکزی آمریکا کاملا از تورم راضی بوده و اجازه می‌دهد تورم به بالای نرخ هدف گذاری شده صعود کند. با توجه به این که اونس طلا شکستن قیمت ۱۹۰۰ دلار را هدف گرفته است، ممکن است انتظار بازار‌ها برای مشاهده شکسته شدن این سطح چندان طولانی نشود.

میلک پیش بینی کرد طلا احتمالا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور می‌کند. طلا اکنون در محدوده ۱۸۷۰ دلار قرار دارد و از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه عبور کرده است. طلا فضای زیادی برای صعود به قیمت بالاتر دارد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید