قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

امروز ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۲۱ درصد به ۱۹۰۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

کد خبر : ۹۴۱۳۹
بازدید : ۱۲۰۴
قیمت طلا
فرادید | طلا بالاخره وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۵ خردادماه ۱۴۰۰ با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۹۰۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

این درحالی است که کمترین قیمت طلا ۱۸۹۷ دلار و ۵۰ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۹۰۴ دلار و ۲۲ سنت ثبت شده است.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در پی بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران که تقاضا برای دارایی‌های امن را کمتر کرد، با کاهش روبرو شد.

شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب، امروز در نزدیکی پایین‌ترین رقم‌های ۴ ماه گذشته در نوسان بود و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند. پس از آنکه چند مقام فدرال رزرو بر حمایت خود از تداوم سیاست پولی انبساطی این بانک تاکید کردند، سوددهی اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری آمریکا به پایین‌ترین رقم‌های ۲ هفته گذشته رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: پس از این که مقامات بانک مرکزی آمریکا ریسک‌های تورم را کم اهمیت شمردند، سرمایه گذاران دوباره نسبت به دورنمای رشد اقتصادی خوش بین شدند. این امر باعث بهبود بازار‌های سهام شد و روند صعودی طلا را موقتا متوقف کرد.
سطح حمایتی طلا در حدود ۱۸۴۵ دلار که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است، قرار دارد و تا زمانی که این سطح حفظ شود، روند صعودی طلا بدون تغییر می‌ماند.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفته انتظار دارد نرخ تورم هم امسال و هم سال آینده به بالای ۲ درصد برسد، اما چند مقام فدرال رزرو از جمله بولارد در اظهاراتی جداگانه بر تداوم حمایت از سیاست فعلی بانک مرکزی آمریکا تاکید کرده اند.

عاملی که کاهش قیمت طلا را محدود کرد، افت ارزش دلار بود که نزدیک به پایینترین رکورد چهار ماه گذشته در برابر ارز‌های رقیب ایستاد. بازده اوراق خزانه آمریکا هم به پایینترین حد دو هفته گذشته رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید