پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس

پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که مغز مگس‌ها می‌تواند تغییرات محیط اطراف را پیش‌بینی کند و آن‌ها را در فرار کردن از شکارچیان یاری دهد.

کد خبر : ۹۴۱۱۹
بازدید : ۲۸۳۵

 مگس

عملکرد مغز مگس، مانع از شکار آن می‌شود.

حیوانات از سیستم عصبی حسی خود استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد محیط اطراف خود به دست آورند و سپس رفتار‌های خاصی را در واکنش به آنچه تشخیص داده‌اند، انجام می‌دهند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که مغز مگس‌ها می‌تواند تغییرات محیط اطراف را پیش‌بینی کند و آن‌ها را در فرار کردن از شکارچیان یاری دهد. آن‌ها با استفاده از نمودار‌های دقیق اتصال میان سلول‌های عصبی در سیستم بینایی پرواز، واکنش بینایی را شبیه‌سازی کردند.

پژوهشگران، ساختار‌هایی موسوم به «اتصالات شکاف آکسون» (axonal gap junctions) را شناسایی کردند که کانال‌هایی فیزیکی برای اتصال نورون‌ها هستند.
همچنین آن‌ها دریافتند که یک زیرگروه از نورون‌های حسی حرکتی که در پیش‌بینی نقش دارند، منحصر به فرد هستند، زیرا مستقیما به نورون‌های فرمان پرواز مگس متصل می‌شوند. این نشان می‌دهد که یک ورودی مستقیم از نورون‌ها که مسئولیت پیش‌بینی در مورد محیط پرواز را بر عهده دارد، به نورون‌هایی متصل است که رفتار مگس را کنترل می‌کنند.
شاید این ارتباط مستقیم بتواند توضیح دهد که چگونه پیش‌بینی‌هایی که مگس انجام می‌دهد، می‌توانند به سرعت بر رفتار آن اثر بگذارند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید