قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 6 خردادماه با 0.06 درصد کاهش به 1893 دلار و 86 سنت رسید.

کد خبر : ۹۴۱۸۷
بازدید : ۲۰۳۰
طلا
فرادید | طلا بار دیگر به کانال ۱۸۰۰ دلار بازگشت. امروز ۶ خردادماه ۱۴۰۰ قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۰۶ درصد به ۱۸۹۳ دلار و ۸۶ سنت رسید.

طلا در هفته پیش با تحولات اساسی روبرو شد و در نتیجه ریزش بازار رمزارزها، روند صعودی اونس طلا هموارتر شد و جذابیت این فلز زرد برای بسیاری از سرمایه گذاران بیشتر شد.

به گزارش فرادید؛ روز چهارشنبه پس از آنکه مقام‌های فدرال رزرو بر تداوم سیاست فعلی خود در مورد پایین نگه داشتن نرخ بهره تصریح کردند و در پی تضعیف دلار و افزایش نگرانی‌ها از رشد تورم، قیمت طلا امروز افزایش داشت و به بالاتر از رقم تعیین کننده ۱۹۰۰ دلار رسید.

بازار‌های سهام جهانی نوسانات زیادی داشتند. شاخص‌های سهام آمریکا در ظهر چهارشنبه بسیار روند کندی داشتند. نوسان در بازار در مورد تسریع فشار‌های تورمی اخیر و آنچه که فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی قصد دارند در مورد آن انجام دهند، ادامه دارد.

فدرال رزرو می‌گوید که افزایش تورم «موقت» است، اما بسیاری از اقدامات قیمت‌های بازار‌ها خلاف این را نشان می‌دهد. در همین حال، یک مقام بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه گفت که بانک مرکزی اروپا قصد ندارد به زودی برنامه خرید اوراق قرضه (کاهش کمی) را کاهش دهد.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی سی پی آی در این باره گفت: «تضعیف دلار به رشد قیمت طلا کمک کرده و افزایش ریسک‌های تورمی نیز در حال حاضر بیش از همه عوامل دیگر مورد توجه قرار گرفته است. طلا در حال حاضر یک محل امن جهت در امان نگه داشتن سرمایه‌ها از خطر تورم به شمار می‌رود.»

وی افزود: «حتی اگر تورم بالا هم برود، فدرال رزرو سیاست انبساطی خود را حفظ خواهد کرد. آنچه برای بازار طلا مهم است نرخ بهره در آمریکاست. فدرال رزرو گفته که نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ خواهد کرد و این مسئله سبب تضعیف دلار و رشد قابل توجه قیمت فلز زرد شده است.»

در این هفته، ۱۵ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از این تعداد، ۱۱ تحلیلگر، یا ۷۳ ٪، گفتند که رای شان روی طلا صعودی است. در همان زمان، سه تحلیلگر، یا ۲۰ ٪، اعلام کردند که برای هفته آینده نظرشان نزولی است. یک تحلیلگر، یا ۷ ٪، گفت که قیمت طلا با نوسان محدود معامله می‌شود.

در همین حال، در مجموع ۱۰۳۷ رای از معامله گران خرد به دست آمد. از این تعداد، ۷۱۶ پاسخ دهنده یا ۶۹ ٪ انتظار افزایش طلا در هفته آینده را دارند. ۱۵۴ پاسخ دهنده دیگر، یا ۱۵ ٪، نظر منفی داشتند، در حالی که ۱۶۷ رای دهنده، یا ۱۶ ٪، بی طرف بودند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید