دور دنیا در ۴ ساعت، فقط به قیمت ۱۰۰ دلار

دور دنیا در ۴ ساعت، فقط به قیمت ۱۰۰ دلار

اهداف بلندپروازانه این شرکت، به پرواز درآوردن ایکس. بی. وان در اواخر سال ۲۰۲۱، راه‌اندازی کارخانه آن در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، ساخت اولین جت تجاری با نام پیش‌درآمد (Overture) در سال ۲۰۲۳، و به پرواز درآوردن آن تا سال ۲۰۲۶ است.

کد خبر : ۹۴۱۰۸
بازدید : ۲۴۷۷
جت تصویر تخیلی از جت فراصوت آینده

یک شرکت تولیدکننده جت‌های فراصوت اعلام کرد که جابه‌جایی مسافران به نقاط مختلف دنیا در عرض ۴ ساعت و تنها با دریافت ۱۰۰ دلار را در برنامه بلندمدت خود دارد.

بلِیک شول، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بوم سوپرسانیک، در مصاحبه با سی. ان. ان گفت که اهداف شرکت او برای جابه‌جایی مسافران، کاملا با برنامه شرکت کنکورد فرق دارد. شرکت کنکورد که اکنون دیگر وجود ندارد، در دهه ۱۹۹۰ برای هر سفر رفت و برگشت ۱۲ هزار دلار از مسافر دریافت می‌کرد.

او گفت: «آن که دیگر سفر نبود. آدم در طول عمرش شاید فقط یک بار می‌توانست چنین سفری انجام دهد. در حالی که ما می‌خواهیم سفر به هر نقطه‌ای از دنیا را در عرض ۴ ساعت و با دریافت فقط ۱۰۰ دلار محقق کنیم.»

این شرکت می‌خواهد چنین هدفی را طی چند دهه آینده محقق کند.

شول با بیان این که مایل است بسیار آینده‌نگرتر از اکثر مردم باشد، گفت: «برای رسیدن به این هدف به زمان نیاز داریم.» او افزود، حال سوال این است که «می‌خواهیم طی یک یا دو دهه دیگر کجا باشیم؟ و در این فاصله زمانی دستیابی به چه اهدافی ممکن است؟ سپس از آینده به عقب برمی‌گردیم و می‌پرسیم: حالا برای رسیدن به این هدف چه کار باید کرد؟»

بوم سوپرسانیک اولین شرکت از شرکت‌های نوآفرین در حوزه تولید جت‌های فراصوت بود که در اکتبر ۲۰۲۰، توانست اولین بار از پیش‌نمونه واقعی هواپیمای فراصوتی به نام ایکس. بی. وان (XB۱) رونمایی کند.

اهداف بلندپروازانه این شرکت، به پرواز درآوردن ایکس. بی. وان در اواخر سال ۲۰۲۱، راه‌اندازی کارخانه آن در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، ساخت اولین جت تجاری با نام «پیش‌درآمد» (Overture) در سال ۲۰۲۳، و به پرواز درآوردن آن تا سال ۲۰۲۶ است.

شول گفت: «ادامه‌دهنده راه کنکورد هستیم و مهم‌ترین موانع، یعنی مشکلات اقتصادی و (ضد) پایداری محیط زیستی را برطرف می‌کنیم.» هدف نهایی این شرکت ساختن هواپیمایی «کربن خنثی» از گام نخست است که می‌تواند از سوخت‌های جانشین استفاده کند و درست به همان اندازه که در طول پرواز کربن بیرون می‌دهد، کربن جذب کند.

شول می‌گوید: «کاری نمی‌کنیم جز فرومکش کربن از جو، تبدیل آن به سوخت مایع جت، و استفاده از آن در هواپیما.» سرعت ۲.۲ ماخی هواپیمای اُوِرتور دو برابر سرعت هواپیما‌های جت عادی است و می‌تواند فاصله لندن-نیویورک را در عرض فقط ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید